دکوراسیون فضای باز و باغ و ویلا, دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, دکوراسیون هتل و تالار, مقالات

روف گاردن چیست؟ | چیدمان و طراحی روف گاردن (بام سبز✔️)

چیدمان و طراحی روف گاردن

روف گاردن چیست؟

امروزه اکثر مردم سعی میکنند برای دور بودن از آلودگی ها و استفاده از فضاهای سبز، محیطی را برای خود ایجاد کنند که همانند طبیعت برای آن ها عمل کند. روف گاردن که با نام های بام سبز، باغ بام، بام زیستی، بام گیاهی و گرین روف شناخته شده است به بامی گفته می شود که بر روی پشت بام ها و تراس ها اجرا می شود و در واقع به معنای خلق فضای سبز بر روی پشت بام ها است. بخشی از چیدمان و طراحی روف گاردن را پوشش گیاهی تشکیل می دهد و بخش های دیگر آن شامل محصولات و سازه هایی جهت استفاده از هوای آزاد می شود.

چیدمان و طراحی روف گاردن

نحوه چیدمان و طراحی روف گاردن و تناسب محصولات مورد استفاده در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد؛ چرا که جلوه فضای روف گاردن را تعیین می کنند و شما نیز ساعاتی را جهت کسب آرامش در آن سپری می کنید.

سازه ها و محصولات چیدمان روف گاردن می توانند فضا هایی آلاچیق مانند، سایبان و همچنین در کنار آن ها مبلمان و میز و صندلی باشد. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که این سازه ها می بایست متناسب با اسکلت ساختمان باشند و باعث آسیب به آن بنا نشوند.

ما در این مقاله به توضیح کامل درباره طراحی روف گاردن و محصولات مناسب آن می پردازیم تا بتوانید فضای روف گاردن خود را مطابق با چیزی که می خواهید و برایتان دلنشین تر است چیدمان کنید.

چیدمان و طراحی روف گاردن

چیدمان روف گاردن فضای کوچک و متراژ پایین

چیدمان روف گاردن می بایست متناسب با ابعاد محیط طراحی شود و چیدمان داخل آن صورت بپذیرد. برای مثال اگر روف گاردن کوچک تری دارید بهتر است برای چیدمان روف گاردن از دیوار های شیشه ای برای دور محیط خود استفاده کنید؛ چرا که در بزرگ تر دیده شدن محیط تاثیر گذار می باشد . همچنین استفاده از گیاهانی با ارتفاع بلند نیز در بزرگتر دیده شدن فضا به شما کمک می کند پس در طراحی روف گاردن تان هرگز از آن قافل نشوید. نور پردازی مناسب یکی دیگر از مواردی است که در بزرگ تر دیده شدن روف گاردن استفاده می شود.

علاوه بر موارد گفته شده استفاده از مبلمان و میز و صندلی های با حجم کوچک تر در چیدمان روف گاردن  بسیار مناسب هستند. البته باید به این نکته توجه داشت که در عین جمع و جور بودن مبلمان، از استحکام  و مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند. اگر روف گاردن کوچکی دارید سعی کنید رد چیدمان رنگ های روشن برای محصولات انتخاب کرده و گیاهانی با تنوع رنگی بالا قرار دهید تا رنگ و روی فضای شما به کل عوض شود.

چیدمان و طراحی روف گاردن فضای بزرگ

برای  چیدمان روف گاردن های بزرگ امکان استفاده از محصولات مختلف و متنوع وجود دارد. مجدد نیز بهتر است یاداوری کنیم که تناسب داشتن محصولات مورد استفاده در چیدمان روف گاردن با یکدیگر و با طراحی آن از اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه به تعدادی از محصولات مناسب چیدمان روف گاردن های بزرگ می پردازیم.

چیدمان و طراحی روف گاردن

ایجاد فضای سبز:

فضای سبز و استفاده از گل و گیاهان مختلف برای چیدمان روف گاردن لازم می باشد. در صورتی که قصد قرار دادن درخت دارید، پیشنهاد می کنیم از درخت کاج استفاده کنید تا در تمامی فصول محیط سر سبزی داشته باشید. یکی دیگر از محصولاتی که در کنار محیط باغچه و گیاهان خود پیشنهاد می کنیم، حصار باغچه می باشد. حصار باغچه نیز زیبایی خاصی را به فضای شما اضافه می کند.

آلاچیق:

یکی از محبوب ترین وسایل مورد استفاده در فضای روف گاردن، آلاچیق می باشد. این محصول فضای نشیمن را از سایر قسمت های روف گاردن جدا می سازد و باعث می شود راحت تر تقسیم بندی فضای خود را انجام دهید.
این محصول باعث افزایش ارزش و شیک تر شدن فضای روف گاردن شما می شود. آلاچیق همچنین نمای جذابی را ایجاد می کند و زیبایی را به محیط شما می بخشد.
آلاچیق همچنین باعث می شود تا مستقیما در معرض آفتاب قرار نگیرید و حتی می توانید از پنکه داخل آن برای ایجاد هوایی مطلوب در فصل گرما استفاده کنید. در فصل گرما نیز با قرار دادن هیتر می توانید دمای داخل آلاچیق را متعادل کنید.
علاوه بر موارد گفته شده از دیگر ویژگی های آلاچیق می توان به مقاومت آن در برابر تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

چیدمان و طراحی روف گاردن

سایبان چتر:

این محصول نیز به مانند آلاچیق طرفداران بسیار زیادی دارد و می تواند بر روی فضای مبلمان، میز و صندلی ناهارخوری و یا استخر قرار گیرد. سایبان چتر در برابر باد و باران و برف مقاوم بوده و استحکام خود را حفظ می کند.

چیدمان و طراحی روف گاردن

تاب ریلکسی:

به جهت افزایش راحتی و احساس آرامش بیشتر در فضای روف گاردن می توان از تاب ریلکسی نیز استفاده کرد. تاب های ریلکسی در ابعاد مختلف و با طرح های متنوع تولید می شود که بر اساس مقدار فضا و سلیقه انتخاب می شوند.

بهتر است مدل های با کیفیت که مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند را برای  چیدمان روف گاردن خود انتخاب کنید تا نگران خرابی آن حتی در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت و تغییرات آب و هوایی نباشید.

چیدمان و طراحی روف گاردن

مبلمان و میز و صندلی:

این محصولات مکمل چیدمان و طراحی روف گاردن هستند و راحتی آن ها احساس خوشایندی را به شما القا می کند. مبلمان برای فضای دورهمی و راحتی استفاده می شود. همچنین میز و صندلی نیز برای محیط ناهار خوری مناسب هستند.

شما می توانید مبلمان خود را به شکل های گوناگونی استفاده کنید. یکی از زیباترین ست ها برای چیدمان روف گاردن مبلمان ال و در کنار آن ها استفاده از پاف می باشد.

موارد دیگری نیز برای استفاده و به کار بردن در فضای روف گاردن مناسب هستند که به برخی از آن ها اشاره کردیم. شما عزیزان می توانید این محصولات را در سایت فروشگاه دکورایا مشاهده کنید تا بهتر بتوانید ایده پردازی کرده و محیط روف گاردن خود را چیدمان کنید.

 محصولات فضای باز

چیدمان و طراحی روف گاردن

مزایای ایجاد روف گاردن

1- بهبود کیفیت هوا

ایجاد روف گاردن، می‌تواند به بهبود کیفیت هوا در شهر کمک کند. گیاهان و درختان، اکسیژن را تولید می‌کنند و دی‌ اکسید کربن را جذب می‌کنند. با ایجاد روف گاردن، می ‌توانید به کاهش آلودگی هوا در شهر و همچنین به بهبود کیفیت آن کمک کنید.

2- کاهش هزینه‌ های انرژی

گیاهان و درختان، می ‌توانند به کاهش حرارت در فضای سبز کمک کرده و در نتیجه استفاده از گیاهان در چیدمان روف گاردن به کاهش هزینه ‌های خنک‌کننده در تابستان منجر شوند. همچنین، گیاهان و درختان، می‌توانند به کاهش هزینه ‌های گرمایش در زمستان نیز کمک کنند.

3- بهبود روحیه

بهبود روحیه نیز از دیگر مزیت های ایجاد روف گاردن می باشد. با داشتن فضای سبز در بالای ساختمان، می‌توانید از طبیعت لذت ببرید و احساس آرامش و رضایت داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید از نور خورشید و هوای طبیعی بهره ببرید.

چیدمان و طراحی روف گاردن

نگران قیمت و خرید تجهیزات روف گاردن نباشید

مجهز کردن فضای روف گاردن با انتخاب مبلمان مرغوب و وسایل مکمل آن از پیشنهاد های عالی است که برای ایجاد فضایی کاربردی و زیبا در پشت بام خانه ها استفاده می شود. همانطور که در این مطلب گفته شد ، تجهیزات روف گاردن شما باید در شرایط آب و هوایی مقاوم باشند ، به راحتی قابل شست و شو باشند ، تغییر رنگ ندهند و به طور کل دچار هیچ گونه مشکلی نشوند.

این محصولات مرغوب از جمله مبلمان روف گاردن ، آلاچیق ، سایبان چتر ، تاب ریلکسی و همه و همه در مجموعه دکورایا موجود می باشند.

میتوانید محصول مورد نظر خود را در سایت ما سرچ کرده و از اطلاعات آن بهره مند شوید و در صورت نیاز خرید خود را در سایت ما ثبت کنید یا با شماره 09351107780 تماس گرفته و به صورت تلفنی از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کرده و سفارش گذاری کنید.

چیدمان و طراحی روف گاردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *