مقالات, دکوراسیون آشپزخانه, دکوراسیون رستوران و کافی شاپ

بهترین چوب برای میز و صندلی ناهارخوری

چوب میز و صندلی ناهارخوری

بهترین چوب در ساخت چوب میز و صندلی ناهارخوری کدام است؟

آیا قصد خرید چوب چوب میز و صندلی ناهارخوری دارید و نمی‌دانید چطور باید یک نوع چوب مناسب برای آن انتخاب کنید؟ بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری را نمی‌شناسید و بین انواع مختلف میز با چوب‌های مختلف در بازار سردرگم شده‌اید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به صورت کامل در مورد معیارهای انتخاب چوب و انواع چوب مناسب برای ساخت میز و صندلی صحبت کنیم. همچنین در فروشگاه دکورایا می توانید 👈 انواع میزو صندلی کافی شاپی 👉 رستورانی را مشاهده کنید.

4 ویژگی‌ مهم چوب میز و صندلی ناهارخوری

با توجه به قیمت بالای محصولات چوبی و انواع چوب با ویژگی‌های مختلف، انتخاب چوبی که مناسب نیازهای شما باشد دشوار است. هنگام خرید حتما باید به چوب میز و صندلی ناهارخوری توجه بسیاری کنید، چرا که به جز جنس چوب، عوامل تاثیرگذار دیگری نیز هستند که باید به آن‌ها توجه کنید در ادامه 4 مورد حائز اهمیت را آورده ایم.

 بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری

بهترین میز و صندلی ناهار خوری کدام است؟

  • ظاهر

بزرگترین عاملی که در ساخت چوب باید در نظر بگیرید، ترجیح شخصی شما است. وقتی صحبت از ظاهر میز ناهاخوری به میان می‌آید، فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید هنگام انتخاب چوب میز و صندلی ناهارخوری مناسب در نظر داشته باشید. طرح، رنگ دانه و همچنین بافت چوب همگی بسیار مهم هستند.

نوع چوبی که انتخاب می‌کنید در ظاهر نهایی میز و صندلی نقش دارند. چوب‌های سخت مانند بلوط سفید، بلوط قرمز، گیلاس و گردو دارای دانه‌های برجسته‌تر هستند، در حالی که چوب‌های سخت دیگر مانند صنوبر، افرا و چوب‌های نرم این گونه نیستند. برخی از چوب‌ها مانند گردو قهوه‌ای تیره هستند در حالی که چوب توس رنگ بسیار روشن‌تر با دانه‌بندی یکنواختی دارد. بنابراین نوع چوب در رنگ میز و صندلی نهایی نیز اثر دارد.

  • ماندگاری

دوام مهمترین خصوصیتی است که یک چوب میز و صندلی ناهارخوری باید داشته باشد. میزی که خریداری می‌کنید باید در طول زمان در برابر خراش، فرورفتگی و سایر سائیدگی‌ها مقاومت کند. به همین دلیل چوب‌های سخت بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری هستند. استفاده از چوب نرم می‌تواند مقرون به صرفه باشد اما به دلیل آسیب‌پذیری در درازمدت اصلا توصیه نمی‌شود.

  • هزینه

قیمت چوب میز و صندلی ناهارخوری بسیار متنوع است. از چوب کاج که قیمت نسبتا پایینی دارد تا چوب‌های سخت با کیفیت بالا مانند گردو، گیلاس، افرا و بلوط همگی در بازار موجود هستند. اگرچه چوب‌های سخت قیمت بالاتری دارند اما بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری هستند. چنانچه میز و صندلی ناهارخوری را برای رستوران سفارش می‌دهید یا دارای فرزند هستید، بهتر است بودجه بیشتری برای خرید میز و صندلی بادوام کنار بگذارید و سال‌ها از آن استفاده کنید.

  • نگهداری

نگهداری از میز و صندلی چوبی برای طول عمر و ظاهر مناسب بسیار مهم است. با این حال نوع چوبی که در ساخت چوب میز و صندلی ناهارخوری استفاده می‌شود در نوع نگهداری تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند. به عنوان مثال دانه‌های چوب بلوط قرمز دارای منافذ باز هستند و به همین دلیل ممکن است خرده‌های غذا یا مایعات در سطح چوب گیر کنند و تمیز کردن آن دشوار شود. می‌توانید از روکش‌هایی مانند پلی‌اورتان یا انواع لاک برای پوشاندن منافذ سطح چوب استفاده کرد، اما پس از آن چوب در برابر خراش آسیب‌پذیرتر است. بنابراین چوب‌هایی با دانه‌های صاف و منافذ بسته مانند افرا و گردو باز هم بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری هستند.

  انواع بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری

 چوب میز و صندلی ناهارخوری

انواع چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری

  • افرا

افرا دو نوع سخت و نرم دارد. افرای سخت یک چوب محکم و متراکم و با قیمت مناسب است و می‌تواند انتخاب خوبی برای استفاده در چوب میز و صندلی ناهارخوری باشد. اگر دنبال بافت و الگوی دانه‌بندی یکنواخت هستید، افرا سخت انتخاب مناسبی برای شما است. طیف وسیعی از رنگ‌های روشن تا قهوه‌ای مایل به قرمز نیز در این چوب وجود دارد. افرای نرم تقریبا 25 درصد نرم‌تر از افرای سخت است و دوام کمتری دارد.

  • بلوط قرمز

بلوط قرمز چوب سخت و محکمی است که برای مصارف گوناگون از جمله ساخت چوب میز و صندلی ناهارخوری از آن استفاده می‌شود. رنگ آن قهوه‌ای مایل به قرمز است و به دلیل منافذ باز دانه‌‌های آن رنگ‌ و بافت منحصر به فردی ایجاد می‌کند. بلوط بهترین چوب در ساخت میز و صندلی ناهارخوری است که قیمت مناسبی در بین چوب‌های سخت دارد.

  • بلوط سفید

بلوط سفید شبیه به بلوط قرمز استحکام بالایی دارد. ویژگی اصلی آن این است که در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل به گزینه مناسبی چوب میز و صندلی ناهارخوری تبدیل می‌شود. رنگ روشن‌تری در مقایسه با بلوط قرمز دارد و به دلیل مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی از بلوط قرمز گرانتر است، اما باز هم قیمت مناسبی در بین چوب‌های سخت دارد.

  • گیلاس

 گیلاس یکی دیگر از چوب میز و صندلی ناهارخوری است که به دلیل دانه‌بندی با منافذ بسته نگهداری از آن آسان است و ظاهر صاف دانه‌ها چوب را در برابر لکه و خراش مقاوم می‌سازد. رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز و دوام بالایی دارد.

  • راش

چوب راش به دلیل دانه‌بندی ظریف و یکنواخت، مستحکم است و مقاومت بالایی دارد. به رنگ قرمز روشن تا قهوه‌ای روشن است. بوی خاصی ندارد و هنگام استفاده در صنعت مبلمان به دلیل رگه‌های پررنگی که در بافت چوب وجود دارد، زیبایی خاصی ایجاد می‌کند. به دلیل قیمت مناسبی که دارد یکی از محبوبترین انواع چوب میز و صندلی ناهارخوری در میان مردم است.

  • گردو

گردو یکی از گران‌ترین چوب‌های سخت موجود در بازار است. چوبی بسیار سخت و متراکم است و در ساخت مبلمان و کابیت کاربرد دارد. رنگ آن تیره و با سطحی صاف است. به دلیل الگوی خاص خطوطی که در بافت چوب قرار دارد، آن را به انتخاب محبوبی برای میز و صندلی ناهارخوری گران قیمت تبدیل کرده است. اگر محدودیتی در میزان بودجه خرید میز و صندلی ندارید، چوب گردو یک انتخاب جاودانه خواهد بود.

  • کاج

چوب کاج نرم است، رنگ روشنی دارد و به دلیل قیمت مناسبی که دارد از آن استفاده می‌شود. اگر چوب کاج را برای چوب میز و صندلی ناهارخوری خود انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که امکان دارد در برابر فرورفتگی، خراش و ضربه بسیار آسیب‌پذیر باشد. به همین دلیل بهتر است با روغن یا موم روکشی برای سطح چوب ایجاد کرد تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

جمع بندی

انتخاب بهترین چوب میز و صندلی ناهارخوری ممکن است سخت به نظر برسد. همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، بهتر است در ابتدا ویژگی‌های مورد نظر خود را اولویت‌بندی کنید و سپس با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین گزینه برای چوب میز و صندلی نهارخوری را انتخاب کنید. چوب‌های سخت به دلیل دوامی که دارند برای این مصرف عالی هستند اما اگر توانایی خرید آن‌ها را ندارید، استفاده از یک روکش قابل تعمیر برای چوب‌های نرم را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *