دکوراسیون آشپزخانه, دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, دکوراسیون فضای داخلی منزل, مقالات

میز ناهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل

میز گرد بهتر است یا مستطیل

میز ناهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل؟

اگر قصد خرید میز ناهارخوری دارید و هنوز به نتیجه نرسیده‌اید که میز ناهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل، به شما پیشنهاد می‌کنیم اول این مقاله را بخوانید.

مفهوم چیدمان فضای خانه این روزها فاصله زیادی با گذشته گرفته است، در گذشته میز ناهارخوری در یک اتاق جداگانه قرار می‌گرفت که اتاق ناهارخوری نامیده میشد؛ در حالی که امروزه در چیدمان مدرن میز ناهارخوری در کنار آشپزخانه و یا حد فاصل بین آشپزخانه و بخش نشیمن خانه قرار می‌گیرد. انتخابی که می‌کنید در بخش مرکزی خانه شما قرار می‌گیرد و تاثیر بسزایی بر روی محیط خواهد گذاشت.

با تمام این تفاسیر بهتر است چند لحظه‌‌ای دست نگه‌دارید، تا به بررسی میز ناهارخوری گرد و مستطیل بپردازیم. توجه داشته باشید که در فروشگاه بزرگ دکورایا میتوانید انواع میز و صندلی کافی شاپی، رستورانی و نهار خوری را در اشکال گرد، مستطیل و مربع ببینید، برای بررسی بیشتر روی لینک کلیک کنید.

یک میز ناهارخوری خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

قبل از تمرکز بر روی اینکه میز ناهارخوری مستطیل برای شما بهتر است یا گرد، باید به فاکتورهای دیگری توجه کنید. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید انتخابی داشته باشید که هم کاربردی باشد و هم مناسب فضای خانه شما باشد.

میز نهارخوری مستطیل

میز مستطیل آشپزخانه

تناسب میز ناهار خوری مستطیل و گرد با فضا

اولین چیزی که برای انتخاب میز ناهارخوری باید در نظر بگیرید، فضایی است که در اختیار دارید. شکل‌های مختلف میز مناسب محیط‌ هایی با اندازه متفاوت هستند. اگر خانه کوچکی دارید به خاطر داشته باشید که میز ناهارخوری گرد فضای کمتری را اشغال می‌کند.

این نوع از میز در مقایسه با میزهای مستطیلی مساحت کمتری دارند و به راحتی در فضاهای تنگ‌تر قرار می‌گیرند. یک میز گرد کمتر فضا را شلوغ می‌کند اما توجه داشته باشید که باید فضای صندلی را نیز در نظر بگیرید.

با اینکه میزهای گرد فضای کمتری اشغال می‌کنند اما به راحتی کنار دیوار قرار نمی‌گیرند. این ویژگی می‌تواند مثبت باشد، زیرا‌ با از بین بردن خطوط اصلی فضا باعث می‌شود فضایی دلنشین در انتظار شما باشد. با این حال مناسب هر خانه‌ای نیست؛ اینکه بتوانید میز خود را به دیوار بچسبانید ممکن است به شما کمک کند تا استفاده بهتری از محیط خود داشته باشید. این موضوع به مبلمان شما و نحوه چیدمان خانه بستگی دارد.

ظاهر میز نهارخوری

ظاهر معمولا برای خریداران میز ناهارخوری اولویت بالایی دارد. از آنجایی که ممکن است میز ناهارخوری به یک نقطه کانونی در خانه تبدیل شود، لازم است در فضای شما عالی به نظر برسد.

ظرفیت میز

برای بعضی افراد عامل تعیین کننده بین میز ناهارخوری مستطیل و گرد، ظرفیت است. اندازه خانه یا تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند، مشخص می‌کند کدام شکل برای شما بهتر است.

در میز های گرد امکان افزایش ظرفیت وجود دارد به این معنا که هر وقت مهمان دارید به راحتی می‌توانید یک صندلی اضافه کنید. از سوی دیگر، فضای آزاد میزهای مستطیل برای قرار گرفتن وسایل و ظروف معمولا بیشتر است.

میز مستطیل بهتر است یا گرد

مزیت های میز مستطیل برای رستوران

دسترسی راحت در میز ناهار خوری گرد

اگر از آن دسته افرادی هستید که بازی‌های رومیزی انجام می‌دهید، علاقه‌مند صرف غذا در کنار یک گفتگوی طولانی هستید و دوست دارید فضا غیر رسمی‌تر باشد، میز ناهارخوری گرد بیشتر مناسب شما است، از سوی دیگر در میزهای مستطیل معمولا یک صندلی بد وجود دارد که دست فرد به غذا نمی‌رسد یا از جمع دورتر قرار می‌گیرد.

در میز های گرد از آن جایی که فاصله همه افراد به مرکز میز به یک اندازه است دسترسی به تمام آیتم های بر روی میز برای همه افراد یکسان است بنابراین صندلی بد و خوب معنایی ندارد.

تعداد پایه‌های میز نهارخوری

با توجه به فضایی که دارید و تعداد صندلی‌های که می‌خواهید استفاده کنید، بهتر است به مدل و تعداد پایه‌های میز هم توجه کنید. میزهای گرد معمولا یک پایه در وسط دارند که قرارگیری صندلی‌ها را راحت می‌کند. با این حال همیشه اینطور نیست و لازم است پایه‌های هر میز به صورت ویژه بررسی شود تا مزاحمتی برای افراد ایجاد نکند.

نیمکت در میز های مستطیل

میز گرد به صندلی‌های جداگانه نیاز دارد؛ در حالی که انتخاب صندلی برای میز ناهارخوری مستطیل تنوع بیشتری دارد و می‌شود از نیمکت در یک سمت میز استفاده کرد. نیمکت‌ها ممکن است برای هر موقعیتی ایده‌آل نباشند؛ برای مثال سالمندان هنگام نشستن به حمایت بیشتری نیاز دارند. با این حال نیمکت‌ها مزایای زیادی دارند و به دلیل چهره مدرنی که به فضای خانه می‌دهند انتخاب بسیاری از افراد هستند. با استفاده از نیمکت امکان افزایش ظرفیت میز بدون اضافه کردن صندلی نیز وجود دارد.

ایمنی کودک در میز گرد و مستطیل

میزهای مستطیل با گوشه‌های تیزی که دارند می‌توانند برای کودکان نوپا که به تازگی راه می‌روند و یا کودکان پرانرژی که دائما مشغول دویدن هستند مناسب نباشد. در چنین مواردی میزهای گرد یا میزهای مستطیلی که در گوشه‌ها اندکی انحنا دارند، گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

میز گرد بهتر است یا میز مربع

میز ناهارخوری گرد

مزیت های میز ناهارخوری گرد

میزهای ناهارخوری گرد به دلیل احساس دنجی که به محیط می‌دهند، محبوب هستند. به دلیل طراحی دایره‌ای معمولا به عنوان یک بخش مرکزی در نظر گرفته می‌شوند و باعث می‌شوند عناصر اطراف میز بیشتر به چشم بیاید.

اگر به فنگ‌شویی اعتقاد دارید، می‌دانید که میزهای گرد به میزهای مستطیل ترجیح داده ‌می‌شوند، زیرا لبه‌های گرد میز به جریان انرژی در خانه کمک می‌کند. میز گرد برای فضاهای ناهارخوری کوچک ایده‌آل است؛ چرا که به صورت موثری در مرکز محیط قرار می‌گیرد و حداکثر استفاده از فضا انجام می‌شود.

به یاد داشته باشید که میزهای کوچک مناسب جمع‌های کوچک هستند و در جمع‌های بزرگ‌تر، حتی اگر میز شما به همان اندازه نیز بزرگ باشد می‌تواند احساس ناخوشایندی ایجاد کند.

مزیت های میز ناهارخوری مستطیل

میز مستطیل شاید رایج‌ترین شکل میز نهارخوری است. بیشتر فضاها مستطیل شکل هستند و قرارگیری یک میز مستطیل در بخشی از خانه معمولا ظاهر خوبی ایجاد می‌کند. این شکل از میز سطح قابل توجهی را فراهم می‌کند و آن را به یک انتخاب عالی برای خانواده‌های بزرگتر یا افرادی که اغلب میزبان هستند، تبدیل می‌کند.

امروزه از میز ناهارخوری مستطیل برای ایجاد فاصله بین آشپزخانه و هال در خانه‌هایی با پلان باز نیز استفاده می‌شود. در چنین مواردی میز معمولا جایی قرار می‌گیرد که در دکوراسیون آشپزخانه، جزیره قرار می‌گیرد. در نتیجه تا حدودی مرزبندی بصری بین دو بخش از خانه با قرار دادن میز ایجاد می‌شود و مشخص می‌کند یک قسمت کجا به پایان می‌رسد و از کجا شروع می‌شود. اگر به فضاهای رسمی علاقه دارید، میز مستطیل انتخاب مناسبی برای شما است.

جدول مزایا و معایب میز گرد و مستطیل

شکل میز نهارخوری مزایا معایب
گرد 1- ایده‌آل برای فضای کوچک

2- مناسب برای تعامل بیشتر با افراد

3- لبه‌های نرم برای بچه‌ها یا حیوانات خانگی بی‌خطر است.

4- امکان افزایش ظرفیت صندلی دارد.

   مناسب فضاهای بزرگ نیست

برای جمع‌های بزرگ کاربرد کمتری دارد.

مستطیل   1- بالاتر بودن سطح میز برای پذیرایی

2- ایده‌آل برای فضاهای باریک

3- مشخص کردن فضای ناهارخوری در خانه‌های دارای پلان باز

4-  مناسب برای صرف غذا و پذیرایی رسمی

     ممکن است به اندازه میزهای گرد صمیمی نباشد.

وجود گوشه‌های تیز خطرناک برای کودکان

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل در مورد ویژگی‌های مهم یک میز ناهار خوری خوب صحبت کنیم. پس از اینکه اولویت‌ها و انتظاراتی که از یک میز ناهارخوری دارید مشخص شد، انتخاب بین میز ناهارخوری مستطیل یا گرد برای شما راحت می‌شود. در حقیقت هیچ خوب و بد کلی وجود ندارد و همه چیز به ظاهر خانه، ترجیحات شخصی، نیازهای منحصر به فرد شما و نحوه استفاده از میز بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *