دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, مقالات

نکات مهم برای انتخاب بهترین رنگ رستوران (دست نگه دارید! از این نکات اطلاع دارید؟)

بهترین رنگ رستوران

نکات مهم برای انتخاب بهترین رنگ رستوران

مهمترین بخش راه اندازی یک رستوران توجه به طراحی داخلی برای ایجاد حال و هوایی خوب است. در دنیای پر رقابت رستوران‌ها زمانی موفق می‌شوید که با جذابیت‌های بصری بر مشتری تاثیر بگذارید و او را برای یک تجربه دلنشین جذب رستوران خود کنید. اثرگذارترین بخش یک طراحی، رنگ است.

رنگ رستوران، رنگ میز و صندلی و حتی رنگ منویی که برای انتخاب غذا تهیه کرده‌اید، همگی بر احساسات مشتریان اثر می‌گذارند. بهترین رنگ رستوران چه رنگی است؟

مبلمان رستورانی بهتر است چه ترکیب رنگی داشته باشند؟ آیا هنوز هم بهتر است یک رستوران کاملا قرمز راه اندازی کرد؟ در این مقاله به تمامی سوالات شما درباره بهترین رنگ برای طراحی رستوران پاسخ خواهیم داد.

رنگ قرمز برای رستوران مناسب است؟

رنگ قرمز برای رستوران

چرا انتخاب رنگ، اولین قدم از طراحی داخلی رستوران است؟

وقتی صحبت از انتخاب بهترین رنگ رستوران به میان می‌آید، بیشترین اطلاعاتی که شما را در بر خواهد گرفت در مورد رنگ‌های اشتهاآور است. انتخاب رنگ‌های تندی مانند قرمز و زرد که اشتها را بر می‌انگیزند و باعث می‌شوند مشتری بیشتر غذا بخورد. یک لحظه دست نگه‌دارید!

یکی از خیابان‌ها یا مراکزی که همیشه برای غذا خوردن به آنجا می‌روید را تصور کنید و سعی کنید به یاد بیاورید چه تعدادی از رستوران‌ها از رنگ قرمز و زرد برای طراحی داخلی خود استفاده کرده‌اند. گاهی پافشاری بر روی استفاده از این رنگ‌ها تنها محدود به رنگ فضای رستوران نیست و شاهد رنگ قرمز میز و صندلی، منو و حتی تابلوی رستوران نیز هستید. به همین دلیل گاهی متوجه وجود یک رستوران جدید نمی‌شوید.

انتخاب بهترین رنگ برای رستوران چیزی فراتر از زیبایی شناختی و در نظر گرفتن اثرات آن بر روی اشتها است. مردم اغلب واکنش‌های روان‌شناختی به رنگ‌ها دارند و این واکنش‌ها بر همه چیز اثر می‌گذارد.

قبل از اثر بر اشتهای مشتری، لازم است طوری فضا را طراحی کنید که مشتری رستوران شما را ببیند، مکث کند و تصمیم بگیرد مدتی از وقت خود را آن‌جا بگذراند و بعد سفارش دهد.

بهترین رنگ رستوران را زمانی می‌توانید انتخاب کنید که بدانید می‌خواهید چه محیطی را ایجاد کنید. برای اینکه مشتری برای مدتی طولانی در رستوران شما باشد به یک رنگ نیاز است، برای اینکه به آرامی غذا بخورد و سفارش‌های دیگری هم داشته باشد، یا سریع غذا بخورد و برود و یا لحظات آرامش‌بخش و رمانتیکی داشته باشد، به رنگ‌هایی دیگر. هر کدام از موقعیت‌ها به یک طیف رنگ مخصوص و طراحی داخلی خاصی نیاز دارند.

بهترین کاری که به عنوان اولین قدم باید انجام دهید این است که درباره روانشناسی رنگ‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها در صنعت رستوران اطلاعات بیشتری کسب کنید.

وقتی صحبت از فضا به میان می‌آید، می‌توان با استفاده از رنگ فضا را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان داد. رنگ حتی در صمیمت فضا نیز نقش دارد. سعی کنید در انتخاب رنگ، برند شخصی خود را ایجاد کنید و یک هویت قابل درک از آن به مخاطبانتان بدهید. از ریسک کردن نترسید و مطمئن باشید در دنیای پرهیاهوی امروز از ایده‌های جدید  استقبال بیشتری می‌شود.

بهترین رنگ رستوران

رنگ بنفش برای رستوران

رنگ‌ آبی و بنفش

احتمالا بیشترین چیزی که در مورد این رنگ‌ها شنیده‌اید؛ این است که کاهش دهنده اشتها هستند. با این حال در دنیای واقعی تعداد زیادی غذا به رنگ آبی وجود ندارند تا بتوان توضیح داد که می‌توانند باعث ایجاد احساس گرسنگی شوند یا نه. آبی معمولا با ایجاد حس آرامش همراه است؛ به همین دلیل بیشتر در باشگاه‌های ورزشی، اسپا یا کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شوند.

تمام این توضیحات می‌تواند به اینجا ختم شود که این طیف رنگی برای رستوران مناسب نیست. با این حال اگر بدانید چگونه باید خلاقانه از این رنگ‌ها در طراحی داخلی خود استفاده کنید، می‌شود گفت بهترین رنگ رستوران را پیدا کرده‌اید.

باید بتوانید با ایده‌های خلاقانه قانون‌های قدیمی را بشکنید و دیده شوید. بهترین راه برای استفاده از رنگ آبی و بنفش، استفاده به اندازه از آن‌ها است. لازم نیست تمام رستوران خود را آبی کنید.

یک محیط سفید با رگه‌هایی از رنگ آبی و بنفش و سایه‌های این رنگ‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد. بهتر است برای انتخاب میز و صندلی در چنین فضای از رنگ‌های بژ یا سفید استفاده کنید.

رنگ سبز برای رستوران

رنگ سبز برای منو

رنگ سبز

معمولا رستوران‌هایی که غذاهای سالم دارند از رنگ سبز استفاده می‌کنند. رنگ سبز برگرفته از طبیعت است و مردم به طور کلی در محیط‌های سبز احساس آرامش می‌کنند و ممکن است این احساس در آن‌ها ایجاد شود که غذایی که سرو می‌شود سالم و تازه است.

سایه‌های سبز در کنار رنگ‌های برگرفته از زمین مانند خاکی و کرم؛ فضایی آرام را ایجاد می‌کند و باعث می‌‌شود مشتریان برای مدت طولانی‌تر در رستوران بمانند و به سفارش غذا و نوشیدنی ادامه دهند.

اگر قصد دارید از رنگ سبز برای رستوران خود استفاده کنید، بهتر است آن را با توجه به توضیحاتی که داده شد با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید.

کاملا متعادل از رنگ سبز در طراحی منو نیز استفاده کنید؛ چراکه به مشتری این حس منتقل می‌شود که با غذاهایی سالم مواجه خواهد شد. در محیطی که با استفاده از رنگ سبز و کرم طراحی شده باشد، میز و صندلی قهوه‌ای جلوه زیادی خواهد داشت.

می‌توانید از میز و صندلی‌های چوبی استفاده کنید و آرامش برگرفته از عناصر طبیعی را افزایش دهید. به یاد داشته باشید برای ایجاد کارهای خلاقانه در محیط، در منو و یا در لوگوی رستوران خود می‌توانید رنگ نارنجی را نیز به محیط اضافه کنید.

رنگ زرد و نارنجی

رنگ‌ زرد معمولا جزو رنگ‌هایی است که باعث ایجاد حس اضطراب می‌شود و به فرد سرعت می‌دهد. به همین دلیل بهترین رنگ رستوران برای افرادی است که قصد دارند تنها فست‌فود سرو کنند. به صورت کلی رنگ زرد و قرمز و سایه‌های آن‌ها باعث پرانرژی شدن فضا می‌شوند و افراد را به نشستن و استراحت تشویق نمی‌کنند. بنابراین استفاده از این رنگ به نوع فضایی که می‌سازید، بستگی دارد.

امروزه استفاده از رنگ زرد و نارنجی در فضای رستوران بیشتر در مکان‌هایی که منوی کوتاه و ارزان قیمتی دارند دیده می‌شود. با این حال اگر تمایل دارید از این طیف رنگی استفاده کنید، بهتر است سراغ سایه‌های ملایم آن‌ها بروید و این رنگ‌ها را برجسته نکنید.

رنگ زرد برای کافی شاپ

رنگ زرد برای رستوران

رنگ قرمز

استفاده بیش از حد از رنگ قرمز، اثرات مشابهی با رنگ زرد و نارنجی ایجاد می‌کند. ترکیب رنگ خاکی با قرمزهای پررنگ، در کنار میز و صندلی های چوبی فضایی فوق‌العاده را برای یک رستوران خلق می‌کند. استفاده از قرمز تیره برای ایجاد محیطی صمیمی‌ ایده خوبی است.

بهتر است از رنگ‌های قرمز و زرد برای جان بخشیدن به یک محیط خنثی استفاده کرد. هنگام بکار بردن این رنگ در طراحی رستوران باید به اعتدال در استفاده از آن ها توجه داشته باشید.

رنگ‌های خنثی، سفید و بژ روشن

رنگ‌های خنثی و روشن محیط را بزرگتر و بدون محدودیت نشان می‌دهند. آن‌ها همچنین احساس آرامش بیشتری را به مشتریان القا می‌کنند. با این حال چیزی که باید در مورد رنگ‌های سفید و روشن به خاطر بسپارید این است که بهتر است با رنگ‌های دیگر ترکیب شوند تا اثرگذاری بهتری داشته باشند.

میتوانید بخشی از دیوار یک محیط سفید را قرمز کنید؛ در این حالت بهتر است رنگ دوم را متناسب با وسایلی که در رستوران دارید، انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید از میز و صندلی مشکی استفاده کنید، بهترین رنگ رستوران برای شما استفاده از رنگ سفید و رگه‌هایی از مشکی بر روی دیوارها است.

رنگ سفید در کنار رنگ‌های بژ و خاکستری روشن، فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و در کنار رنگ مشکی، سادگی و پیچیدگی را در کنار هم تداعی می‌کند.

سخن آخر

انتخاب رنگ مناسب و طراحی درست فضای رستوران برای برندسازی و جذب مشتری ضروری است. رنگ مناسب و دکور خوب نقش مهمی در میزان استقبال از یک رستوران دارند.

در این مقاله سعی کردیم در مورد اهمیت رنگ در طراحی داخلی رستوران و طیف‌های رنگی مختلف صحبت کنیم. بسته به تجربه‌ای که می‌خواهید به مشتری خود منتقل کنید، بهترین رنگ رستوران برای شما متفاوت است. رنگ خوب می‌تواند فضا را دوست‌داشتنی‌ و نشاط‌آور جلوه دهد و باعث شود مشتری بخواهد دوباره بودن در این مکان را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *