دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, مقالات

صفر تاصد تمام هزینه های لازم برای راه اندازی کافی شاپ در مشهد

هزینه راه اندازی کافی شاپ

راه اندازی کافی شاپ دغدغه‌های متعددی را به همراه دارد، از جمله👈 انتخاب و خرید مبلمان و صندلی مناسب👉، کسب اطلاعات کافی در مورد هزینه‌های راه‌اندازی، و تهیه منوی متنوع به همراه ظروف مخصوص برای هر غذا یا نوشیدنی.هزینه راه‌اندازی کافی شاپ در مشهد، حتی برای یک کافه کوچک، به محله یا خیابان انتخابی شما نیز بستگی دارد. در این مقاله، به بررسی هزینه‌های راه‌اندازی یک کافی شاپ کوچک و همچنین یک کافه بزرگ و کامل می‌پردازیم.

صفر تا صد تمام هزینه های لازم برای راه اندازی کافی شاپ

ما صفر تا صد هزینه‌های راه‌اندازی یک کافی‌شاپ در مشهد را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا با خیالی آسوده گام در مسیر رؤیایتان بردارید.

هزینه مجوز کافی شاپ

پیش از هر چیز باید بدانید که برای فعالیت در صنف بستنی، آبمیوه و کافی شاپ باید مجوزهای لازم را از اتحادیه مربوط تهیه کنید. گرفتن مجوز کافی شاپ مستلزم طی کردن مراحل اداری است. پس از تشکیل پرونده و موفقیت در گرفتن تاییدیه اداره اماکن و اداره بهداشت و همچنین یک پروانه کسب همراه با بیمه و مدارک مربوط به اداره دارایی، واجد شرایط اخذ مجوز خواهید بود. هزینه مجوز کافی شاپ، سالانه بین دو میلیون تا پنج میلیون تومان است.

هزینه رهن و اجاره

مقدار سرمایه مورد نیاز برای اجاره و رهن یک مغازه یا ملک تجاری برای راه اندازی کافی شاپ به قیمت و محدوده زمین بستگی دارد. با توجه به این موضوع، نمی توان حتی برای هزینه راه اندازی کافی شاپ کوچک، مقدار دقیقی در نظر گرفت. بعد از این که محل مورد نظر خود برای راه اندازی کافه کوچک یا کافی شاپی مجلل را انتخاب کردید، با مشاوران خرید و اجاره ملک مشورت کنید تا از هزینه راه اندازی کافی شاپ در مشهد و در خیابان انتخابی خود مطلع شوید.

هزینه دکوراسیون

برای راه اندازی کافی شاپ گرفتن مجوز کافی نیست. به عنوان کردن مواردی که برای یک دکوراسیون دلنشین و مخصوص کافی شاپ لازم است می پردازیم. بدون شک خرید ((میز و صندلی کافی شاپی)) برای یک کافی شاپ سالن دار حیاتی است. کافی شاپ های تیک اوی نیازی به در نظر گرفتن این موردحین برآورد هزینه راه اندازی کافی شاپ کوچک ندارند.

گذشته از میز و صندلی، تمام انواع کافی شاپ نیاز دارند که کانتر، قفسه و کابینت مناسب نگهداری لوازم و مواد غذایی خود داشته باشند.

یکی از مواردی که مخصوصا در هزینه راه اندازی کافه رستوران ها تاثیر دارد، نمای بیرونی کافه است؛ تابلوی بالای در ورودی، فضای سبز یا چمن مصنوعی، دیوارآویز های زینتی و همین طور نورافشانی به جذابیت کافی شاپ کمک می کنند. روشنایی فضای داخلی کافی شاپ نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

هزینه مواد اولیه

یک کافی شاپ نیاز دارد که همیشه قهوه، شکلات و مواد اولیه برای تهیه کردن تمام موارد عنوان شده در منو را آماده داشته باشد. برای تأمین مواد اولیه یک منوی ساده، حداقل 10 تا 15 میلیون تومان نیاز است.

هزینه لوازم و تجهیزات کافی شاپ

برای تهیه کردن سفارش های کافی شاپ به یک سری از اساسی ترین لوازم آماده کردن قهوه و نوشیدنی نیاز دارید. اسپرسوساز و آسیاب سنگ بنای یک کافی شاپ هستند.

 

هزینه راه اندازی کافی شاپ در مشهد

هزینه راه اندازی کافی شاپ

دستگاه اسپرسوساز

یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ، اسپرسو ساز است. اسپرسوسازها دو نوع دو گروپ و تک گروپ دارند که بسته به تعداد مشتری های خود می توانید یکی از این دو را انتخاب کنید. اسپرسوساز دو گروپ حداقل 180 میلیون تومان است و اسپرسوساز تک گروپ کمی ارزان تر است و در حدود 130 میلیون تومان ارزش دارد. همچنین برای راه اندازی کافه کوچک با مشتری های محدود، اسپرسوسازهای نیمه صنعتی با حداقل قیمت 70 میلیون تومان موجود هستند. اقتصادی ترین اسپرسوسازها که هزینه راه اندازی کافی شاپ کوچک را پایین تر می آورند، مدل های چینی هستند که در حدود 12 میلیون تومان قیمت دارند.

دستگاه آسیاب

مورد دیگری که برای آماده کردن سفارش مشتریان لازم است، دستگاه آسیاب است. حداقل قیمت مدل های اقتصادی این دستگاه، حدود 30 میلیون تومان می باشد اما مدل های حرفه ای و پیشرفته آسیاب، بالای 150 میلیون تومان قیمت دارند.

ظروف کافی شاپ

اگرچه که ممکن است بتوانید با استفاده از ظروف یک بار مصرف کار مشتری را راه بیندازید، پشت بار نیاز به ظروف و وسایلی دارید که نمی توانند با لوازم یک بار مصرف جایگزین شوند. ترازوی باریستا، کتری برقی، ناک باکس، سیلوی قهوه و دیگر لوازم تخصصی کافی شاپ از این دست وسایل هستند که حداقل بین 15 تا 20 میلیون تومان قیمت دارند.

هزینه لوازم برقی

جدا از لوازم اساسی برای راه اندازی کافی شاپ، ادامه فعالیت کافی شاپ نیازمند فراهم بودن لوازم برقی بسیاری است. موارد زیر از مهم ترین لوازم برقی مورد نیاز برای اداره کافی شاپ هستند:

یخچال و یخ ساز

خرید یخچال و یخ ساز بالای 20 میلیون تومان روی دست شما خرج می گذارد. این امکان وجود دارد که در ازای خرید محصولات یک شرکت نوشابه یا نوشیدنی، یک یخچال رایگان دریافت کنید.

لوازم گرمایشی یا سرمایشی

تهیه کردن کولر یا بخاری برای تأمین خنکی یا گرمای کافی شاپ به مشتری ها این اطمینان را می دهد که کافه شما در هر شرایط آب و هوایی و تمام فصول سال آماده و مناسب خدمت رسانی است. افزودن این موارد به لیست ملزومات کافه، هزینه راه اندازی کافه رستوران را بالا می برد اما در عوض رضایت مشتری از دمای محیط را تضمین می کند.

تصفیه آب

یک کافی شاپ به ابزاری برای تصفیه آب نیاز دارد. فراهم کردن وسیله ای برای تصفیه آب حداقل 10 میلیون تومان به خرج راه اندازی کافه اضافه می کند.

سیم کشی و لوله کشی

برای ساخت یک کافه با طراحی مناسب خود و مطابق با تم یا نیازمندی های ساختمان، شما نیاز دارید که به تغییر یا انجام کامل سیم کشی و لوله کشی ساختمان بپردازید. این کار به حداقل 10 میلیون تومان یا بیشتر نیاز دارد.

هزینه اقدامات امنیتی

نصب دوربین مداربسته در کافی شاپ ها الزامی است؛ بنابراین باید هزینه خرید و نصب ملزومات امنیتی را نیز در حساب و کتاب های راه اندازی کافی شاپ لحاظ کنید. قیمت دوربین های مداربسته از حدود 10 میلیون تومان شروع می شود.

 

هزینه راه اندازی کافی شاپ

هزینه راه انداری کافی در مشهد

تفاوت هزینه راه اندازی کافه کوچک تیک اوی (Take away) و راه اندازی کافی شاپ بزرگ

بدیهی است که هزینه راه اندازی کافه رستوران به واسطه اضافه شدن فر، لوازم مخصوص آشپزی، ظروف بزرگتر و مواد اولیه گران تر و پر تعداد، از هزینه راه اندازی کافه کوچک خیلی بیشتر است. به علاوه، فضای مورد نیاز برای کافه رستوران بسیار وسیع تر از فضای لازم برای راه اندازی کافه تیک اوی است که این تفاوت متراژ بر اختلاف هزینه راه اندازی کافی شاپ در مشهد تاثیر زیادی دارد. در نهایت می توان گفت هزینه ایجاد یک کافه کوچک تیک اوی حداقل 600 میلیون تومان و حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازگشایی کافی شاپ بزرگ، یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

جمع بندی نهایی برای راه اندازی کافی شاپ

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین هزینه های لازم برای راه اندازی کافی شاپ را عنوان کنیم و درباره تفاوت هزینه راه اندازی کافه رستوران با هزینه راه اندازی کافه کوچک بحث کنیم. نتیجه گرفتیم که هزینه راه اندازی کافی شاپ در مشهد از محلی به محل دیگر متفاوت است؛ علاوه بر این، برخی خیابان ها میزبان کافه رستوران های موفقی هستند که رقابت با آن ها کار آسانی نیست. برای آشنایی با بهترین کافه های خیابان های مختلف، لیست کافی شاپ های مشهد را بررسی کنید. امیدواریم با در نظر گرفتن هزینه های عنوان شده، بهترین تصمیم را برای راه اندازی کافه کوچک یا بزرگ خود بگیرید.

 

همچنین میتوانید راهنما خرید صندلی برای فضای باز کافی شاپ را از طریق لینک زیر مطالعه کنید تا بهترین انتخاب برای ایجاد یک کافی شاپ داشته باشد.

👈راهنما خرید صندلی برای فضای باز کافی شاپ 👉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *