مقالات

مبل دست دوم بخریم یا نخریم؟ + معرفی مزایا و معایب

مبل رستورانی دست دوم

مبل دست دوم بخریم یا نخریم؟ + معرفی مزایا و معایب

اگر سری به بازار مبلمان زده اید و مدلی که انتخاب کرده اید قیمت بالایی دارد حتماً برای خرید مبل دست دوم وسوسه شده اید! اما سوال اینجاست که مبل دست دوم بخریم یا نخریم؟ برای این که بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید ما تمام مزایا و معایب این کار را برای شما بررسی کرده ایم و به یک پاسخ جامع و کامل رسیده ایم که در انتهای مطلب به آن اشاره می کنیم.

ممکن است برای راه اندازی کسب و کار خود به فکر خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم باشید. بدین ترتیب سرمایه کمتری لازم دارید اما آیا می دانید این کار در آینده چه عواقبی برای شما دارد؟ حتی صندلی باغی دست دوم هم بسیاری از افراد را ترغیب به خرید می کند اما دست نگه دارید. بیایید ابتدا با هم کمی از مزایا و معایب خرید میز و صندلی یا مبلمان دست دوم را مرور کنیم.

بهترین و مناسب ترین میز و صندلی باغی را از ما بخرید!

میز و صندلی باغی

بزرگترین مزیت خرید مبل دست دوم

قبل از آن که معایب خرید صندلی باغی دست دوم یا مبل کارکرده را به شما معرفی کنیم باید به بزرگترین مزیت این انتخاب اشاره نماییم. یکی از بزرگترین مزایای خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم، قیمت مقرون به صرفه آن است. شاید باور نکنید اما مبل دست دوم 50 تا 70 درصد ارزان تر از مبل نو است. اما باز هم سؤال اینجاست که مبل یا میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم؟

باید به شما گوشزد کنیم که تنها مزیت خرید مبلمان کارکرده یا صندلی های باغی و رستورانی دست دوم، هزینه کمتر آن ها است. در صورتی که این کار معایب زیادی دارد که در قسمت بعد تک تک آن ها را به شما معرفی می کنیم. اگر میز و صندلی رستورانی را بدون واسطه و مستقیماً از نمایندگی رسمی یا عاملیت فروش خریداری کنید هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

معایب خرید مبل یا صندلی باغی دست دوم

بالاخره مبل دست دوم بخریم یا نخریم؟ قبل از آن که تصمیم عجولانه ای بگیرید، دست نگه دارید. خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم چند عیب بزرگ هم دارد که نباید از آن ها صرفنظر کرد. برخی از معایب محصولات کارکرده عبارت اند از:

  1. کیفیت پایین و وضعیت نامطلوب

درست است که قیمت مبل دست دوم به مراتب کمتر از مبلمان نو است اما آیا به این فکر کرده اید که این تفاوت قیمت از کجا نشئت می گیرد؟ مسلماً این دو محصول از نظر کیفی با یکدیگر تفاوت دارند. مبل ها یا میز و صندلی رستورانی دست دوم چندین سال استفاده شده اند و ممکن است در این زمان آسیب دیده باشند.

اسکلت مبلمان ضعیف شده است و بافت پارچه فرسوده و رنگ و رو رفته شده است. چطور توقع دارید این مبلمان سال ها برای شما کار کنند؟ حتی اگر ظاهر مبل تمیز باشد نمی توان از کیفیت مواد داخلی یا وضعیت اسکلت آن مطلع شد پس آیا باز هم می پرسید میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم؟

صندلی باغی دست دوم

میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم؟

2- سبک و مدل قدیمی

همه ما دوست داریم خانه، کافه، رستوران، باغ یا ویلای به روز و مدرنی داشته باشیم. صنعت مبلمان نیز به طور پیوسته در حال پیشرفت است و طرح های جدیدی به بازار عرضه می شود. اگر به دنبال مبل دست دوم هستید باید قید مدل های جدید و مدرن را بزنید زیرا تنها مبلمانی قیمتی پایین دارند که سال ها استفاده شده اند.

اگر صاحب کسب و کاری مانند کافه یا رستوران هستید بهتر است به سراغ خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم نروید زیرا ظاهر کافه شما باعث جذب مشتریان بیشتری خواهد شد. خرید صندلی باغی دست دوم هم تأثیر چندانی بر روی فضای باز شما ندارد.

3- غیر بهداشتی بودن مبلمان

آیا مطمئن هستید که صاحب قبلی مبلمان، بهداشت را رعایت کرده است؟ نمی توان تضمین کرد مبلمان کارکرده تمیز و بهداشتی باشند و ممکن است بسیاری از بیماری های عفونی و قارچی را به شما منتقل کنند. هزینه شستشوی مبلمان هم بسیار بالاست و شما را به دردسر می اندازد.

 

میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم؟ می توان این محصولات را به طور کامل شست و از تمیزی و بهداشتی بودن آن ها اطمینان پیدا کرد. اما این کار برای مبلمان فضای باز یا مبل منزل جواب نمی دهد. اگر به سراغ خرید اجناس کارکرده و دست دوم می روید باید تمام این موارد را در نظر بگیرید.

میز و صندلی رستورانی دست دوم

مبل دست دوم

4- نداشتن گارانتی و ضمانت

مبل دست دوم بخریم یا نخریم؟ برای پاسخ به این سؤال باید از خودتان بپرسید چقدر گارانتی و ضمانت محصولات اصلی برایتان اهمیت دارد. با خرید مبل دست دوم از این خدمات محروم خواهید شد. اکثر محصولاتی که توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته می شوند نه تنها ضمانت کیفیت دارند بلکه تا مدتی می توان از گارانتی آن ها استفاده کنید پس خیالتان از بایت مشکلات احتمالی راحت خواهد شد. اگر قصد خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم را داشته باشید از این مزیت محروم خواهید شد.

برای آشنایی با بهترین راهنمای خرید میز و صندلی باغ به لینک زیر مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید مبلمان باغی

 

 

مبل دست دوم بخریم یا نخریم

میز و صندلی دست دوم رستورانی

5- محدودیت در انتخاب

زمانی که می خواهید مبل یا میز و صندلی نو را خریداری کنید می توانید طرح، رنگ و جنس آن را مطابق با سلیقه خود انتخاب نمایید در صورتی که برای خرید مبل یا صندلی باغی دست دوم تنوع چندانی وجود ندارد و دست شما برای انتخاب بسته است. میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم؟ آیا قصد هماهنگ کردن عناصر مختلف در دکوراسیون داخلی را دارید؟ پس ما به شما پیشنهاد می کنیم از خرید صندلی یا مبل دست دوم منصرف شوید.

هرگز مبل کارکرده نخرید!

ما به مشتریان خود خرید مبل یا میز و صندلی رستورانی دست دوم را پیشنهاد نمی کنیم زیرا این محصولات تنها مزیتی که دارند قیمت پایین تر است و در نقطه مقابل این خرید، معایب زیادی دارد. اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید راه حل های بهتری هم وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را به شما پیشنهاد می کنیم:

  • به سراغ خرید از نمایندگی رسمی یا عاملیت فروش مبلمان یا میز و صندلی بروید. یکی از دلایل قیمت الای مبل نو، واسطه ها هستند. اگر از تولیدکننده خریداری کنید مبلغ به مراتب کمتری را پرداخت خواهید کرد.
  • در انتخاب جنس و طرح مبل خود تجدیدنظر کنید. اگر می خواهید برای فضای باز خود مبلمان فلزی دست دوم بخرید آن را با مدل های حصیری جدید که از پلیمر مهندسی شده ساخته شده اند، جایگزین کنید. بدین ترتیب هزینه خرید مبلمان نو برای شما به اندازه مبل دست دوم در می آید. میز و صندلی های پلاستیکی بسیار سبک و بادوام هستند و نگهداری از آن ها نیز آسان تر است.
  • در تعداد مبلی که قصد خرید آن را دارید تجدیدنظر کنید. اگر تعداد صندلی های کمتری را خریداری کنید هزینه خرید صندلی های نو با صندلی باغی دست دوم یکی خواهد شد. نیازی نیست تعداد این مبلمان زیاد باشد به تعداد نفراتی که از آن ها استفاده می کنند توجه نمایید.

نکات مهم در هنگام خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم

اگر می پرسید مبل دست دوم بخریم یا نخریم ما به شما خرید این محصولات را پیشنهاد نمی کنیم. اما اگر تصمیم خود را گرفته اید، نکات زیر را در هنگام خرید میز و صندلی رستورانی یا مبل دست دوم در نظر بگیرید:

  • خرید اجناس کارکرده را حتماً به صورت حضوری انجام دهید زیرا در عکس ها و ویدئوها، ایرادات و مشکلات احتمالی نشان داده نمی شوند. ممکن است بلافاصله بعد از خرید پشیمان شوید.
  • بدنه مبل را به طور کامل بررسی کنید تا شکستگی یا ترک نداشته باشند. در مبلمان فلزی باید رنگ ها کاملاً سالم باشند و پوسته پوسته نشده باشند.
  • صندلی باغی دست دوم را کمی تکان دهید، پایه های آن نباید لق بزند یا صدا بدهد.
  • میزان فوم یا متریال داخلی مبلمان را بررسی کنید. مطمئن شوید که بارهای داخل پشتی یا نشیمن پوره پوره نشده و افت نکرده اند.
  • اگر بر روی سطح میز یا صندلی دست دوم لکه ای مشاهده می کنید با استفاده از نکاتی که در مطلب بهترین روش از بین بردن لکه روی میز به شما آموزش داده ایم، آن را پاک کنید.
صندلی باغی کار کرده

میز و صندلی رستورانی دست دوم

نتیجه گیری نهایی برای خرید مبل دست دوم

مبل دست دوم بخریم یا نخریم؟ ما در این مطلب به بزرگترین مزیت خرید مبل یا صندلی باغی دست دوم اشاره کردیم، این محصولات نسبت به نمونه های نو، قیمت به مراتب کمتری دارند. اما خرید مبل دست دوم معایبی هم دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. با خرید میز و صندلی رستورانی دست دوم معایبی مانند کیفیت پایین و وضعیت نامطلوب، سبک و مدل قدیمی، غیر بهداشتی بودن مبلمان، نداشتن گارانتی و ضمانت و محدودیت در انتخاب را مشاهده خواهید کرد.

میز و صندلی رستورانی دست دوم بخریم یا نخریم؟ به جای این کار می توانید به سراغ خرید بی واسطه از تولیدکننده، تغییر جنس مبلمان و کاهش تعداد میز و صندلی خریداری شده بروید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید. ما در فروشگاه اینترنتی دکورایا نماینده رسمی برند نظری و عاملیت فروش ناصر پلاستیک و بابل کارپت هستیم و بهترین و جدیدترین محصولات فضای باز را با قیمتی منصفانه در اختیار شما قرار داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *