مقالات, دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, دکوراسیون فضای داخلی منزل

تفاوت مبلمان نئو کلاسیک با مدرن

تفاوت مبلمان نئو کلاسیک با مدرن

تفاوت مبلمان نئو کلاسیک با مدرن چیست ؟

آیا تا به حال چیزی در مورد مبلمان نئو کلاسیک و مدرن به گوش شما خورده است؟ از تفاوت مبلمان نئو کلاسیک با مدرن آگاه هستید؟ مبل‌های موجود در بازار در رنگ‌ها، طرح‌ها و سبک‌های مختلف هستند. اگر قصد خرید مبل داشته باشید، انتخاب بین این حجم از تنوع ممکن است کمی گیج کننده باشد. اگر از سبک‌های مختلف مبلمان اطلاع داشته باشید و بدانید هر نوع مبل مناسب چه فضایی است، احتمالا تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر خواهد بود. سبک نئوکلاسیک و مدرن دو نوع از سبک‌های محبوب در مبلمان خانگی و دکوراسیون داخلی هستند که طرفداران بسیاری دارد.

سبک نئوکلاسیک در واقع ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است. در حالی که سبک مدرن از مدرنیته و تکنولوژی الهام می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی‌های مبلمان نئو کلاسیک و مدرن بپردازیم. با ما همراه باشید.

مبل نئو کلاسیک چیست؟

سبک نئو کلاسیک در طراحی داخلی و مبلمان علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان دارد. افرادی که عاشق تجمل هستند، توجه ویژه‌ای به این سبک دارند. این سبک در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم با الهام گرفتن از نمای لوکس و سلطنتی معماری روم و ترکیب آن با معماری مدرن به شهرت رسید. مهمترین ویژگی این سبک و اصلی‌ترین تفاوت مبلمان نئو کلاسیک با مدرن در توجه به جزئیات و پیچیدگی‌هایی مانند منبت‌کاری در مبلمان است.

در مبلمان نئو کلاسیک سادگی در پارچه‌ها خودش را نشان می‌دهد. دیگر خبری از رنگ‌های تند مبلمان کلاسیک نیست. با این حال قاب چوبی منبت‌کاری شده همچنان در این سبک از مبلمان دیده می‌شود و ممکن است از پارچه‌های شیک طرح دار نیز برای پوشش مبلمان استفاده شود. مهمترین ویژگی‌های مبلمان نئو کلاسیک در ادامه آورده شده است.

  • خطوط ساده و ظریف
  • الگوهای هندسی
  • استفاده از چوب‌های با کیفیت
  • روکش‌های پارچه‌ای یا چرم ساده و شیک
مبلمان نئو کلاسیک و مدرن

تفاوت مبمان نئو کلاسیک با مدرن

مبلمان مدرن چیست؟

طراحی مبلمان مدرن از مفهومی کاملا متفاوت با مبلمان سنتی پیروی می‌کند و پس از قرن نوزدهم رایج شد. از ویژگی‌های طراحی مبلمان مدرن می‌توان به تاکید بر فرم‌های پایه، رنگ‌های خنثی و طرح‌های چند کاره و مینیمالیست اشاره کرد. از مهترین تفاوت مبلمان نئو کلاسیک با مدرن این است که مبلمان مدرن ظاهر ساده‌تری دارند و به جای ظاهر، تمرکز بر روی خلاقیت، فرم و کارکرد است. از ویژگی‌های مهم مبلمان مدرن می‌شود به موارد زیر اشاره کرد.

  • خطوط منحنی و ساده
  • انعطاف پذیری
  • تمرکز بر کاربردی بودن
  • مینیمالیست
  • استفاده از رنگ‌های خنثی و ساده

به وجود آمدن مبلمان مدرن یک تغییر فوق‌العاده نسبت به سبک‌های مبلمان سنتی بود که لوکس و نمایشی بودند. با این حال هدف از طراحی مبلمان مدرن راحتی، آزادی و دور شدن از طرح‌های تزیین شده است که خانه را شلوغ و از نظر بصری سنگین می‌کند. بنابراین در طراحی این نوع از مبل راحتی اولویت دارد و به تبع آن قیمت هم در مقایسه با مبل نئو کلاسیک کمتر می‌شود. قیمت پایین‌تر با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی آن زمان توجیه پذیر است و احتمالا یکی دیگر از مهمترین تفاوت مبلمان نئو کلاسیک با مدرن به حساب می‌آید.

4 مورد از مهم ترین تفاوت‌ بین مبلمان نئو کلاسیک با مدرن

یکی از ویژگی‌های مبلمان نئو کلاسیک و مدرن تطبیق یافتن با فضای کوچک خانه‌ها است. مبلمان سنتی و کلاسیک فضای زیادی را اشغال می‌کردند و به دلیل جزییات زیاد و رنگ‌های تندی که در آن‌ها به کار برده می‌شد باعث می‌شدند فضا کوچکتر و شلوغ‌تر دیده شود. با این حال مبلمان ساخته شده بر اساس این دو سبک خود را با فضای کوچک تطبیق دادند و گزینه‌های مناسبی برای زندگی مدرن شدند. در ادامه این بخش به بررسی سایر تفاوت‌ها و ویژگی‌های مبلمان نئو کلاسیک و مدرن می‌پردازیم.

شماره 1: شکل پایه

مبلمان مدرن دارای فرم و اشکال ساده‌ای هستند که با خطوط واضح و بدون جزئیات یا طراحی اضافی ساخته می‌شوند. این مبلمان زوایای هندسی ساده‌ای دارند و کمتر تزیینی هستند. از سوی دیگر مبلمان نئو کلاسیک خطوط تیزتری دارند. چوب‌های کار شده، پارچه‌های طرح‌دار یا ساده شیک، جلوه‌ای لوکس به آن می‌بخشد و آن را مناسب پذیرایی و مکان‌های مجلل می‌کند.

شماره 2: طراحی چند منظوره

ایده پشت مبلمان مدرن ایجاد طرح‌های چند منظوره است که حداکثر کاربرد را در خانه یا رستوارن ارائه دهد. این طرح‌ها برای صرفه‌جویی در فضا بسیار مناسب هستند. برای مثال برای استفاده حداکثری از فضا در مبلمان مدرن ممکن است کشوهایی وجود داشته باشد، یا امکان استفاده از آن به عنوان تختخواب نیز فراهم باشد. چنین امکانی برای مبلمان نئو کلاسیک اصلا وجود ندارد و از آن به عنوان یکی از مهمترین تفاوت مبلمان نئو کلاسیک با مدرن یاد می‌شود.

شماره 3: جزئیات

یکی دیگر از ویژگی‌های مبلمان نئو کلاسیک و مدرن که آن‌ها را از هم متمایز کرده است، جزئیات است. جزئیات زیاد در مبل‌های نئو کلاسیک فضا را شلوغ و از نظر بصری سنگین می‌کند. در حالی که مبلمان مدرن فضای آرامتری را ایجاد می‌کنند.

شماره 4:  وزن و دوام

مبلمان مدرن معمولا با تکنیک‌های جدید صنعتی ساخته می‌شوند که باعث می‌شود وزن کمتر و اندازه کوچکتری داشته باشند. در حالی که وزن مبلمان نئو کلاسیک بیشتر است و با توجه به اینکه تنها برای نشستن استفاده می‌شوند و مانند مبلمان مدرن چند منظوره نیستند، احتمالا دوام بیشتری داشته باشند.

مبلمان مدرن و نئو کلاسیک

تفاوت مبلمان نئو کلاسیک و مدرن

سبک نئو کلاسیک و مدرن در مبلمان رستورانی

سبک نئو کلاسیک و مدرن هر دو می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مبلمان رستورانی باشند. انتخاب بین این دو سبک به عوامل مختلفی مانند نوع رستوران، سلیقه شخصی و سبک طراحی داخلی رستوران بستگی دارد. اگر تمایل به انتخاب مبلمان رستورانی نئو کلاسیک برای کافه یا رستوران خود دارید باید توجه کنید که بهتر است از این مبلمان در یک فضای قرینه و دارای جزئیات زیاد منطبق با سبک نئو کلاسیک استفاده کنید.

معمولا فضایی پر از جزئیات لوکس، آینه‌کاری به همراه دکورهای شیک مناسب مبلمان نئو کلاسیک هستند. با این حال اگر انتخاب شما👈مبلمان رستورانی👉مدرن باشد، دست شما برای انتخاب محیط باز است. می‌توانید دکوراسیون متفاوتی از شیک تا فانتزی را با استفاده از مبلمان مدرن ایجاد کنید. این تفاوت مبلمان نئو کلاسیک با مدرن باعث می‌شود، مبلمان مدرن طرفداران بیشتری برای استفاده از رستوران و کافه داشته باشد.

 

 

انتخاب مبلمان برای خانه، رستوران و هر محیط دیگری بسیار با اهمیت است و بهتر است قبل از خرید به بررسی جوانب مختلف بپردازید. در این مقاله سعی کردیم در مورد تفاوت‌ها و ویژگی‌های مبلمان نئو کلاسیک و مدرن صحبت کنیم تا انتخاب بین این دو سبک از مبلمان برای شما راحت شود. با توجه به فضای کوچک زندگی اکثر افراد در جامعه امروز و حتی کوچک بودن محیط رستوران‌ها و کافه‌ها توصیه ما به عنوان کارشناسان این حوزه، انتخاب مبلمان مدرن است که فضایی آرام و دلپذیر را برای شما ایجاد می‌کنند و چند منظوره هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *