دکوراسیون فضای داخلی منزل, مقالات

بهترین پارچه برای مبلمان خانگی

بهترین پارچه مبلمان خانگی

چگونه یک انتخاب عالی برای پیدا کردن بهترین پارچه مبلمان خانگی یا مبلمان رستورانی را داشته باشیم؟

زمانی که قصد خرید مبلمان جدید برای محل زندگی یا کارخود را دارید، لازم است همان‌قدر که برای مدل، رنگ و تطابق با فضای خانه وقت می‌گذارید، برای انتخاب جنس پارچه مناسب نیز زمان صرف کنید. برخی از افراد گمان می‌کنند که تنها در حال خرید یک مبل هستند، در حالی که انتخاب درست بهترین پارچه برای مبلمان رستورانی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بزرگ باشد. پارچه‌ای که برای مبلمان رستورانی خود انتخاب می‌کنید اهمیت بیشتری از اندازه و شکل مبل دارد و وابسته به نیازها و نوع استفاده شما در خانه است.

بهترین پارچه برای مبلمان خانگی چه پارچه‌ای است؟

سال‌ها تجربه در زمینه صنعت مبلمان نشان داده است که پارچه‌های بافته شده سنگین و با الیاف سفت، دوام بیشتری دارند. پارچه‌های محکم بافته شده، انتخاب مناسبی برای عدم نفوذ کثیفی و مایعات در مبل هستند و احتمال پارگی، سایش و نخ‌کش شدن آن‌ها کمتر است. در ادامه این مقاله چندین نوع از بهترین پارچه مبلمان خانگی و مبلمان رستورانی با دوام بالا براساس تجربه مشتریان و بررسی های تخصصی معرفی می‌شوند:

شماره 1 : چرم

چرم یکی از رقبای عالی برای دوام طولانی مدت، در بین انواع مختلف پارچه‌های مبلمان است. برای مناطق پر رفت و آمد نیز پارچه چرم برای مبلمان توصیه می‌شود. چند نوع چرم در بازار موجود است که برای افرادی که دارای حیوان خانگی هستند نیز مناسب است و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد. چرم، می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد که تمیز کردن و برداشتن مو از روی هر دوی آن‌ها بسیار ساده است.

 

بهترین پارچه مبلمان خانگی

بهترین پارچه چرم

شماره 2 : پشم

پارچه پشمی بسیار بادوام و پایدار است. در برابر لک شدن مقاومت خوبی نشان می‌دهد و برای استفاده روزمره ایده‌آل است. تنها نقطه ضعف این پارچه، بو گرفتن پس از خیس شدن است. به همین دلیل ترکیب پشم با الیاف مصنوعی به دلیل جلوگیری از این اتفاق و دوام بالاتر توصیه می‌شود.

شماره 3 : میکروفایبر

پارچه‌ای نرم با مقاومت بالا در برابر ساییدگی است. میکروفایبر یک بافت مخلوط از پارچه پلی‌استر و نرم‌تر از جیر است که تمیز کردن آن بسیار آسان است. به چند دلیل می‌توان گفت این پارچه بهترین پارچه مبلمان رستورانی است. دلیل اول اینکه، احساس مخملی که پارچه ایجاد می‌کند، باعث می‌شود برای نشستن بسیار راحت باشد. دلیل دوم این است که نوع بافت پارچه میکروفایبر به گونه‌ای است که خنک می‌ماند و دارای مقاومت طبیعی در برابر لکه، بو و آب است. به همین دلیل برای خانواده‌های دارای کودک و حیوانات خانگی مناسب است. پارچه میکروفایبر رنگ خود را نیز به خوبی حفظ می‌کند.

شماره 4 : پلی استر

پیدا کردن پارچه‌ای با مقاومت بالا که حاوی پلی‌استر نباشد، به دلیل توانایی قابل توجه آن در تقویت جنس پارچه، کار دشواری است. پلی‌استر یک الیاف مصنوعی با کارایی بالا است که هرگز به تنهایی استفاده نمی‌شود و در ترکیب با مواد طبیعی مانند پنبه و پشم کارآمد می‌شود. پارچه‌های دارای پلی‌استر محکم هستند، به سادگی تمیز می‌شوند و مقاومت بالایی را در برابر چروک شدن و ساییدگی نشان می‌دهند.بهترین پارچه مبلمان خانگی با توجه به نوع هدف و استفاده‌ای که مدنظر دارید، متفاوت است. اگر می‌خواهید مبلمان بادوام با ماندگاری بالا داشته باشید که نگهداری از آن سخت نباشد، بهتر است پارچه‌ای از لیست بالا انتخاب کنید.

 

 

راحت‌ترین پارچه برای تمیز کردن چه نوع پارچه‌ای است؟

برای انتخاب بهترین پارچه برای مبل خانگی باید توجه ویژه ای هم به تمیز شدن این پارچه بکنید.پارچه‌های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند چرم مقاومت بالایی در برابر لکه‌ها دارند و برای خانواده‌های پر رفت‌و‌آمد مناسب است. پارچه‎‌های مصنوعی مانند وینیل و میکروفایبر، گزینه‌هایی از پارچه‌های مقرون به صرفه هستند که تمیز کردن آن‌ها آسان است. بهترین پارچه مبلمان خانگی می‌تواند کریپتون باشد. کریپتون دارای یک سد رطوبتی غیر قابل نفود است که به هم ریختگی سطح پارچه را نشان نمی‌دهد و باعث می‌شود مبلمان شما ظاهر تمیزی داشته باشد. این پارچه نیازی به تمیز کردن زیاد ندارد. بادوام است و حس لوکسی ایجاد می‌کند. از پارچه‌های بادوام و مقاوم معروف مانند چرم ارزان‌تر است. یکی دیگر از نکاتی که پارچه کریپتون را بسیار محبوب می‌کند، طیف گسترده‌‌ای از رنگ‌ها، بافت‌ها و چاپ‌ها است که می‌توانید توسط این نوع پارچه داشته باشید.

پارچه مخمل

بهترین پارچه

بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پارچه‌ها برای مبلمان خانگی کدامند؟

ممکن است مهمترین فاکتور تعیین کننده برای شما در انتخاب نوع پارچه مبلمان خانگی یا مبلمان رستورانی، قیمت آن باشد. اگر بودجه اندکی دارید و یا به هر دلیل می‌خواهید هزینه کمتری برای پارچه مبلمان خانگی خود کنید، پارچه‌های زیر می‌توانند برای شما مناسب باشند:

شماره یک پنبه یک الیاف طبیعی

پنبه یک الیاف طبیعی است که به چند دلیل گزینه محبوبی برای استفاده در پارچه مبلمان خانگی است. طیف وسیعی از افراد این پارچه را به دلیل ارزان بودن انتخاب می‌کنند. همچنین پنبه به راحتی رنگ می‌گیرد و باعث ایجاد تنوع در آن می‌شود. از رنگ سفید شفاف تا نیلی پررنگ، طرح پلنگی تا راه‌راه، همگی را می‌توان توسط پنبه ارائه کرد. نقطه قوت دیگر این پارچه مقاومت در برابر محوشدگی است، اگر مبلمان شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. بزرگترین عیب پارچه پنبه‌ای مستعد لکه بودن آن است.

شماره دو کتان با مقاومت بالا

بافت پارچه کتان کمی شل‌تر از پنبه است. مقاومت بالایی را ارائه می‌دهد ولی به راحتی چروک و لکه می‌شود. به همین دلیل بیشتر برای محیط‌هایی که تنها بزرگسالان استفاده می‌کنند، می‌تواند مناسب باشد. به طور کلی، بیشتر پارچه‌های چاپ شده روی کتان هستند زیرا تولید توسط آن‌ها مقرون به صرفه است.

 

کدام نوع از پارچه برای ایجاد فضایی لوکس مناسب هستند؟

نحوه استفاده از مبل، انتخاب نوع پارچه مبلمان را تعیین می‌کند. اگر دنبال استفاده از مبلمان برای فضایی لوکس هستید که جلوه فوق‌العاده‌ای داشته باشند، موارد مناسب برای شما متفاوت می‌شود. بهترین پارچه مبلمان خانگی برای فضاهای لوکس را در ادامه این مقاله می‌پردازیم:

• ابریشم:

اگر محدودیتی برای هزینه کردن ندارید، ابریشم یک انتخاب عالی است. مخصوصا اگر قصد دارید از این مبلمان در اتاق‌های نشیمن رسمی یا کتابخانه استفاده کنید. ابریشم گران‌ترین و لوکس‌ترین گزینه بین پارچه‌های مناسب برای مبلمان خانگی است. به یاد داشته باشید که این پارچه به راحتی لک می‌شود و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت پارچه نیاز به تمیز کردن حرفه‌ای دارد. به یاد داشته باشید که اگر حیوان خانگی دارید، این پارچه اصلا گزینه مناسبی برای شما نیست، زیرا به راحتی نخ‌کش می‌شود.

• مخمل:

یک مبل مخمل، احساس خوبی را با ظاهر لوکس و مجلل خود ایجاد می‌کند. مخمل برخلاف انواع پارچه‎‌های دیگر انعطاف‌پذیری خوبی دارد و سبک خاصی را در خانه و اتاق نشیمن شما ایجاد می‌کند. از آنجایی که یک روکش مخمل به جای جذب نور، نور را به آرامی منعکس می‌کند، می‌توانید فضایی بسیار جذاب را در مقابل یک دیوار تیره در نشیمن خود تجربه کنید. پارچه مخمل با گذشت زمان ساییده می‌شود. به همین دلیل امروزه آن را با الیافی مانند پلی‌استر ترکیب می‌کنند تا مقاومت بالایی در برابر ساییدگی یا خرد شدن داشته باشد. تنها نکته منفی در ارتباط با این پارچه لک شدن سریع آن است که با کمی جستجو، می‌توانید روش تمیز کردن آن را یاد بگیرید.

بهترین پارچه مبلمان رستورانی

بهترین پارچه مبلمان خانگی

پاسخ نهایی به سوال انتخاب بهترین پارچه مبلمان

انتخاب بهترین پارچه مبلمان خانگی نیاز به بررسی دقیق دارد. ممکن است این انتخاب در ابتدا کمی سخت و گیج‌کننده باشد، اما همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، اگر بدانید چه توقعی از مبلمان خود دارید و با چه هدفی قرار است از آن‌ها استفاده کنید، این انتخاب آسان خواهد شد. برای انتخابی ماندگار، قبل از تصمیم‌گیری، تمامی فاکتورهای مهم مانند مقاومت در برابر سایش، راحتی، کیفیت، دوام، هزینه، امکان حضور کودک و حیوانات را ارزیابی کنید.

نظر شما چیست کدام پارچه را برای مبلمان رستورانی یا مبلمان خانگی خود انتخاب می کنید ؟

 

شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر یکی از پرطرفدار ترین مبلمان خانگی دکورایا رو ببینید

 

مبل دو نفره پاریس 2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *