دکوراسیون آشپزخانه, دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, مقالات

تفاوت صندلی بار و کانتر

تفاوت صندلی بار و کانتر

6 تفاوت صندلی بار و کانتر (کدام صندلی برای فضای ما مناسب است؟)

این روزها طراحی آشپزخانه‌ها مدرن شده است و از صندلی‌های بار و کانتر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می‌شود. با این حال، این سوال پیش می‌آید که چقدر در مورد تفاوت صندلی بار و کانتر اطلاع دارید و کدام یک از این صندلی‌ها برای شما مناسب است؟

اکثر افراد صندلی‌های بار را با صندلی‌های کانتر اشتباه می‌گیرند؛ در حالی که این صندلی ها ویژگی‌هایی کاملا متفاوت دارند؛ اما در مکان‌های مشابهی استفاده می‌شوند. برای بررسی همه جانبه تفاوت های صندلی بار و کانتر و مقایسه آن ها با سایر صندلی های رستورانی روی لینک کلیک کنید.

اگرچه که ممکن است این طور به نظر نرسد اما به دلیل تفاوت‌های قابل توجه این دو صندلی، بیشتر افراد در نهایت یکی را به جای دیگری می‌خرند و سپس متوجه می‌شوند که صندلی خریداری شده مطابق با نیازهای آن‌ها نیست.

اگر شما هم در تشخیص این دو صندلی از هم مشکل دارید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به بررسی فرق صندلی بار و کانتر بپردازیم.

صندلی بار چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است، صندلی بار در واقع یک صندلی بلند است که برای استفاده در بارها و کلوب‌ها طراحی شده است؛ اما برای دسترسی به پیشخوان رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها نیز به کار می‌رود.

یک تفاوت صندلی بار و کانتر این است که صندلی بار بلندتر از صندلی‌های معمولی و صندلی‌های کانتر هستند و برخی از مدل‌های آن با زیرپایی یا پشتی ساخته می‌شوند. به دلیل ارتفاع بلند صندلی بار نیاز به زیرپایی برای حمایت از پای افراد هنگام نشستن بیشتر حس می‌شود. صندلی‌های بار ممکن است از هر نوع متریالی از جمله چوب، پلاستیک، فلز و حتی روکش پارچه‌ای ساخته شده باشند. اندازه پیشخوان استاندارد حدود 100 تا 105 سانتی‌متر است، در این حالت صندلی بار باید 73 تا 76 سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد.

صندلی کانتر چیست؟

صندلی کانتر کاملا شبیه صندلی بار است؛ با این تفاوت که طول کمتری دارد. ارتفاع صندلی کانتر برای یک میز با ارتفاع 70 تا 76 سانتی‌متر، باید حدود 45 سانتی متر باشد. اگر ارتفاع میز پیشخوان 90 تا 100 سانتی‌متر از سطح زمین باشد به صندلی کانتر با ارتفاع 60 تا 66 سانتی‌متر نیاز است.

صندلی های کانتر به گونه ای طراحی شده اند که برای نشستن و استفاده در خانه بسیار مناسب هستند و معمولا پشت پیشخوان آشپزخانه قرار می‌گیرد. یک فرق صندلی بار و کانتر این است که وزن صندلی کانتر سبکتر از صندلی بار است.

صندلی بار و کانتر چه فرقی دارند

تفاوت های صندلی بار و کانتر

تفاوت‌های کلیدی بین صندلی بار و کانتر

با اینکه صندلی بار و کانتر در یک نگاه شبیه هم هستند، تفاوت‌هایی وجود دارد که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. همانطور که می‌دانید مهمترین تفاوت بین صندلی بار و کانتر ارتفاع و عملکرد مورد نظر آن‌ها است.

به دلیل کاهش ارتفاع و طراحی باریک‌تر، صندلی‌های کانتر برای پیشخوان یا جزیره‌های آشپزخانه مناسب هستند؛ از طرف دیگر ارتفاع بالای صندلی بار باعث می‌شود آن‌ها برای ارتفاع بالای پیشخوان بار مناسب باشند و بالاتر از میز و صندلی‌های سنتی قرار بگیرند. بسیاری از رستوران‌ها از این ویژگی برای تفکیک فضا و افزایش جذابیت محیط استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌ صندلی بار و کانتر می‌پردازیم.

تفاوت صندلی بار و کانتر در ارتفاع

صندلی‌های بار ارتفاع بیشتری دارند در حالی که ارتفاع صندلی کانتر متناسب با سطح میز آشپزخانه است و از آن می‌توان برای افزایش تعداد ظرفیت میزهای سنتی نیز استفاده کرد.

طراحی متمایز صندلی بار و کانتر

صندلی‌های بار اغلب ساختاری بلندتر، پایه‌هایی کشیده‌تر و یک زیرپایی برآمده دارند. علاوه بر این بسیاری از صندلی‌های بار گردان هستند و علاوه بر چرخیدن هنگام گفتگو با دیگران، نشستن بر روی آن‌ها و صرف غذا آسان تر امکام پذیر می‌شود.

یکی از تفاوت‌های دیگر صندلی بار و کانتر این است که صندلی‌های بار به صورت جک‌دار تولید می‌شوند تا مناسب انواع پیشخوان‌ها با ارتفاع متفاوت باشند. از سوی دیگر صندلی‌های کانتر معمولا ساده‌تر هستند و طوری ساخته می‌شوند که تا با دکوراسیون آشپزخانه یا میز غذاخوری مطابقت داشته باشند.

پشتی‌ صندلی و پد دسته صندلی

گزینه‌های متنوعی برای پشتی صندلی و جای دست در صندلی‌های بار وجود دارد. با این حال انواع بدون پشتی آن‌ها به دلیل مینیمال بودن، محبوب تر هستند. یک فرق صندلی بار و کانتر این است که این ویژگی‌ها برای صندلی کانتر وجود ندارد و آن‌ها معمولا به صورت ساده دیده می‌شود.

مواد اولیه و سبک و کاربری متفاوت

هر دوی صندلی بار و کانتر در طرح‌ها، مدل‌ها و سبک‌های مختلفی در دسترس هستند. آن‌ها اغلب از موادی مانند چوب، فلز، صندلی‌های روکش‌دار با پارچه، چرم و مخمل ساخته می‌شوند و در سبک‌های مینیمال تا لوکس وجود دارند.

صندلی کانتر و بار چه تفاوتی دارند

تفاوت های مهم صندلی کانتر و بار

صندلی بار یا کانتر، کدام یک بهتر است؟

نمی‌توان یک قانون کلی برای استفاده از صندلی بار و کانتر در نظر گرفت به طور کلی بهتر است با توجه به ارتفاع میز آشپزخانه بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اگر دارای فرزند هستید یا فرد سالمندی با شما زندگی می‌کند، توصیه می‌شود از صندلی کانتر به دلیل ارتفاع کمتر استفاده کنید؛ با این حال صندلی بار هم قابل استفاده استفقط توجه کنید که باید به دنبال انواع جک‌دار و دارای پشتی باشید که مناسب این افراد باشد.

صندلی‌ بار و کانتر در مبلمان رستورانی

امروزه صندلی بار و کانتر یکی از گزینه‌‌های اصلی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها هستند و اغلب در تمامی رستوران‌ها مدل‌‌های خاصی از آن‌ها دیده می‌شود. این صندلی‌ها اگر به خوبی زیر پیشخوان رستوران یا میز قرار نگیرند، مفید نیستند؛ بنابراین باید هنگام خرید لازم است به ابعاد دقیق پیشخوان توجه کنید.

با مراجعه به فروشگاه مبلمان رستورانی با تنوع زیادی از انواع صندلی بار و کانتر سنتی و مدرن، دارای پشتی و بدون پشتی، در جنس‌ها و رنگ‌های مخالف مواجه می‌شوید که می‌توانید با توجه به فضای رستوران بهترین گزینه را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که باید بین صندلی‌ها حداقل 15 سانتی‌متر فاصله باشد، در صورتی که صندلی‌ها گردان هستند به حدود 20 تا 25 سانتی‌متر فاصله نیاز است.

سخن آخر

صندلی بار و کانتر طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد به خاطر جای کمی که اشغال می‌کنند، سادگی و فضای صمیمی که ایجاد می‌کنند آن‌ها را انتخاب می‌کنند. در این مقاله در مورد تفاوت صندلی بار و کانتر صحبت کردیم. همانطور که متوجه شدید صندلی بار با تنوع بالاتری در بین مبلمان رستورانی وجود دارد؛ در حالی که صندلی کانتر معمولا ارتفاع کمتر و ظاهر ساده‌تری دارد و طرفداران زیادی برای استفاده در آشپزخانه منازل از آن استفاده می‌کنند. با این حال به یاد داشته باشید هیچ گزینه واحدی وجود ندارد و شما باید با توجه ارتفاع میز پیشخوان و نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *