مقالات, دکوراسیون فضای باز و باغ و ویلا, مبلمان باغی

راهکار های نگهداری از مبلمان باغی (نحوه تمیز کردن و نگهداری میز و صندلی باغی برای هر فصل)

راهکار های نگهداری از مبلمان باغی

 

معرفی بهترین راهکار های نگهداری از مبلمان باغی

خرید مبلمان باغی مناسب تنها قدم اول در زیبا کردن فضای باز است. اگر می خواهید این محصولات سال های سال برای شما کار کنند باید با راهکار های نگهداری از مبلمان باغی آشنایی پیدا کنید. این نوع مبلمان را از چوب، پلاستیک یا فلز می سازند پس باید نکات مهم برای نگهداری از هر یک از این مبلمان را بدانید.

روش های تمیز کردن و نگهداری این میز و صندلی ها در فصول مختلف سال نیز با یکدیگر متفاوت است. در این مطلب سعی داریم تا شما را با هر آنچه که باید در مورد نگهداری از مبلمان باغی بدانید آشنا کنیم.

اصول مهم در نگهداری از انواع مبلمان فضای باز

اگر به دسته بندی👈 مبلمان یاغی👉 مراجعه کنید خواهید دید که مبلمان فضای باز از سه جنس چوب، فلز، پلاستیک یا ترکیبی از آنها ساخته می شوند. نحوه تمیز کردن و نگهداری میز و صندلی باغی پلاستیکی با چوبی و فلزی متفاوت است. در ادامه قصد داریم ضمن معرفی هر یک از این مبلمان، راهکار های نگهداری از مبلمان باغی را به شما معرفی کنیم:

تمیز کردن مبلمان باغی چوبی

بسیاری از افراد از مبلمان یا میز و صندلی های چوبی برای تجهیز فضای باز خود استفاده می کنند. چوب ظاهری زیبا به فضای شما داده و مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارد. برای تمیز کردن لکه ها از روی این مبلمان باید به صورت زیر عمل کنید:

  1. ابتدا دستمال مرطوب و نرمی را برداشته و کثیفی های موجود بر روی مبلمان را پاک کنید.
  2. اگر لکه مقاوم تری بر روی مبلمان چوبی وجود دارد باید با استفاده از محلول آب و صابون آن را به آرامی پاک کرد.
  3. متأسفانه چوب دارای بافتی است که لکه ها را به خود جذب می کند و ممکن است نتوانید برخی از آنها را به خوبی تمیز نمایید.
  4. زمانی که تمیزکاری مبلمان را تمام کردید باید آن را با استفاده از یک دستمال نرم، کاملاً خشک کنید. البته می توان مبلمان را در مقابل تابش نور آفتاب نیز خشک کرد.

توجه داشته باشید مبلمان چوبی برای کنار استخر و فضاهای مرطوب مناسب نیستند و ممکن است به مرور زمان دچار پوسیدگی شوند. پس اگر می خواهید از میز و صندلی باغی در این اماکن استفاده کنید بهتر است به سراغ مدل های دیگری از مبلمان بروید.

 

راهکار های نگهداری از مبلمان باغی

راهکار های نگهداری از مبلمان باغی

مبل باغی خود را چگونه تمیز کنیم؟

فلزها بسیار مستحکم و بادوام هستند به همین دلیل بسیاری از افراد خرید مبلمان باغی فلزی را به سایر مدل های موجود در بازار ترجیح می دهند. اگر با نحوه تمیز کردن و نگهداری میز و صندلی باغی فلزی آشنا نباشید ممکن است در معرض خوردگی و زنگ زدگی قرار گیرند.

پس بهتر است در هنگام خرید این محصول مدل هایی را انتخاب کنید که دارای پوشش مناسب در برابر رطوبت هستند. اگر در زمان استفاده از مبلمان متوجه شدید این پوشش از بین رفته و صندلی شما دچار زنگ زدگی شده است به سرعت کارهای زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا محل زنگ زدگی را با دستمالی آغشته به سرکه و آب به خوبی تمیز کنید.
  2. شما می توانید از سمباده های نرم برای جدا کردن اکسیدهای ایجاد شده استفاده نمایید.
  3. پس از آن از مواد ضدزنگ برای پوشاندن سطح مبلمان استفاده کنید.
  4. در پایان نیز فرصت دهید تا سطح مبلمان به طور کامل خشک شود. اگر از هوای آزاد استفاده کنید این مرحله سریعتر تمام خواهد شد.
  5. در پایان باید محل تمیز شده را با استفاده از رنگ مناسب پوشش داد.
  6. سایر سطوح مبلمان که دچار زنگ زدگی نیستند را می توان با یک دستمال نرم و مرطوب تمیز کرد.
  7. پس از اتمام کار با یک دستمال مناسب، تمامی سطح مبلمان را خشک نمایید.

همانطور که ملاحظه کردید رطوبت اماکنی مانند استخر و فضاهای بازی که در محیط های مرطوب قرار دارند به مبلمان فلزی آسیب می رساند. پس بهترین انتخاب برای دکوراسیون این فضا، استفاده از مبلمان پلاستیکی است.

شما می توانید از طریق لینک زیر بهترین روش های از بین بردن لکه های روی میز را بخوانید.

بهترین روش برای از بین بردن لک‌های روی میز

 

 مبلمان باغی پلاستیکی را چگونه تمیز کنیم؟

تاکنون با راهکار های نگهداری از مبلمان باغی چوبی و فلزی آشنا شده اید اما پرفروش ترین میز و صندلی های باغی از پلاستیک باکیفیت ساخته می شوند. تمیز کردن این نوع مبلمان کار سختی نیست و برای انجام آن باید مراحل زیر را دنبال کرد:

  1. بافت پلاستیک نفوذناپذیر است پس لکه ها تنها در سطح فوقانی آن مشاهده می شوند و با استفاده از یک دستمال مرطوب می توان آنها را پاک نمود.
  2. توجه داشته باشید بسیاری از سفیدکننده ها به بافت پلاستیک آسیب می رسانند پس باید تا جایی که می توان از آنها استفاده نکرد.
  3. از آنجایی که مقاومت مبلمان پلاستیکی بسیار بالا است به راحتی می توانید آن را با استفاده از شلنگ آب شستشو دهید.
  4. برای آنکه داخل درز ها و بافت مبلمان نیز به خوبی تمیز شوند از یک تی نرم یا دستمال حوله ای استفاده کنید.
  5. قبل از اینکه هر شوینده ای را برای تمیز کردن این نوع مبلمان به کار بگیرید باید برچسب آن را مطالعه کنید تا برای پاک کردن سطوح پلاستیکی نیز مناسب باشند.
  6. نیازی به خشک کردن سطح پلاستیک پس از اتمام شستشو نیست و می توان آن را در فضای باز قرار داد تا خشک شود.
  7. اگر می خواهید 👈مبلمان پلاستیکی👉 شما طول عمر بیشتری داشته باشد می توانید از موادی مانند موم برای محافظت از آنها استفاده کنید. موم ها سطح پلاستیک را براق تر می کنند.
راهکار های نگهداری از مبلمان باغی

راهکار های نگهداری از میز و صندلی باغی

راهکار های نگهداری از مبلمان باغی در فصول مختلف

شرایط آب و هوایی در فصول مختلف با یکدیگر متفاوت است و اگر بخواهید به بهترین روش مبلمان خود را نگهداری و تمیز کنید باید با توجه به فصل اقدامات لازم را انجام دهید.

نگهداری از مبلمان باغی در فصل بهار

بهار یکی از زیباترین فصل های سال است که اکثر افراد اوقات خود را در فضای باز سپری می کنند. پس در این فصل از سال به مبلمان باغی بیشتر نیاز پیدا می کنید. قبل از شروع این فصل بهتر است تا مبلمان را به خوبی تمیز کرده و آماده استفاده کنید. نحوه تمیز کردن و نگهداری میز و صندلی باغی را در قسمت قبل به طور کامل برای شما توضیح دادیم.

از آنجایی که در فصل بهار بارش های پراکنده بسیار زیادی وجود دارد توصیه می شود زمانی که از مبلمان باغی استفاده نمی کنید آن را با روکشی مناسب بپوشانید. بدین ترتیب همیشه سطح مبلمان باغی تمیز می ماند و هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید از آنها استفاده کنید بدون آنکه نیازی به دستمال کشیدن و تمیز کردن داشته باشند.

ممکن است در این فصل گرده گل ها، لکه های چسبنده ای را بر روی سطح مبلمان ایجاد کنند. شما با استفاده از یک دستمال آغشته به آب و صابون به راحتی می توانید این مواد را از روی سطح پلاستیک پاک کنید.همچنین می توانید انواع ترفند های کابردی و ترند روز برای پاک کردن انواع لک ها را از مقاله زیر بخوانید.

راهکار تمیز کردن مبل پارچه ای

 

نگهداری از مبلمان باغی در فصل تابستان

در فصل تابستان، تابش شدید آفتاب را تجربه خواهید کرد. پس باید از مبلمان باغی خود نیز در مقابل این تابش شدید محافظت کنید. بهترین راه قرار دادن میز و صندلی باغی در سایه است. زمانی که از این صندلی ها استفاده نمی کنید، آنها را جمع آوری کرده و به نقطه ای ببرید که دور از تابش نور خورشید باشند.

استفاده از چتر سایبان نیز نگهداری از این نوع مبلمان را ساده تر می کند. البته توجه داشته باشید که بسیاری از مبلمان باغی در برابر اشعه مضر یووی مقاوم هستند و به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهند. اما اگر آنها را در سایه قرار دهید طول عمر بیشتری خواهند داشت.

همچنین سطح آنها داغ نخواهد شد و می توان بلافاصله از آنها استفاده نمود. در فصل تابستان از استخر استفاده بیشتری می شود. برای تجهیز فضای کنار استخر، مبلمان پلاستیکی بهترین انتخاب هستند زیرا مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند.

نگهداری از مبلمان باغی در فصل پاییز

پس از تابستان، فصل پاییز می آید. در این فصل هم امکان بارش باران وجود دارد. بنابراین باید از روکش مناسبی بر روی مبلمان باغی استفاده کرد. نیازی نیست مبلمان باغی خود را در سایه قرار دهید زیر آفتاب صدمه ای به میز و صندلی های پلاستیکی وارد نمی کند. در پایان این فصل باید خود را آماده شروع فصل زمستان کنید.

نگهداری از مبلمان باغی در فصل زمستان

از آنجایی که در فصل زمستان از فضای باز، استفاده کمتری می شود بهتر است در ابتدای این فصل، مبلمان فضای باز خود را به فضایی مناسب مانند انبار منتقل کنید. فضای انبار باید دارای تهویه مناسب باشد تا امکان رشد قارچ و کپک یا زنگ زدگی مبلمان باغی کاهش پیدا کند.

افت شدید دما باعث خشک شدن برخی از پلاستیک های بی کیفیت می شود و احتمال شکستن آنها را افزایش می دهد. البته بسیاری از میز و صندلی های باغی با مرغوب ترین پلیمرهای مهندسی شده ساخته می شوند و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم هستند. اما ما سعی داریم تا بهترین راهکار های نگهداری از مبلمان باغی را به شما معرفی کنیم.

 

نتیجه گیری برای راهکار های نگهداری از مبلمان باغی

اگر شما یکی از مدل های موجود در بازار را برای تجهیز فضای باز خود خریداری کرده اید باید نهایت تلاش خود را در حفظ و نگهداری آن انجام دهید. در این مطلب راهکار های نگهداری از مبلمان باغی چوبی، فلزی و پلاستیکی را به شما معرفی کردیم.

مبلمان چوبی را باید با دستمالی مرطوب تمیز کرده و سپس سطح آنها را خشک کرد. برای تمیز کردن مبلمان فلزی نیز باید ابتدا محل زنگ زدگی را تعمیر کرده و سپس آن را رنگ آمیزی نمود. تمیز کردن سطح فلز با یک دستمال نم دار انجام می شود.

بهترین مبلمان باغی مدل های پلاستیکی هستند که به راحتی می توان آنها را با آب به طور کامل شستشو داد یا با دستمال مرطوب تمیز نمود. برای نگهداری از میز و صندلی در فصول مختلف سال نیز راهکارهایی وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره شد. شما می توانید بهترین و جدیدترین مدل های مبلمان باغی را از فروشگاه دکورایا خریداری کنید. این فروشگاه محصولات برندهای شناخته شده را به شما عرضه می کند که بالاترین کیفیت را در بازار دارند.

سؤالات متداول راهکار های نگهداری از مبلمان باغی که شاید برای شما هم پیش بیاید؟

  • چگونه می توان عمر مبلمان چوبی را افزایش داد؟

برای آنکه طول عمر مبلمان چوبی فضای باز شما بیشتر شود باید هر چند سال یکبار آن را مجدداً رنگ آمیزی کنید.

  • چه چیزی می تواند مبلمان باغی پلاستیکی ما را خراب کند؟

با وجود مقاومت بسیار بالای مبلمان پلاستیکی، اگر نمک موجود در آب به آنها نفوذ کند باعث فرسودگی آنها خواهد شد. پس در مناطق ساحلی باید به طور مرتب مبلمان باغی را با استفاده از دستمال تمیز کرد.

 

پرفروش ترین میز و صندلی باغی 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *