مقالات, دکوراسیون آشپزخانه, دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, دکوراسیون فضای باز و باغ و ویلا, دکوراسیون فضای داخلی منزل

بهترین روش برای از بین بردن لک‌های روی میز

از بین بردن لکه از روی چوب

بهترین روش برای از بین بردن لک روی میز

برای از پاک کردن لک روی میز چه باید کرد؟ میز ناهارخوری یا هر میز دیگری که در خانه دارید، یک وسیله پر کاربرد است. شما وسایل مختلفی را هنگام آماده کردن غذا بر روی آن می گذارید، بچه ها تکالیف خود را روی آن انجام می دهند، وقت زیادی را با دوستان و خانواده خود پشت یکی از میزهای خانه صرف معاشرت می کنید و البته جایی است که هزاران وعده  غذایی و میان وعده در را در طول عمر میز می خورید؛ بنابراین جای تعجب نیست که در کنار استفاده، لکه هایی بر روی میز ایجاد شود.

با این حال نگران از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای نباشید؛ حتی اگر مدتی از به وجود آمدن لکه ها می گذرد، باز هم راهی برای تمیز کردن لکه روی میز پیدا خواهد شد. از بین بردن لکه سیاه روی چوب سفید نیز امکانپذیر است اگر روش آن را بلد باشید. بیایید کمی بیشتر در مورد انواع لکه ها و راهکارهای مختلف برای از بین بردن آن ها صحبت کنیم. ممکن است این لکه ها بر روی میز و صندلی باغی شما ایجاد شود.

راهکارهایی که برای از بین بردن لکه روی چوب برای میزهای رستوران و کافی شاپ بیشتر به کار می رود چرا که این میز ها همه روزه در معرض استفاده ده ها نفر قرار میگیرند؛ پس احتمال کثیف شدن و ایجاد لک های عجیب برای آن ها بسیار زیاد است. می پرسید چگونه لکه روی میز چوبی را پاک کنیم؟ با ما همراه باشید تا راه های مختلف برای پاک کردن لکه روی میز را به شما آموزش دهیم.

نحوه از بین بردن لک روی میز

میزهای پلاستیکی مقاومت بالایی در برابر لکه شدن دارند؛ با این حال در صورت ایجاد چنین مشکلی به راحتی با استفاده از شوینده های مختلف می توان برای پاک کردن لک روی میز اقدام کرد؛ در حالی که همه چیز برای میزهای چوبی متفاوت است. میز و صندلی حصیری با جنسی مقاوم در برابر لکه و امکان شستشوی آسان تولید می شوند. چوب نیاز به نگهداری و تمیز کردن دارد و به راحتی لکه دار می شود.

اگر لکه ها کوچک هستند می توانید از راهکارهایی که در ادامه این مقاله برای پاک کردن لکه روی میز توضیح می دهیم استفاده کنید؛ با این حال در صورتی که لکه های ایجاد شده بزرگ و عمیق هستند یا میز گرانبهایی دارید بهتر است از یک متخصص برای از بین بردن لکه روی چوب کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که بهتر است تکنیک از بین بردن لکه را در یک ناحیه از میز که کمتر دیده می شود امتحان کنید و این روش ها را بر روی چوب های رنگ شده انجام ندهید، زیرا می تواند رنگ چوب را از بین ببرد یا تغییر دهد.

تمیز کردن لکه روی میز

تمیز کردن لکه روی میز

نحوه از بردن لک های سفید ناشی از رطوبت بر روی چوب

با ریختن آب بر روی چوب ممکن است یک حلقه سفید ناخوشایند روی میز ناهارخوری قهوه ای شما ایجاد شود. شاید تصور می کنید از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای امکانپذیر نیست اما سخت در اشتباه هستید. مهمترین نکته این است که باید برای از بین بردن لک روی میز سریع عمل کنید. خوشبختانه روش های مختلفی برای از بین بردن لکه آب روی چوب با استفاده از وسایلی که در حالت عادی در دسترس است وجود دارد. در ادامه به بررسی مؤثرترین راه برای پاک کردن لکه روی میز می پردازیم:

– خمیر دندان

خمیر دندان سفید کننده را روی یک پارچه نرم بمالید و با حرکات دایره ای به لکه روی میز بمالید. باقی مانده خمیر دندان را پاک کرده و چوب را خشک کنید. این کار باعث از بین بردن لکه روی چوب خواهد شد.

2- جوش شیرین

جوش شیرین سال های زیادی است که به عنوان یک لکه بر شناخته می شود و در پاسخ به چگونه لکه روی میز چوبی را پاک کنیم باید جوش شیرین را به شما معرفی کنیم. با اضافه کردن مقداری آب به جوش شیرین یک خمیر غلیظ برای از بین بردن لک روی میز درست کنید. به یاد داشته باشید اصلا این خمیر نباید آبکی باشد، زیرا در این حالت خودش باعث لک شدن میز می شود. با استفاده از یک پارچه نرم خمیر را به آرامی روی لکه بگذارید و آن را دورانی حرکت دهید. ذرات ریز جوش شیرین معمولا به از بین بردن لکه کمک می کنند. سپس از یک پارچه خشک برای پاک کردن لکه روی میز استفاده کنید.

3- نمک

برای از بین بردن لکه روی چوب یک قاشق چای خوری نمک را با چند قطره آب مخلوط کرده و با حرکات دایره ای روی لکه بمالید. باقی مانده را با یک پارچه تمیز پاک کنید. نمک کم خطرترین ماده برای تمیز کردن لکه روی میز است. برای از بین بردن لکه سیاه روی چوب سفید نیز می توان از نمک استفاده کرد.

4- واکس ماشین

با انگشت خود کمی واکس ماشین را روی لکه های سرسخت تر بزنید. بگذارید خشک شود و سپس چوب را با یک پارچه نرم تمیز کنید. این راه کوتاه و سریع باعث پاک کردن لکه روی میز می شود. این محصول برای از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای نیز کاربرد دارد.

تمیز کردن لکه از روی چوب

پاک کردن لکه از روی چوب

5- روغن زیتون و سرکه سفید

یکی از راه های از بین بردن لکه روی چوب این است که مقدار مساوی روغن زیتون و سرکه سفید را مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه نرم بر روی لکه بمالید. سپس چوب را تمیز کنید تا براق شود. این ترکیب برنده راهی مناسب برای تمیز کردن لکه روی میز است.

6- استفاده از سشوار

گاهی برای پاک کردن لکه روی میز که به دلیل ریختن آب ایجاد شده است، می شود از سشوار استفاده کرد. برای این کار نباید سشوار را هرگز به میز نزدیک کنید. به طور متوسط بسته به میزان آب و مقدار نفوذ در چوب ممکن است بین 15 تا 20 دقیقه طول بکشد.

می پرسید چگونه لکه روی میز چوبی را پاک کنیم باید بگوییم صرف نظر از نوع روشی که برای از بین بردن لک روی میز به کار می برید، سعی کنید قبل از مصرف هرگونه پولیش یا واکس اجازه دهید چوب کاملا خشک شود. از آن جایی که لکه های سفید تنها به دلیل رطوبت ایجاد نمی شوند، بهتر است در مورد روش های پاک کردن لکه های سفید ناشی از حرارت بر روی چوب هم اطلاعاتی داشته باشیم.

نحوه از بردن لک های سفید ناشی از حرارت بر روی چوب

ظاهر لکه ناشی از آب و حرارت تا حدودی یکسان است. لکه حرارتی می تواند بر اثر گذاشتن یک فنجان قهوه داغ، یک کاسه سوپ، یا هر ظرف داغ دیگری ایجاد شود. گرمای بیش از حد باعث انبساط منافذ چوب و تغییر رنگ می شود. از بین بردن لکه روی چوب برای بسیاری از افراد کاری محال به نظر می رسد در صورتی که روش هایی اصولی برای این کار وجود دارد.

از بین بردن لکه سیاه روی چوب سفید نیز با استفاده از راهکارهای زیر امکانپذیر خواهد شد. در ادامه این بخش به بررسی چند روش برای از بین بردن لک روی میز ناشی از حرارت می پردازیم. فقط به یاد داشته باشید که ممکن است مجبور شوید تکنیک های تمیز کردن لکه روی میز را چندین بار تکرار کنید تا اثربخش باشند.

7- خمیردندان و جوش شیرین

با استفاده از خمیردندان غیر ژله ای و جوش شیرین خمیر درست کنید؛ مخلوط را روی چوب بمالید و با یک پارچه دیگر سطح را تمیز کنید. این فرایند را چند بار تکرار کنید تا عملیات پاک کردن لکه روی میز به طور کامل انجام شود. سپس چوب را با پولیش یا روغن جلا دهید. از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای تنها به این طریق ممکن است.

8- سس مایونز

استفاده از سس مایونز زمانی به کار می آید که با لکه آبی مواجه شوید که جدید نیست. مایونز را روی لکه بمالید و به آن زمان دهید تا به نقطه آسیب دیده نفوذ کند. بگذارید سس حداقل برای 2 ساعت روی لکه باقی بماند. سپس باقی مانده سس را با یک حوله کاغذی پاک کنید. این ماده در دسترس برای تمیز کردن لکه روی میز بسیار مناسب است.

9- روغن زیتون و سرکه سفید

ترکیب سرکه و روغن زیتون برای پاک کردن لکه روی میز ناشی از حرارت هم کاربرد دارد؛ برای این نوع لکه لازم است مدت بیشتری این مخلوط روی لکه بماند تا رطوبت محبوس شده در منافذ چوب آزاد شوند. پس از 1 تا 2 ساعت باقی مانده را با یک پارچه نرم بردارید و میز را تمیز کنید بدین ترتیب از بین بردن لکه روی چوب میسر خواهد شد. در ادامه راهکارهای بیشتری برای پاسخ به سؤال چگونه لکه روی میز چوبی را پاک کنیم به شما آموزش می دهیم.

10- نحوه از بردن لک های چسبناک از روی چوب

گاهی ممکن است ماده چسبناکی به میز بچسبد؛ در این موقعیت برای از بین بردن لک روی میز باید از روغن کمک گرفت. روغن را به لکه چسبناک بمالید و به آن چند ساعت زمان بدهید. سپس چوب را تمیز کنید؛ فقط به یاد داشته باشید که این روش تمیز کردن لکه روی میز برای میزهای چوبی لاک زده بهتر عمل می کند و ممکن است برای چوب خام ایجاد لکه کند. از بین بردن لکه سیاه روی چوب سفید راه مخصوص به خود را دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

11- نحوه از بردن لک های تیره قدیمی از روی چوب

زمانی که هیچ کدام از تکنیک های بالا برای پاک کردن لک از روی میز جواب نداد، باید از سفید کننده مخصوص چوب استفاده کرد. از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای کار سختی نیست اگر انتخاب مناسبی انجام دهید. اگر نتوانستید سفید کننده مخصوص چوب را پیدا کنید، بهتر است دنبال اسید اگزالیک برای از بین بردن لکه روی چوب باشید. مثل همیشه اول بر روی یک نقطه پنهان از میز از این محلول استفاده کنید، اگر تغییر رنگ ایجاد نشد، آن را روی لکه بزنید و بگذارید برای نیم ساعت باقی بماند. ممکن است برای پاک کردن لکه روی میز نیاز به تکرار کردن این روش باشد.

12- نحوه از بردن لک های ناشی از مداد رنگی از روی چوب

پاک کردن لک روی میز ناشی از مداد رنگی، مداد شمعی یا سایر قلم های رنگ آمیزی کودکان کار سختی نیست. ابتدا سعی کنید از یک پارچه مرطوب کمک بگیرید اگر تغییری ایجاد نشد به ایزوپروپیل الکل نیاز دارید؛ آن را بر روی لکه بزنید و با پارچه تمیز آن را تمیز کنید پس از اینکه لکه از بین رفت، میز را خشک کنید. محلول ضدعفونی کننده دست معمولا حاوی مقادیر زیادی ایزوپروپیل الکل است، بنابراین می توانید از آن برای تمیز کردن لکه روی میز استفاده کنید.

13- نحوه از بردن لک های ناشی از قهوه روی چوب

برای پاک کردن لک روی میز ناشی از قهوه باید از سرکه سفید استفاده کنید. اسید استیک موجود در سرکه بدون آسیب رساندن به سطح لکه قهوه را از بین می برد پس راهکاری مناسب برای از بین بردن لکه روی چوب است. اجازه دهید سرکه حدود 10 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بماند. سپس از یک پارچه تمیز برای خشک کردن و پاک کردن لکه روی میز استفاده کنید. اکنون به خوبی می دانیم که چگونه لکه روی میز چوبی را پاک کنیم.

14- نحوه از بردن لک های ناشی از لاک ناخن روی چوب

اگر سطح میز با لاک ناخن لکه دار شد، استون اصلا راه حل مناسبی برای از بین بردن لک روی میز نیست. استون یا سایر پاک کننده های لاک ناخن به سطح چوب آسیب می رساند و برای از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای مناسب نیستند. اگر لاک هنوز خیس است، یک قاشق غذاخوری شکر روی آن بپاشید. پس از خشک شدن با خراشیدن لاک پاک می شود. همچنین اگر به لاک خشک شده اسپری مو بزنید با استفاده از یک پارچه تمیز می توانید به راحتی کار تمیز کردن لکه روی میز را به اتمام برسانید.

15- نحوه از بین بردن لکه خون از روی چوب

اگر خونی که بر روی میز چوبی ریخته است را به موقع تمیز نکنید، خشک شده و به لکه ای سرسخت تبدیل می شود. برای از بین بردن لکه روی چوب باید کمی آب اکسیژنه و یک پارچه نرم در اختیار داشته باشید. از محلول پراکسید هیدروژن مقداری را روی لکه خون بریزید سپس با پارچه نرم کمی آن را مالش دهید.

برای پاک کردن لکه روی میز باید چند دقیقه ای به آن زمان بدهید سپس مجدداً با استفاده از دستمال نرم آن را پاک کنید. اگر این میز در معرض آب و رطوبت قرار دارد باید آن را به صورت شرعی نیز شستشو داد تا نجاست به دستان و وسایل شما منتقل نشود.

تیم دکورایا یک مقاله جامع و تخصصی در مورد تمیز کردن مبل پارچه ای منتشر کرده است شما می توانید برای خوندن مقاله و کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کیند.

 

 

راه های تضمینی تمیز کردن مبل پارچه ای

 

16- پاک کردن لکه جوهر از روی میز

افراد بسیاری از خودکار یا روان نویس استفاده می کنند. لکه جوهری که این وسایل بر روی میز ناهارخوری، میز کار یا میز مبلمان ایجاد می کنند به سختی پاک خواهد شد. برای از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای باید از کمی الکل پنبه و یک پارچه نرم استفاده کنید.

پنبه را به الکل آغشته کرده و سپس روی لکه جوهر قرار دهید چند دقیقه ای به لکه زمان دهید تا جوهر جذب پنبه شود سپس با پارچه نرم به آرامی آن را پاک کنید. این مراحل را تا زمانی که لکه جوهر به طور کامل از روی چوب برداشته نشده است، تکرار کنید. از بین بردن لکه سیاه روی چوب سفید نیز به همین روش انجام می شود.

17- نحوه از بین بردن لکه های غذا و چربی از روی انواع میز

میزهای ناهارخوری در مجاورت مواد غذایی و انواع لکه های چربی قرار دارند. اگر از رومیزی مناسب استفاده نکنید ناچارید تا لکه های چربی را با روشی درست از روی چوب پاک کنید. تمیز کردن لکه روی میز گاهی به سخت ترین کار دنیا تبدیل خواهد شد زیرا ممکن است به بافت میز چوبی صدمه وارد کنیم. از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای آسان است اگر درست عمل کنید.

پس این سؤال برای بسیاری از افراد پیش می آید که چگونه لکه روی میز چوبی را پاک کنیم برای این کار باید کمی آب گرم مایع ظرفشویی و یک پارچه کاملاً نرم را کنار دست خود قرار دهید. مقداری مایع ظرفشویی را در آب گرم بریزید سپس پارچه را به آن مخلوط آغشته کرده و روی لکه غذا یا چربی بمالید. موادی که در مایع های ظرفشویی وجود دارد کاملاً چربی ها را در خود حل کرده و پاک کردن لکه روی میز با آن به خوبی انجام می شود. پس از آن باید با یک پارچه تمیز سطح میز را پاک کنید.

18- روغن زیتون و لیموترش

اگر لکه ای مدت هاست بر روی میز شما به وجود آمده و شما را آزار می دهد می توانید از ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش برای از بین بردن لکه روی چوب استفاده کنید. این ترکیب حتی خط و خش هایی که بر روی میز چوبی شما به وجود آمده است را پر می کند و آسیبی به بافت میز وارد نخواهد کرد. برای از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای کافی است تا کمی روغن زیتون را با مقدار مساوی لیمو ترش ترکیب کنید و آن را بر روی لکه قرار دهید پس از مدتی با یک دستمال نرم این محلول را از روی چوب بردارید.

19- براق کننده ها و جلادهنده ها

انواع لکه هایی که بر روی میز به وجود می آید باید به سرعت تمیز شوند. اگر این لکه ها مدتی روی سطح میز باقی بمانند، پاک کردن آنها سخت تر خواهد شد. برای پاک کردن لکه روی میز می توان از انواع براق کننده ها و جلادهنده ها نیز استفاده کرد. این محصولات به صورت واکس یا اسپری در مغازه ها به فروش می رسند و هر لکه ای را از سطح چوب پاک می کنند.

پس اگر نمی خواهید روش های خانگی را برای تمیز کردن لکه روی میز انتخاب کنید، سری به نزدیک ترین فروشگاه زده و محلول جلادهنده یا براق کننده مخصوص چوب را تهیه کنید. شاید بهترین روش برای از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای یا از بین بردن لکه روی میز چوبی سفید همین محصولات باشند.

از بین بردن لکه روی چوب

از بین بردن لکه روی چوب

20- پودر سنگ جلا

برای پاک کردن لکه از روی میز می توان کمی پودر سنگ جلا را با روغن زیتون مخلوط نمود. شما می توانید سطح میز چوبی خود را با این محلول براق و درخشان کنید و تمام لکه های موجود بر روی آن را از بین ببرید. در انتها نیز با یک دستمال نرم و مرطوب مواد اضافه را از روی میز بردارید. پس برای زیبایی بیشتر و از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای از پودر سنگ جلا استفاده کنید.

از بین بردن لکه روی میز چوبی سفید

میزهای چوبی سفید طرفداران زیادی دارند و فضا را بزرگتر از آنچه که فکر می کنید، نشان می دهند اما بزرگترین ایرادی که به این میزها وارد می شود، زود کثیف شدن آن ها است. لکه ها بر روی میز چوبی سفید بیشتر به چشم می آیند پس اگر روی میز سفید شما یک لکه به وجود آمده باید برای پاک کردن لکه روی میز در اولین فرصت اقدام کنید و زیبایی را به آن برگردانید. در ادامه مؤثرترین راه ها را برای از بین بردن لکه روی میز چوبی سفید به شما آموزش می دهیم.

روش درست از بین بردن لکه سیاه روی چوب سفید

بدترین لکه ای که بر روی سطح سفید میز چوبی ایجاد می شود، لکه های سیاه رنگ هستند که رنگی متضاد با سطح میز دارند و کاملاً به چشم می آیند. برای تمیز کردن لکه روی میز در ظرفی به مقدار مساوی روغن زیتون با سرکه سفید بریزید و دستمالی بدون پرز را به آن آغشته کنید. برای از بین بردن لکه سیاه روی چوب سفید باید حرکات دست شما در جهت بافت چوب باشد تا تمام آلودگی ها از روی سطح میز برداشته شوند. پس به کسانی که می پرسند چگونه لکه روی میز چوبی را پاک کنیم؟ مخلوط روغن زیتون و سرکه سفید را پیشنهاد می کنیم.

روش درست از بین بردن لکه غذا روی چوب سفید

لکه های غذا خصوصاً زمانی که مدتی از آن ها گذشته باشد به سختی از روی میز چوبی سفید پاک می شوند. برای آن که این لکه روی میز چوبی سفید را به طور کامل پاک کنید باید کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. سپس این خمیر را بر روی لکه غذا بمالید و چند دقیقه برای از بین بردن لکه روی چوب صبر کنید. در نهایت با یک دستمال تمیز و مرطوب، خمیر را از روی سطح میز بردارید. این روش اصولی برای پاک کردن لکه روی میز توصیه می شود. این کار برای از بین بردن لکه روی چوب قهوه ای نیز مناسب است.

روش درست تمیز کردن میز چوبی سفید

اگر سطح میز چوبی شما مات و کدر شده است می توانید از مقدار کمی آب و پودر صابون برای تمیز کردن آن استفاده کنید. این محلول برای تمیز کردن لکه روی میز هم بسیار عالی بوده و راه خوبی برای از بین بردن لکه روی میز چوبی سفید است. پس هر چند وقت یکبار این محلول را تهیه کرده و سطح میز سفید خود را تمیز و پاکیزه کنید.

 

پاک کردن لکه روی میز

از بین بردن لکه روی میز

سخن آخر

ایجاد لکه بر روی میز و وسایلی که به صورت دائم در حال استفاده از آن ها هستید، اجتناب ناپذیر است. با این حال برای از بین بردن لک روی میز تنها به کمی تلاش و وسایلی ساده نیاز دارید. بهتر است قبل از یادگیری راهکارهایی برای از بین بردن لکه روی چوب تلاش کنید لکه ای روی میز ایجاد نشود. از بین بردن لکه سیاه روی چوب سفید نیز روش مخصوص به خود را دارد که به شما توضیح دادیم.

برای این کار از زیر لیوانی، زیر بشقابی و زیر قابلمه هایی که مانع نفوذ رطوبت و گرما هستند، استفاده کنید. در قدم بعدی اگر لکه ایجاد شد بهترین کار این است که در سریع ترین زمان ممکن برای پاک کردن لکه روی میز اقدام کنید. چگونه لکه روی میز چوبی را پاک کنیم؟ در این مقاله در مورد انواع لکه ها و روش های مختلف رفع آن ها صحبت شد تا بتوانید با دانستن آن ها به سرعت لکه های ایجاد شده را پاک کنید.

دکورایا به عنوان 👈نمایندگی پلاستیک ناصر 👉، برند نظری و بابل کارپت محصولات فلزی، چوبی و پلاستیکی را مختص فضای باز به شما ارائه می کند. این نمایندگی محصولات باکیفیت داخلی را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می دهد اگر سری به صفحه لیست قیمت میز و صندلی ها بزنید کاملاً متوجه این موضوع می شوید. با خرید از دکورایا محصولی زیبا و کاربردی را تهیه خواهید کرد. برای نگهداری از این محصولات و برداشتن لکه روی میز چوبی نیز از راهکارهایی که به شما ارائه کردیم، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *