دکوراسیون فضای داخلی منزل, مقالات

مبلمان و میز و صندلی مناسب هتل

مبلمان هتلی

هتل ها یکی از پر طرفدارترین مکان ها مخصوصا در زمان تعطیلات هستند و افرادی زیادی برای انتخاب استراحتگاه در سفر، هتل ها را انتخاب می کنند. به مرور زمان تعداد هتل ها افزایش پیدا کرد و رقابت بر سر جذب مسافر بیشتر شکل گرفت. در گذشته سطح کیفیت خدمات هتل از معیار های اصلی افراد در انتخاب هتل مناسب بود، اما اکنون ظاهر کلی و چیدمان فضای داخلی آن ها نیز تاثیر بسزایی در افزایش محبوبیت هتل ها دارند. هنگامی که افراد به فضاهای بزرگی مانند هتل ها مراجعه می کنند، اولین نکته ای که توجهشان را  جلب می کند ظاهر و دکوراسیون داخلی هتل و ترکیب رنگ هایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، می باشد. در نتیجه موارد گفته شده، مبلمان و میز و صندلی های فضای داخلی هتل ها و همچنین نحوه چیدمان آن ها نقش پر اهمیت و بسیار زیادی در تعیین جلوه و میزان محبوبیت این مکان ها دارد.

برای این که با سبک های مختلف دکوراسیون هتل ها، انواع مبلمان و میز و صندلی های مناسب هر بخش هتل و همچنین ویژگی های آن ها آشنا شوید، با فروشگاه چند منظوره دکورایا همراه باشید.

ست مبلمان لابی
میز و صندلی کافه رستوران

سبک های رایج دکوراسیون هتل ها

در هر شهر یا کشور و به طور کلی موقعیت های جغرافیایی مختلف، سبک های متفاوتی از هتل ها وجود دارد. در مواردی هتل ها محیط داخلی را بر اساس تاریخ و فرهنگ کشور و یا شهر خود چیدمان و طراحی می کنند. در برخی از موارد دیگر با توجه به شرایط آب و هوایی قالب در آن منطقه سبک خود را تعیین می کنند. مواردی از هتل ها هم وجود دارند که برای افزایش سطح رضایتمندی مسافران، سبک های مختلفی از اتاق ها را طراحی، چیدمان و در اختیار مسافران قرار می دهند تا بتوانند راحت تر اتاق مورد نظر خود را انتخاب کنند. هر سبکی نوع چیدمان خاص خود را دارد و حتی جنس محصولات به کار گرفته شده در سبک های مختلف، متفاوت از یکدیگر است. با ما همراه باشید تا به بررسی انواع سبک و نوع متریال قالب به کار برده شده در این سبک ها بپردازیم.

سبک مونو کروم

در سال های اخیر سبک مونو کروم مورد پسند بسیاری از مسافران قرار گرفته است و شباهت زیادی به طراحی های مینیمال دارد. در این سبک از هر رنگی می توان استفاده کرد، اما آن چه که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته رنگ های خنثی است.

سبک آرت دکو

ترکیبی از دکوراسیون مجلل و کلاسیک که هویت خاصی برای خود دارد. تقارن بین طرح و رنگ و به طور کلی فضای چیدمان از مشخصه های این سبک می باشد.

سبک مدیترانه‌ای اسپانیایی

سبک مدیترانه‌ای – اسپانیایی مخصوص هتل هایی است که در نزدیکی دریا و ساحل احداث شده اند. معماری یونانی، اسپانیایی و ایتالیایی در این سبک تاثیر بسیار زیاد و مشهودی دارند. سقف اتاق های این سبک به شکل آجری و سفالی هستند. تم رنگی سبک مدیترانه‌ای – اسپانیایی اغلب فیروزه ای، آجری و قهوه ای است.

سبک کلاسیک

یکی از سبک های قدیمی که در طول زمان دستخوش تغییراتی شده، اما باز هم مورد پسند و استفاده بسیاری از هتل ها قرار دارد، سبک کلاسیک است. این سبک از معماری داخلی یونان باستان الهام گرفته و ویژگی بارز آن تعادل در بین المان های به کار رفته می باشد. همچنین استفاده از مبلمان و میز و صندلی های چوبی در سبک کلاسیک رایج است.

سبک مدرن

ویژگی منحصر به فرد سبک مدرن بی آلایشی چیدمان آن می باشد. استفاده از ساده ترین طرح ها و رنگ ها برای چیدمان این سبک حس آرامش را در فضا به وجود آورده است.

اهمیت طراحی و چیدمان فضای داخلی هتل

هتل ها بخش های مختلفی دارند که هر کدام از این بخش ها نیازمند دکوراسیونی خاص و جذاب می باشند. برای مثال میز و صندلی مناسب روف گاردن هتل با فضای رستورانی آن متفاوت است و هر دسته از محصولات ویژگی های مخصوص به خود دارند. همچنین مبلمان مورد استفاده در لابی هتل با مبلمان به کار رفته در اتاق ها چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ ویژگی های محصول و متریال به کار برده شده فرق می کنند. سالن انتظار، سالن همایش، اتاق جلسه، فضای ورزشی و همچنین کافی شاپ هتل از دیگر مکان هایی هستند که انتخاب مبلمان و میز و صندلی در هر کدام از آن ها مولفه های تعیین کننده مخصوص به خود را دارند. در ادامه مطلب به توضیح نکاتی درباره با کیفیت ترین محصولات، متناسب با فضای مخصوص به خود خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین اجناس را با توجه به محیط مورد نظر انتخاب کنید.

میز و صندلی کافه رستوران هتل

مبلمان مناسب لابی هتل

لابی هتل اولین محیطی است که مسافران با آن برخورد دارند و در واقع به طور غیر مستقیم سبک هتل ، معروفیت و برند بودن هتل ، رضایت مهمانان و همه و همه قابل فهمیدن می باشند. به همین دلیل صاحبان هتل ها تمام تلاش خود را می کنند تا بی نظیر ترین و تاثیرگذارترین ورودی را داشته باشد.

 عوامل بسیاری در دیزاین لابی هتل موثر هستند، اما یکی از مهم ترین آن ها چیدمان و انتخاب مبلمان این فضا است. رعایت نکاتی در انتخاب مبلمان هتل ضروری می باشد؛ اعم از هماهنگی با سایر المان ها ، تناسب با دکوراسیون هتل ، جابه جایی آسان ، استحکام و از همه مهمتر جنس و متریال به کار رفته در این نوع مبلمان است.

از آن جایی که مبلمان هتل پر استفاده ترین کالا در لابی می باشند، کیفیت مبلمان به کار گرفته شده همیشه حرف اول را می زند؛ چرا که با انتخاب بهترین کیفیت از تعویض و هزینه مجدد برای خریداری آن ها جلوگیری می شود.

 

انواع جنس مبلمان لابی

به طور کلی مرغوب ترین جنس های مبلمان به سه دسته آلومینیومی ، پلیمری و چوبی تقسیم می شود. هرکدام از این جنس ها ، خصوصیات و ویژگی های مخصوص به خود را دارند و نسبت به عواملی همچون کاربری ، سبک دکوراسیون هتل و آب و هوای آن منطقه انتخاب و خریداری می شوند.

مبلمان لابی هتل
مبلمان آلومینیومی

همانطور که در پیش انواع سبک های دکوراسیون هتل را ذکر کردیم می توان فهمید که به طور معمول در سبک آرت دکو و مدرن از مبلمان آلومینیومی استفاده می شود.

آلومینیوم یکی از مقاوم ترین و مورد پسند ترین جنس ها در مبلمان هتلی می باشد و به علت زیبایی ظاهری و جنس مستحکم مورد استقبال بسیاری از صاحبان هتل ها قرار گرفته است.

از خواص مبلمان آلومینیومی می توان به وزن سبک ، مقاومت در برابر حرارت ، زنگ زدگی و خوردگی  اشاره کرد. شست و شوی راحت این جنس از دیگر مزایای آن می باشد و برای تمیز کردن آن ها استفاده از مقداری آب و شوینده ملایم کافی است.

مبلمان پلیمری

مبلمان پلیمری از دیگر جنس های پر فروش و مورد استقبال مشتریان می باشد که به علت مقاومت بالا در برابر ضربه ، شست و شوی راحت و قیمت مناسب پرطرفدار شده است. همانطور که گفته شد در سال های اخیر ، سبک مونو کروم بیشتر مورد پسند واقع شده که در این سبک ، مبلمان پلیمری جزو محبوب ترین جنس ها می باشد.

از دیگر مزایای مبلمان پلیمری می توان به انواع  تشک و پشتی های آن اشاره کرد که در طیف وسیعی از جنس موجود می باشند. تنوع رنگی تشک و پشتی ها این امکان را به شما می دهد تا بتوانید خاص ترین رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید و بی نظیرترین چیدمان را برای لابی خود انتخاب کنید.

مبلمان چوبی

آخرین جنس از مبلمان مورد استفاده در لابی هتل ها، جنس چوبی است. با وجود این که مبلمان چوبی قابلیت هماهنگی با انواع سبک های طراحی و چیدمان را دارند، اما اغلب در سبک های کلاسیک و مدیترانه‌ای – اسپانیایی از مبلمان چوبی استفاده می شود.

مبلمان چوبی علاوه بر دوام و استحکام بالا از زیبایی ظاهری و ظرافت بسیاری برخوردار می باشند. استفاده از چوب در طراحی لابی هتل، احساس آرامش خاطر و شکیل بودن را به مهمانان القا می کند.

میز و صندلی مناسب رستوران هتل

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی دیگر از بخش های هتل، رستوران آن است. رستوران هتل به دلیل رفت و آمد روزانه افراد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این بخش از هتل نیز مانند سایر بخش ها بهتر است از میز و صندلی های متناسب با آن استفاده شود. در کنار زیبایی، راحتی صندلی نیز از فاکتور های مهم در انتخاب صندلی رستوران هتل است. متناسب بودن سبک صندلی ها و چیدمانشان با سبک قالب هتل یکی دیگر از نکاتی است که باید در نظر داشت.

از آن جایی که همه افراد می توانند برای برگزاری مراسم های مختلف خود و یا دورهمی از فضای رستوران هتل استفاده کنند، موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش و جذب مهمانان بیشتر فراهم است.

چیدمان منحصر به فرد فضای رستوران هتل در کنار منوی با کیفیت باعث ایجاد حس رضایتمندی در مهمانان می شود؛ در نتیجه مراجعه به رستوران هتل شما به جای سایر رستوران ها، بیشتر در اولویت قرار می گیرد.

مبلمان و میز و صندلی رستوران کافی شاپ هتل
میز و صندلی کافی شاپ رستوران هتل

ویژگی صندلی رستوران هتل

در کنار طراحی خاص و زیبا که از مهم ترین پارامتر ها در خرید صندلی برای فضای رستورانی می باشند، باید به سطح کیفیت و قابلیت های آن نیز توجه ویژه داشت.

یکی از مهم ترین ویژگی های صندلی مناسب برای رستوران هتل، سبک بودن صندلی؛ در نتیجه جا به جایی و حمل راحت آن می باشد. صندلی های منتخب برای رستوران بهتر است قابلیت جمع شدن روی یکدیگر را داشته باشند تا بتوان به آسانی مکان آن ها را تغییر داد.

از دیگر ویژگی های مهم صندلی رستورانی، تمیز شدن راحت آن ها است. به دلیل زیاد بودن صندلی ها و همچنین زمان بردن تمیز کاری آن ها، صندلی مناسب آن است که به راحتی و در مدت زمان کمتر تمیز می شود.

علاوه بر موارد گفته شده، داشتن پشتی و نشیمنگاه راحت از دیگر نکات حائز اهمیت در انتخاب صندلی مناسب برای رستوران می باشد. همچنین در صورت خرید صندلی با تشک و پشتی باید به جنس پارچه، ابر یا چرم به کار گرفته شده دقت داشت.

برای افزودن به جذابیت فضای رستوران هتل استفاده از صندلی های جزیره یا کانتر پیشنهاد می شود. استفاده از این نوع صندلی ها در قسمت پیشخوان رستوران جلوه بسیار شیک و شکیلی به فضا می دهد.

ویژگی میز رستوران هتل

میز تکمیل کننده فضای دکوراسیون می باشد. بهتر است میز مورد استفاده در رستوران ها با سبک چیدمان و همچنین مدل صندلی ها هماهنگ باشد تا به محض ورود مهمانان، توجه آن ها را جلب کند. همچنین ارتفاع میز باید با متناسب با صندلی ها باشد؛ چرا که در صورت متناسب نبودن ارتفاع ها، راحتی از مهمانان سلب می شود.

به دلیل آن که میز های رستوران برای تمیز کردن سطح زمین و همچنین تغییر دکوراسیون مرتب باید جا به جا شوند، بهتر است وزن نسبتا سبکی داشته باشند. مقاومت میز نیز از موارد با اهمیت در انتخاب میز مناسب است. در کنار وزن سبک تر، مقاومت میز باید بالا باشد تا در حین جا به جایی و یا برخورد های ناگهانی افراد دچار مشکل و آسیب نشود. علاوه بر موارد گفته شده میز منتخب همانند صندلی باید به راحتی تمیز شود تا زمان کمتری صرف تمیز کاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *