دسته‌بندی نشده, دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, دکوراسیون فضای داخلی منزل, مقالات

راهکار های طلایی برای رفع سوختگی پارچه مبل

رفع شوختگی پارچه مبل

رفع سوختگی پارچه مبل با چند ترفند ساده

سوراخ‌هایی که به دلیل سوختگی بر روی مبل یا صندلی ایجاد می‌شوند حس ناخوشایندی برای ما ایجاد می‌کنند، زیرا معمولا در مناطقی هستند که کاملا قابل مشاهده است. علاوه بر این اگر اقدام مناسبی برای ترمیم سوختگی پارچه مبل صورت نگیرد، با کشیده شدن پارچه سوراخ ایجاد شده به سرعت بزرگتر می‌شود. با این حال این سوراخ‌ها اغلب به راحتی قابل تعمیر هستند. فقط کافی است در مورد مراحلی که پس از سوختن مبل باید انجام دهید آگاه باشید. با ما همراه باشید تا در این مقاله در مورد رفع سوختگی پارچه مبل صحبت کنیم.

برای دیدن محصولات با کیفیت سایت ما می توانید هم الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دکورایا

برای ترمیم سوختگی پارچه مبل چه باید کرد؟

اگر سوراخ ایجاد شده بر اثر سوختگی کوچک باشد، رفع سوختگی پارچه مبل آسان‌تر از آن چیزی خواهد بود که فکر می‌کنید و احتمالا نیازی به پوشاندن مبل یا تعویض روکش آن نیست. بهتر است برای ترمیم این 10 مرحله مهم را دنبال کنید.

  • مبل را تمیز کنید
  • فضای کار را آماده کنید.
  • هر بخشی که سیاه شده و سوخته را جدا کنید.
  • از محلول‌های ضد سایش استفاده کنید.
  • پارچه را آماده کنید.
  • پارچه را به اندازه برش دهید.
  • جهت خواب و پرزهای پارچه را بررسی کنید.
  • پارچه را قرار دهید.
  • محکم بدوزید یا چسب بزنید.
  • صاف کنید تا خشک شود.

چگونه سوراخ ایجاد شده بر اثر سوختگی را ترمیم کنیم؟

سوراخ‌های ناشی از سوختگی روی مبل و کاناپه معمولا کوچک هستند و اغلب توسط سیگار ایجاد می‌شوند. با این حال یک سوراخ سوخته با لبه‌های سیاه پوسته پوسته شده در سطح مبل، اثر بسیار بدی بر روی زیبایی مبل دارد. معمولا ترمیم سوختگی پارچه مبل کار سختی نیست، زیرا از بیش از یک لایه تشکیل شده‌اند. بنابراین ترمیم را می‌توان با چسباندن پارچه‌ای با همان جنس انجام داد.

مبل‌ها و کاناپه‌ها از انواع پارچه‌های مختلف ساخته شده‌اند، بنابراین روش شما برای رفع سوختگی پارچه مبل باید بر اساس جنس پارچه رویی باشد. اگر جنس روکش مبل پارچه‌ای است، می‌شود قطعه پارچه تعمیری خود را بر روی آن بدوزید، اما اگر جنس مبل شما چرم یا جیر است هرگز نباید این کار را امتحان کنید. بیایید در ادامه این بخش ببینیم به چه مواد و وسایلی برای ترمیم پارچه مبل نیاز داریم.

  • چسب پارچه:

توجه داشته باشید که بسیار مهم است که چسبی که استفاده می‌کنید انعطاف‌پذیری پارچه را از بین نبرد. در غیر این صورت ممکن است بخشی که تعمیر می‌کنید بیش از حد سفت یا شل شود.

  • قیچی تیز کوچک:

باید از یک قیچی تیز با نوک نازک استفاده کنید تا بتوانید بخش‌های سوخته را به راحتی برش دهید. استفاده از قیچی نامناسب در حین ترمیم سوختگی پارچه مبل باعث کشیده شدن پارچه و بزرگتر شدن سوراخ می‌شود.

  • موچین:

برای گرفتن و قرار دادن تکه کوچک پارچه به موچین یا وسیله جایگزین دیگری نیاز است.

  • خلال دندان:

برای پخش چسب به اطراف بهتر است از خلال دندان استفاده کنید.

  • نخ و سوزن:

تنها در صورتی می‌شود از نخ و سوزن استفاده کرد که پارچه مبل شما بافتی داشته باشد که دوخت در آن پنهان شود.

 

ترمیم سوختگی پارچه مبل

سوختگی پارچه مبل ترمیم

مراحل رفع سوختگی پارچه مبل

پس از آماده کردن وسایل مورد نیاز، می‌توانید ترمیم سوختگی پارچه مبل را شروع کنید.

مرحله1: مبل را تمیز کنید.

اولین قدم تمیز کردن کل مبل برای از بین بردن خاکستر و آثار دیگر سوختگی است. به یاد داشته باشید هنگامی که می‌خواهید یک تکه پارچه از بخش پنهان مبل جدا کنید، حواستان باید به تمیزتر بودن آن نقطه باشد. چون در این صورت بخش ترمیمی بیشتر به چشم می‌آید.

مرحله2: فضای کار را آماده کنید.

با توجه به اینکه سوراخ در کدام قسمت از مبل ایجاد شده است، ممکن است لازم باشد مکانی مناسب برای نشستن و تسلط کامل جهت ترمیم سوختگی پارچه مبل پیدا کنید. بهتر است برای راحتی بیشتر از یک چهارپایه برای نشستن استفاده کنید. عامل مهم دیگر وجود نور کافی برای اشراف کامل به بخش سوخته است.

مرحله3: هر بخشی که سیاه شده و سوخته را جدا کنید.

علائم سوختگی، به ویژه آن‌هایی که در اثر سیگار ایجاد می‌شوند، معمولا دارای یک لبه سیاه و سفید در اطراف هستند. برای ترکیب پارچه جایگزین باید تمام علائم سوختگی را حذف کنید. پس از بریدن بخش سوخته، بهتر است این منطقه را جاروبرقی بکشید. الیاف باقی‌مانده از برش بخش سوخته ممکن است در چسب گیر کند و ظاهر ناخوشایندی ایجاد کند.

مرحله4: از محلول‌های ضد سایش استفاده کنید.

در این مرحله از رفع سوختگی پارچه مبل باید برای ثابت کردن پارچه اطراف سوراخ می‌توانید از محلول ضد سایش یا چسب پارچه استفاده کنید. بسیار مراقب باشید که مقدار زیادی از این مواد را روی پارچه نزنید. محکم کردن لبه‌های سوراخ بسیار مهم است، اما نباید حاشیه‌ای براق در اطراف محل ترمیم ایجاد کرد که قابل توجه باشد.

مرحله 5: پارچه را آماده کنید.

حال که منطقه آسیب دیده را بررسی کردید، دقیقا متوجه شده‌اید که سوراخی که باید پوشانده شود چقدر است. اکنون باید جستجو برای پارچه مورد نظر را شروع کنید. اکثر مبل‌ها پارچه ساده‌ای دارند که با انواع پارچه‌ها قابل ترکیب است. با این حال اگر پارچه مبل شما جنس یا الگوی خاصی دارد بهتر است از بخش‌هایی از مبل که دیده نمی‌شود، یک تکه جدا کنید. تکه‌ای که جدا می‌کنید باید کمی بزرگتر از سوراخی باشد که می‌خواهید تعمیر کنید.

مرحله 6: پارچه را به اندازه برش دهید.

بهتر است پارچه حدود 1 سانت بزرگتر از سوراخ باشد. این تکه باید به اندازه‌ای کوچک باشد که لبه‌های آن زیر پارچه مبل برآمدگی ایجاد نکند، اما به اندازه‌ای بزرگ باشد که بخش سوراخ را بپوشاند و در جای خود محکم شود.

مرحله 7: جهت خواب و پرزهای پارچه را بررسی کنید.

بعضی از پارچه بافت و خواب خاصی دارند که باید هنگام رفع سوختگی پارچه مبل به آن توجه کرد. قبل از قرار دادن پارچه در محل سوختگی حتما این موضوع را بررسی کنید.

 

مرحله 8: پارچه را قرار دهید.

با استفاده از موچین پارچه را درون سوراخ قرار دهید، لبه‌های آن را صاف کنید و پس از چک کردن جهت پرزها و خواب پارچه در صورت نیاز آن را بچرخانید.

مرحله 9: محکم بدوزید یا چسب بزنید.

می‌توانید با استفاده از خلال دندان و چسب پارچه قطعه را در جای خود بچسبانید. دقت کنید که سطح رویی پارچه به چسب آغشته نشود. هیچ نقطه‌ای از لبه‌های پارچه‌ای که درون سوراخ قرار داده‌اید نباید بدون چسب باقی بماند. اگر جنس مبل طوری است که می‌توانید پارچه را بدوزید، باید از سوزن‌های منحنی استفاده کنید و حواستان به هم رنگ بودن رنگ نخ با رنگ مبل باشد.

رفع سوختگی پارچه مبل

رفع سریع سوختگی پارچه مبل

مرحله 10: صاف کنید تا خشک شود.

اگر از روش چسباندن استفاده کرده‌اید، آخرین مرحله از ترمیم سوختگی پارچه مبل این است که تا خشک شدن کامل از مبل استفاده نکنید. اگر سوراخ روی قسمت صندلی مبل ایجاد شده بود، یک کتاب بزرگ روی آن قرار دهید تا صاف بماند. اگر سوراخ روی بخش پشتی یا دسته مبل باشد کار کمی سختتر است. در این حالت می‌شود از یک پتوی تا شده یا حوله ضخیم کمک گرفت تا از بلند شدن پارچه جلوگیری کند.

ترمیم سوختگی پارچه مبلمان رستورانی

امکان ایجاد سوختگی در مبلمان رستورانی نیز وجود دارد. در بعضی از رستوران‌ها برای جلوگیری از چنین وقایعی از روکش‌های شیک و لوکسی برای مبلمان خود استفاده می‌کنند. در این حالت، در صورت ایجاد سوختگی، روکش به راحتی قابل تعویض است و مشکلی بر روی پارچه اصلی مبل ایجاد نمی‌شود. با این حال بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها تمایلی به استفاده از روکش ندارند و در صورت بروز سوختگی و آسیب پارچه مبلمان لازم است سریع جهت ترمیم سوختگی پارچه مبل اقدام کنند.

سخن آخر برای ترمیم سوختگی پارچه مبل

یک سوختگی کوچک می‌تواند ظاهر زیبای مبلمان شما را از بین ببرد. به همین دلیل بهتر است پس از به وجود آمدن چنین مشکلی بر اساس آنچه در این مقاله برای رفع سوختگی پارچه مبل گفته شد، اقدام کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است پارچه بعضی از مبل‌ها ضخامت بیشتری داشته باشند، در این حالت لازم است زیر پارچه رویی، پارچه دیگری قرار دهید و آن را هم با چسب ثابت کنید. ترمیم سوختگی پارچه مبل در مقیاس کوچک کار سختی نیست. پس نترسید و دست به کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *