دکوراسیون فضای باز و باغ و ویلا, دکوراسیون فضای داخلی منزل, مقالات

روش های شستن و نگه داری مبل و صندلی حصیری در خانه

شستن مبل حصیری - دکورایا

اگر شما هم در باغ و ویلای خود از صندلی‌ها و مبلمان حصیری استفاده می‌کنید احتمالا بعد از مدتی به روش‌های شستن مبل حصیری و شستن صندلی‌های حصیری احتیاج پیدا خواهید کرد. از صندلی‌ها و مبل‌های حصیری بیشتر در فضای باز، باغ، حیاط، استخرها و … استفاده می‌شود و همانطور که می‌دانید در این فضاها مبلمان حصیری شما به راحتی کثیف می‌شوند و به شستشو نیاز پیدا می‌کنند.

مثلا در باغ‌ها ممکن است گرد و غبار روی این مبلمان بنشیند یا در استخرها بعد از مدتی امکان به وجود آمدن قارچ روی آنها وجود دارد. به همین دلیل است که نحوه شستن مبل حصیری و روش‌های تمیز نگه داشتن آنها اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. ما در این مقاله دستور العمل شستن مبل و صندلی‌های حصیری را شما می‌دهیم اما لازم است پیش از گفتن این موضوع، مطالبی را شما بدانید.

نحوه شستن مبل حصیری

مبل حصیری یا مبلی که با حصیر پوشیده شده است، یکی از انواع مبلمانی است که از حصیر دست‌بافت یا مصنوعی ساخته می‌شوند. مبل حصیر بافت در واقع از یک ماده‌ی سبک و مقاوم به نام چوب رویان ساخته می‌شود که برای سبک وزنی این نوع محصولات، به صورت رشته رشته در می آیند. رشته‌های چوب رویان، به دور هم قرار گرفته و به یکدیگر متصل می‌شوند.

مبلمان حصیربافت

این نوع از مبل‌ها مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند اما نمی‌توان روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرد مخصوصا وقتی که روی آنها برف بنشیند یا آفتاب شدید بتابد. احتمالا همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید مبل‌های حصیر بافت بسیار زیبا هستند اما مقاومت آنها در برار رطوبت، باران، برف و نور آفتاب به خوبی ظاهرشان نیست. در واقع این مبلمان به دلیل ساختار، نیاز به مراقبت و تمیز کردن بیشتری دارند و بافت حصیری آن ها در مقابل گرد و خاک و حشرات از مقاومت بسیار کمی برخوردار است. دقیقا به همین دلایل است که مبل‌های طرح حصیر بافت با متریال‌های دیگر تولید شده‌اند. ما در دکورایا انواع مبل حصیری را برای شما عزیزان موجود کرده‌ایم.

برای مشاهده انواع مبل حصیری روی لینک زیر کلیک کنید.

مبل حصیری

حالا که تفاوت میان مبل‌های کاملا حصیری و مبل‌های طرح حصیری را متوجه شده‌اید در اولین مرحله به نحوه شستشوی مبل و صندلی کاملا حصیری می‌پردازیم.

  1. ابتدا از روی مبل حصیری با یک مکنده یا خشک کن به طور دورانی خاک و گرد و غبار را حذف کنید.
  2. سپس با یک پارچه نرم و خیس شده در آب و کمی مایع شوینده، روی مبل حصیری را پاک کنید.
  3. برای خشک کردن، از یک پارچه خشک استفاده کنید و آرام آرام روی مبل حصیری بگذارید تا آب جذب شود.
  4. اگر مبل حصیری خیلی کثیف است، بهتر است از یک مایع شوینده خاص برای مبل حصیری استفاده کنید. قبل از استفاده از هر مایع شوینده، توصیه می‌شود روی قسمتی که دید کاملی ندارد تست انجام دهید تا از خرابی مبل جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که تمامی مواد شوینده را کاملاً از روی مبل حصیری خود حذف کنید تا از خراب شدن مبل جلوگیری شود زیرا بافت مبل های حصیر بافت بسیار حساس می‌باشد.

نحوه شستن مبل طرح حصیری

در ساخت مبل طرح حصیری از پلیمر و مواد آنتی یووی و استابلایزر استفاده شده است. به همین دلیل در برابر ضربه و صدمات، اشعه UV ، برف و باران مقاوم هستند و برای استفاده در فضاهای بیرونی مناسب می‌باشند. همچنین به دلیل جنس پلیمری، تنوع رنگی شاد و بسیاری دارند و برخلاف مبل های حصیر بافت به رنگ‌های قهوه ای، کرم و مشکی محدود نمی‌شوند.

مبل و صندلی حصیری

از آنجایی که خریداران اغلب برای هم نشینی‌های دسته جمعی و شبانه در کنار آتش از مبلمان حصیری استفاده میکنند از مزیت‌های دیگر این نوع مبل نسبت به مبل حصیر بافت، خطرات کمتر برای قرار گرفتن در برابر آتش است. علاوه بر آن، مبل پلیمری طرح حصیر بافت نسبت به مبل‌های کاملا حصیر بافت بیشتر برای استفاده در فضای باز پیشنهاد می‌شود زیرا مقاومت آنها به آب و ضربه بیشتر است.

برای مشاهده انواع صندلی‌های طرح حصیری روی لینک زیر کلیک کنید

صندلی حصیری

فرایند شستن مبل طرح حصیری کاملا متفاوت از آن چیزی‌ست که پیش‌تر گفته شد. به طورکلی شستن مبل و صندلی طرح حصیر بافت بسیار ساده‌تر از مبل و صندلی‌های کاملا حصیری است. به دلیل ساختار صاف و خمیدگی نداشتن سطح آن، تمیز کردن این نوع مبلمان و صندلی از آلودگی های خارجی بسیار آسانتر است؛ اما مراحل شست و شوی این مبلمان به صورت دقیق چگونه است؟

خبر خوب این است که شستن صندلی و مبلمان طرح حصیری برخلاف شست و شوی مبل حصیر بافت، بسیار ساده و راحت‌تر می‌باشد و نیاز به طی کردن مراحل زیادی ندارد. شما می‌توانید تنها با آب و صابون یا هر محلول شوینده بدون خاصیت اسیدی، سطح مبل و صندلی‌های طرح حصیری را تمیز کنید.

در ابتدا، باید با یک پارچه خیس، سطح مبل را تمیز کنید. اگر کثیفی مبل با پارچه خیس برطرف نشد از محلول شست و شو استفاده میکنید و با استفاده از محلول شستشو، سطح مبل را تمیز میکنید.

کدام دردسر بیشتری دارد؟ شستن مبل حصیری یا شستن مبل طرح حصیری؟

نکته اصلی بین شست و شو مبل حصیر بافت و مبل پلیمری طرح حصیر بافت، در نوع استفاده از محلول شست و شو و نحوه پاک کردن آن است. احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که شستن مبل حصیری دردسر زیادی دارد اما در مقابل مبل‌های طرح حصیری بسیار راحت شسته می‌شوند. لازم به ذکر است که اگر مواد شوینده از روی مبل‌های حصیر بافت به طور کامل پاک نشوند اثرات مخربی روی آنها می‌گذارند.شست وشوی مبلمان حصیری

کلام آخر

با این وجود، مبل حصیر بافت و مبل پلیمری طرح حصیر بافت، هر دو گزینه‌های خوبی برای استفاده در فضای باز و داخلی هستند. برای انتخاب بهترین گزینه برای خانه یا فضای باز، شما باید با توضیحات فنی هر دسته محصول آشنا شوید و به نیاز خود بستگی دارد که کدام گزینه را انتخاب می‌کنید.

به طور کلی، انتخاب بین مبل حصیر بافت و مبل پلاستیکی طرح حصیر بافت بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد. هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و مزایایی هستند که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید؛ اما پیشنهاد ما به شما مبل و صندلی طرح حصیری است چراکه علاوه بر شستشوی راحت تر مقاومت بیشتری دارند.

علاوه بر این رنگ بندی آنها محدود نیست و شما می‌توانید در هر رنگ و طرح هماهنگ با دکوراسیون خود نسبت به خرید اقدام کنید.

دکورایا چه کمکی به شما میکند؟

مجموعه دکورایا تامین کننده انواع مبلمان پلمیری طرح حصیری می‌باشد. علاوه بر ویژگی‌های خوب مبلمان طرح حصیری که در این مقاله بررسی کردیم، شما میتوانید طرح ها و رنگ های مختلف این مبلمان را نیز در سایت ما مشاهده کنید. این مبلمان حصیری دارای یک سال ضمانت و گارانتی رنگ هم می‌باشند.

شما می‌توانید به صورت آنلاین از سایت یا به صورت حضوری در مشهد از فروشگاه ما خرید خود را انجام دهید. بسیار خوشحال می‌شویم که اگر سوال یا حرفی داشتید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین امکان تماس با پشتیبانی سایت نیز برای شما فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *