دکوراسیون فضای باز و باغ و ویلا, مقالات

دکوراسیون و چیدمان بالکن و تراس

مبلمان بالکن

دکوراسیون و چیدمان بالکن و تراس با بهترین راهکارها

تراس و بالکن، فضاهایی هستند که در خانه‌ های امروزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فضاها، با ایجاد یک فضای باز و طبیعی در داخل خانه، برای استراحت و تفریح خانواده‌ ها بسیار مناسب هستند. به طور کل بالکن و تراس یکی از قسمت‌های مهم خانه است که می‌تواند به عنوان یک فضای باز و آرامش ‌بخش برای خانواده و دوستان شما عمل کند. با توجه به اینکه این فضا در بیشتر موارد به دلیل محدودیت فضایی، کوچک است، برای چیدمان و دکوراسیون آن نیاز به برنامه ‌ریزی دقیق دارید. در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای دکوراسیون و چیدمان بالکن و تراس خانه می‌پردازیم.

بخش اول: تعیین هدف و برنامه ‌ریزی

قبل از هرگونه دکوراسیون و چیدمان بالکن و تراس، باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید این فضا را به عنوان یک فضای زندگی استفاده کنید؟ یا به عنوان یک فضای استراحت و آرامش ‌بخش؟ یا فقط به عنوان یک فضای نمایشی؟

بعد از مشخص کردن هدف، باید به برنامه ‌ریزی بپردازید. ابتدا باید اندازه بالکن و تراس خود را اندازه‌ گیری کنید و سپس به انتخاب مبلمان، گلدان‌ها، کفپوش و دیگر لوازم دکوراسیونی که می‌خواهید استفاده کنید، بپردازید.

بخش دوم: انتخاب مبلمان

انتخاب مبلمان مناسب برای بالکن و تراس، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در اینجا باید به دو نکته اصلی توجه کنید: اول اینکه مبلمان باید با فضای بالکن و تراس شما سازگار باشد و دوم اینکه باید مبلمانی باشد که در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد.

برای فضای کوچک بالکن، می‌توانید از مبلمانی با اندازه کوچک و مناسب استفاده کنید. می‌توانید از مبلمانی با طرح‌ های ساده و شیک، به همراه یک میز کوچک و دو صندلی استفاده کنید. در صورتی که فضای بالکن شما بزرگتر است، می‌توانید از یک ست مبلمان با چند صندلی و میز بزرگتر استفاده کنید.

برای مشاهده مبلمان و میز وصندلی تراس و بالکن روی لینک های زیر کلیک کنید

میز فضای باز                       مبلمان فضای باز                        صندلی فضای باز

میز وصندلی بالکن

مبلمان بالکن باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

۱- مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی

مبلمان تراس و بالکن، باید در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد. برای این منظور، می‌توانید از مبلمانی با جنس هایی مانند آلومینیوم، پلیمر یا پلاستیک استفاده کنید. همچنین، باید از مبلمانی با پوشش ضد آب استفاده کنید تا در برابر باران و رطوبت مقاوم باشد.

مبلمان و صندلی پلاستیکی مناسب فضاهای باز هستند و دوام و مقاومت نسبتا خوبی دارند. اما اگر به دنبال جنسی ضدآب، ضد رنگ پریدگی، قابل شست و شو و مقاوم در برابر خورشید و باد و باران هستید، دکورایا به شما مبلمان پلیمری را پیشنهاد میکند.

پلیمر یا پلی اتیلن همان پلاستیک فشرده می باشد که در آن متریال و مواد بسیار باکیفیت تری اعم از مواد آنتی یووی و استابلایزر استفاده شده است و به همین دلیل بهترین پیشنهاد برای میز و صندلی تراس می باشند.

آلومینیوم از جنس های مقاوم و با استحکام موجود در بازار می باشد. مقاوم در برابر خوردگی، رنگ پریدگی، قابلیت شست و شو و سبک بودن به نسبت به آهن از ویژگی های این جنس مبلمان می باشد.

۲- راحتی و آسایش

مبلمان تراس و بالکن، باید راحتی و آسایش لازم برای استفاده در فضای باز را داشته باشد. برای این منظور، می‌توانید از مبلمانی با صندلی‌های پشتی بلند و نرم استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از مبلمانی با تشک و پشتی های نرم و راحت استفاده کنید تا به راحتی در آن نشسته و استراحت کنید.

۳- طرح و رنگ

طرح و رنگ مبلمان تراس و بالکن، باید با سبک دکوراسیون خانه شما سازگار باشد. اگر دکوراسیون خانه شما ساده و شیک است، می‌توانید از مبلمان با طرح‌های ساده و رنگ‌های خاکستری و سفید استفاده کنید. در صورتی که دکوراسیون خانه شما پر رنگ و جذاب است، می ‌توانید از مبلمان با طرح‌ های پر رنگ و شاد استفاده کنید.

گلدان بالکنی

بخش سوم: استفاده از گلدان ‌ها

استفاده از گلدان‌ ها، یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌توانید برای دکوراسیون بالکن و تراس خود استفاده کنید. با قرار دادن گلدان ‌های مناسب در این فضا، می‌توانید آن را به یک فضای سبز و زیبا تبدیل کنید.

همچنین میتوانید از دیوار سبز یا گرین وال استفاده کنید. این محصول از جنس نمدی می باشد که برای قرار دادن گلدان ها درون آن، استفاده می شود.

برای آگاهی از قیمت و مشخصات گرین وال یا دیوارسبز روی لینک زیر کلیک کنید

 گرین وال 

برای فضای کوچک بالکن، می‌توانید از گلدان ‌های کوچک و مناسب استفاده کنید. در صورتی که فضای بالکن شما بزرگتر است، می‌توانید از گلدان ‌های بزرگتر و با گونه‌های مختلف استفاده کنید.

بخش چهارم: استفاده از کفپوش

کفپوش تراس

استفاده از کفپوش های متفاوت، یکی از راهکارهایی است که می‌توانید برای دکوراسیون بالکن و تراس خود استفاده کنید. به طور مثال استفاده از چمن مصنوعی یا کفپوش های تایل که قابلیت شست و شو را نیز دارند و در طرح و رنگ های متفاوت موجود می باشند

  کلیک کنید : کفپوش تایل

با قرار دادن کفپوشی مناسب می‌توانید آن را به یک فضای دلپذیر و آرامش‌بخش تبدیل کنید.

بخش پنجم: استفاده از نورپردازی

نورپردازی، یکی از راهکارهایی است که می‌توانید برای دکوراسیون بالکن و تراس خود استفاده کنید. با قرار دادن نورپردازی مناسب در این فضا، می‌توانید آن را به یک فضای رمانتیک و دلنشین تبدیل کنید.

برای فضای کوچک بالکن، می‌توانید از چراغ‌های کوچک و با نور خفیف استفاده کنید. در صورتی که فضای بالکن شما بزرگتر است، می‌توانید از چراغ‌های بزرگتر و با نور قوی‌تر استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

دکوراسیون و چیدمان بالکن و تراس، یکی از مواردی است که به راحتی می‌تواند فضای خانه شما را به یک فضای زیبا و آرامش‌بخش تبدیل کند. با توجه به اینکه این فضا در بیشتر موارد به دلیل محدودیت فضایی، کوچک است، برای چیدمان و دکوراسیون آن نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارید. در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای دکوراسیون و چیدمان بالکن و تراس خانه پرداختیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

تراس و بالکن رویایی بساز!

مجموعه دکورایا برای هرگونه سوال و راهنمایی به شما عزیزان آماده خدمت می باشد.

برای چیدمان و طراحی تراس یا بالکنی خاص و شیک با ما تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان دکورایا

۰۹۳۵۱۱۰۷۷۸۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *