دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, دکوراسیون آشپزخانه, دکوراسیون اداری, دکوراسیون فضای داخلی منزل, دکوراسیون هتل و تالار, مقالات

چگونه از زنگ زدن مبلمان فلزی جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از زنگ زدن مبلمان فلزی

10 روش جلوگیری از زنگ زدن مبلمان فلزی

در میان مدل های متنوع مبلمان فضای باز، مبلمان فلزی زیباتر، شیک تر و راحت تر هستند اما یک مشکل بزرگ دارند! همه ما می دانیم که آلیاژهای فلزی در مجاورت رطوبت و آب، زنگ می زنند. زنگ زدگی فلزات باعث کاهش استقامت آن ها و خوردگی فلزات خواهد شد.

مبل های فضای باز در مخصوصاً در فصل پاییز و زمستان در معرض رطوبت یا بارش برف و باران هستند و احتمال زنگ زدن فلز در این شرایط بیشتر است. اگر قصد دارید تا مبلمان فلزی باغی را خریداری کنید باید این مطلب در مورد روش های پیشگیری از زنگ زدگی مبل های فلزی را تا انتها مطالعه کنید و راهکارهای آن را انجام دهید. این روش ها برای جلوگیری از زنگ زدگی مبل های استیل نیز مناسب هستند.

پیشگیری از زنگ زدگی مبل های فلزی

راه هایی برای جلوگیری از زنگ زدگی مبلمان فلزی

اگر شما هم یکی از مدل های فلزی زیبای مبلمان باغی را خریداری کرده اید و می خواهید به نحو احسن از آن مراقبت کنید باید آن را از اکسایش و خوردگی دور نگه دارد. در ادامه 10 روش مؤثر برای جلوگیری از زنگ زدگی مبلمان فلزی را به شما آموزش خواهیم داد:

1- خرید مبلمان باکیفیت

اولین کاری که می توان برای پیشگیری از زنگ زدگی مبل های فلزی انجام داد، انتخاب محصولی باکیفیت است. برندهای معتبر از آلیاژهای فلزی مستحکم و مقاوم برای ساخت مبلمان فضای باز استفاده می کنند و آن را به طور کامل با رنگ های الکترواستاتیک کوره ای پوشش می دهند. بدین ترتیب مبل باغی در فضای باز و در معرض رطوبت دچار زنگ زدگی نمی شود. برای جلوگیری از زنگ زدگی میز فلزی نیز باید به کیفیت ساخت آن توجه کرد.

برندهای معتبری مانند نظری هرگز محصولات درجه 2 یا بی کیفیت را به مشتریان خود عرضه نمی کنند. البته برای خرید این محصولات باید به نماینده رسمی فروش آن ها مانند فروشگاه اینترنتی دکورایا مراجعه کنید تا جنس مشابه را با نام نظری به شما نفروشند. اگر صاحب این نوع از مبلمان هستید مطلب “راهکار های نگهداری از مبلمان باغی” را از دست ندهید.

 

پیشگیری از زنگ زدن مبلمان فلزی2- خشک نگه داشتن مبلمان

عامل اصلی زنگ زدگی فلزات، آب و رطوبت هستند اگر بتوانید این عامل آسیب زا را از مبلمان خود دور نگه دارید از زنگ زدن آن جلوگیری خواهید کرد. با وجود آنکه استیل با خواص ضد اکسایش خود شناخته می شود اما ممکن است دچار زنگ زدگی شود پس بهترین روش برای جلوگیری از زنگ زدگی مبل های استیل دور نگه داشتن آن ها از مکان های مرطوب است.

اگر آب یا رطوبتی بر روی مبلمان خود مشاهده کردید سریعاً آن را با یک دستمال نرم و آبگیر، خشک کنید تا آسیبی به مبلمان شما وارد نشود. خشک کردن آب از روی مبلمان نه تنها راهی مناسب برای پیشگیری از زنگ زدگی مبل های فلزی است بلکه از لک شدن آن نیز جلوگیری می کند.

3- استفاده از پوشش های ضد آب

مبلمان شما در فضای باز قرار دارند و ممکن است باران یا برف بر روی آن ها ببارد. برای جلوگیری از زنگ زدگی مبلمان فلزی راهی ساده وجود دارد، زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید سطح مبلمان را با پوشش های ضد آب بپوشانید. این کار نه تنها از اکسایش و خوردگی قسمت های فلزی مبلمان جلوگیری می کند بلکه مانع از کثیف شدن آن می شود. این پوشش ها نور آفتاب را منعکس می کنند و بدنه فلزی مبلمان در زیر تابش نور خورشید داغ نخواهد شد.

چگونه از زنگ زدن مبلمان فلزی جلوگیری کنیم؟

4- پاک کردن آلودگی ها و جرم ها

از آنجایی که از مبلمان فضای باز در حیاط، تراس، ویلا یا روف گاردن استفاده می شود بیشتر در معرض آلودگی قرار دارد. میزهای فلزی که بر روی آن ها اشیا و مواد غذایی مختلف قرار می گیرد بیشتر در معرض این آسیب هستند پس باید راهی برای جلوگیری از زنگ زدگی میز فلزی پیدا کرد. اگر این آلودگی و جرم ها از روی سطح مبلمان و میز فلزی پاک نشوند به مرور زمان در همان نقاط زنگ زدگی مشاهده می شود.

به محض آنکه آلودگی یا جرمی بر روی مبل یا میز فلزی خود مشاهده کردید آن را پاک کنید تا از آسیب های بعدی نیز جلوگیری نمایید. این کار نه تنها باعث جلوگیری از زنگ زدگی مبل های استیل می شود بلکه آن ها را زیباتر و درخشان تر می کند.

پاک کردن آلودگی ها و جرم ها

5- انبار کردن مبلمان

مبلمان فضای باز در فصول پاییز و زمستان کمتر استفاده می شوند اما در معرض زنگ زدگی هستند. اگر فضای کافی در اختیار دارید، مبلمان خود را در فصول سرد سال و زمان هایی که بارندگی بیشتر است، انبار کنید. جمع آوری مبلمان یکی از ساده ترین روش ها برای پیشگیری از زنگ زدگی مبل های فلزی است.

6- ساخت آلاچیق یا نصب سایبان

برای آنکه مبلمان خود را از رطوبت و بارش دور نگه دارید می توانید از یک راه حل دائمی و زیبا استفاده کنید. جلوگیری از زنگ زدگی مبلمان فلزی با ساخت آلاچیق یا نصب سایبان نیز امکان پذیر خواهد شد. این سقف ها به طور کامل مبلمان شما را از رطوبت دور نگه می دارند از اکسایش و خوردگی آن ها جلوگیری می کنند.

اگر هزینه ساخت آلاچیق برای شما زیاد است می توانید از سایبان های موجود در بازار استفاده کنید. نگران نباشید دیگر خبری از پایه مرکزی برای نصب سایبان نیست. در مدل های جدید پایه سایبان حذف شده و پایه سایبان در پشت مبلمان قرار می گیرد یا بر روی دیوار نصب می شود. پس سایبان ها برای جلوگیری از زنگ زدگی مبل های استیل مناسب هستند.

7- ساخت سکو برای مبلمان فلزی

برای جلوگیری از زنگ زدگی میز فلزی و مبلمان فضای باز باید آن را بالاتر از سطح زمین بگذارید تا در هنگام شستشوی حیاط یا ویلا یا حتی بارش باران، آب به پایه های میز یا مبلمان نرسد. بهترین راهکار برای پیشگیری از زنگ زدگی مبل های فلزی، ساخت سکو برای مبلمان فلزی است. این سکو فضای نشیمن شما را از سایز قسمت ها جدا کرده و دید شما را به فضای باز بیشتر می کند.

8- محافظت از رنگ مبلمان

رنگ هایی که بر روی بدنه مبلمان فلزی قرار می گیرند از زنگ زدن آن ها جلوگیری می کنند. اگر بتوانید از رنگ مبلمان فلزی محافظت کنید، اکسایش و خوردگی در آن ها مشاهده نمی شود. برای این کار باید اشیای تیز را از بدنه مبلمان دور نگه دارید. همچنین از کشیدن مبلمان بر روی زمین بپرهیزید تا رنگ آن دچار مشکل نشود. همین چند نکته کوچک باعث جلوگیری از زنگ زدگی مبلمان فلزی می شود.

جلوگیری از زنگ زدن مبلمان فلزی

9- سرویس دوره ای

شما باید در فواصل منظم بدنه فلزی مبلمان خود را برسی کنید و در صورت مشاهده جرم، آلودگی، رنگ پریدگی و زنگ زدگی آن را رفع نمایید. هر چه زودتر این اقدام را انجام دهید در جلوگیری از زنگ زدگی مبل های استیل موفق تر خواهید بود. با مراقبت درست از میز و مبل فلزی می توان سال های سال از آن استفاده کرد و در هزینه های خرید و تعویض مبلمان فضای باز صرفه جویی نمود.

10- استفاده از واکس و موم

برای پیشگیری از زنگ زدگی مبل های فلزی می توان از انواع واکس و موم استفاده کرد. این مواد یک لایه اضافه بر روی بدنه مبلمان ایجاد می کنند و از خوردگی آن ها جلوگیری خواهند کرد. ابتدا باید مبل خود را با یک دستمال مرطوب کاملاً تمیز کنید سپس به مبل فرصت دهید تا کاملاً خشک شود.

در مرحله بعد با استفاده از یک برس نرم یا ابر، واکس و موم را بر روی تمام قسمت های فلزی مبلمان و گوشه ها و زوایای آن بمالید. دوباره به مبل فرصت دهید تا خشک شود و سپس از آن استفاده کنید. این راهکار جلوگیری از زنگ زدگی مبلمان فلزی برای جلوگیری از زنگ زدگی میز فلزی نیز مناسب است.

نتیجه گیری روش های جلوگیری از زنگ زدگی مبلمان

در این مطلب 10 راهکار مؤثر برای پیشگیری از زنگ زدگی مبل های فلزی به شما معرفی کردیم. خرید مبلمان باکیفیت، خشک نگه داشتن آن ها، استفاده از پوشش های ضد آب، پاک کردن آلودگی ها و جرم ها و انبار کردن مبلمان از جمله روش های مناسب برای جلوگیری از زنگ زدگی مبلمان فلزی هستند. تمام این راهکارها برای جلوگیری از زنگ زدگی مبل های استیل نیز مناسب هستند.

شما می توانید با ساخت آلاچیق، ساخت سکو برای مبلمان فلزی، محافظت از رنگ مبلمان، سرویس دوره ای و استفاده از واکس و موم از زنگ زدن فلز در فضای باز جلوگیری کنید. در نظر داشته باشید که میزهای فلزی آسیب پذیرتر هستند پس باید این روش ها را برای جلوگیری از زنگ زدگی میز فلزی نیز انجام داد.

ما در فروشگاه اینترنتی دکورایا نماینده رسمی برند نظری، مبلمان فلزی باغی با کیفیتی بالا را به شما عرضه می کنیم. شما می توانید با خرید این محصولات باکیفیت و مرغوب کار را برای خود آسان کنید و سال ها از مبلمان فضای باز خود بدون هیچ مشکل و نگرانی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *