مقالات

چیدمان فضای باز | چیدمان مبلمان، میز، صندلی باغی و ویلایی

چیدمان مبلمان فضای باز - مرکز فروش مبلمان باغی

عوامل مهم در چیدمان فضای باز

چیدمان فضای باز بحثی‌ست که بسیاری از صاحبان باغ، ویلا و خانه‌های بزرگ به دنبال آن هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید احتمالا تاکنون برای چیدمان فضای باز باغ و خانه خود دچار سردرگمی شده‌اید. ما در این مقاله از دکورایا قصد داریم همه چیز را درباره نحوه چیدمان فضای باز به شما بگوئیم و در واقع به شما کمک کنیم تا بتوانید با استفاده از صندلی، مبلمان، میز و وسایل دیگر فضای باز مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن دکوراسیون کنید.

استفاده بهینه و حداکثری صحیح از محیط های مختلف یک فضا از مهم ترین مسائل برای صاحبان آن‌ها می‌باشد. فضای باز به عنوان بخشی از محیط یک باغ، ویلا، تراس، کافی شاپ یا رستوران و حتی روف گاردن میتواند تاثیر بسیار زیادی در زیبا سازی محیط های مختلف داشته باشد.

استفاده از محصولات مختلف چه کوچک و چه بزرگ در فضای باز اهمیت بسیار زیادی در تعیین جلوه آن دارد. استفاده از مبلمان، صندلی و به همراهشان میزهای مختلف و متناسب با آنها از رایج ترین انتخاب ها برای تعیین جلوه و شمایل فضای باز است.

چیدمان مبلمان فضای باز، دکورایا

نحوه چیدمان فضای باز

به طور کلی چیدمان فضای باز یکی از مهمترین عواملی است که تاثیر بسزایی در استفاده افراد از فضای باز دارد. هدف اصلی چیدمان فضای باز، ایجاد یک فضای مناسب و کاربردی برای استفاده افراد از آن است. همانطور که پیش تر اشاره شد؛ استفاده از محصولات مختلف مانند مبلمان و صندلی مناسب فضای باز،  میز های متناسب با آن ها و همچنین آب نما، سایبان چتر، حصار باغچه، استخر و تخت استخر، آلاچیق، تاب های ریلکسی و موارد دیگر در محیط فضای باز تاثیر بسیار زیادی در جلوه آن دارند.

1- طراحی چیدمان منظم و ساده

چیدمان منظم و ساده، به شما احساس راحتی و آرامش می‌دهد و مانع از ایجاد شلوغی و پراکندگی در فضا می‌شود. بنابراین، طراحی و چیدمان منظم و ساده میتواند بهبود قابل توجهی در استفاده افراد از فضای باز داشته باشد. استفاده بی رویه از محصولات مختلف در فضای باز باعث شلوغی شده و اجازه استراحتی ملایم و با آرامش را از افراد می گیرد. بهتر است با چیدمانی حرفه‌ای و حساب شده و در عین حال بهینه فضای خود را به مکانی لذت بهش تبدیل کنید.

2- استفاده از رنگ‌های مناسب

رنگ ها در چیدمان محیط شما نقش بسزایی دارند. استفاده از رنگ های مناسب، باعث ایجاد احساس صفا و آرامش در فضا می شود. همچنین، استفاده از رنگ های روشن و جذاب، باعث جذب بیشتر افراد به فضای باز می شود. به طور کلی استفاده از رنگ های مختلف در یک محیط کاملا بستگی به سلقیه افراد دارد، اما بهتر است رنگ محصولات منتخب با محیط بیرونی و باز هماهنگی داشته باشند.

چیدمان ست مبلمان فضای باز، دکورایا

3- چیدمان مبلمان فضای باز

استفاده از مبلمان مناسب، به کاربران احساس راحتی و آرامش می‌دهد و باعث ایجاد فضایی مناسب برای استفاده افراد می شود. استفاده از مبلمانی باکیفیت، مناسب و راحت و همچنین میز جلو مبلی در کنار آن ها برای فضا های باز بسیار حائز اهمیت است. جنس های رایج مبلمان فضای باز پلاستیک، پلیمر مهندسی شده و فلزی (آلومینیومی) می‌باشند.

برای مشاهده انواع مبلمان فضای باز روی لینک زیر کلیک کنید

مبلمان فضای باز

مبلمان پلاستیکی فضای باز

یکی از محصولاتی که در چیدمان فضای باز می‌توانید از آنها استفاده کنید مبلمان پلاستیکی هستند. مبلمان پلاستیکی مورد استفاده در فضای باز از قیمت پایین‌تری به نسبت سایر جنس‌های موجود برخوردارند. این جنس همچنین وزن سبکی تری دارد و جا به جایی آن با سرعت و در مدت زمان کمتری انجام می‌شوند.

چیدمان فضای باز - مرکز فروش مبلمان باغی

مبلمان پلی اتیلن (پلیمر مهندسی شده) فضای باز

اگر علاوه بر زیبایی، با دوام بودن مبلمان مورد استفاده در فضای باز برای شما اهمیت دارد پیشنهاد ما این است که از مبلمان پلی اتیلن برای چیدمان فضای باز استفاده کنید. مبلمان پلی اتیلن مقاومت بیشتری نسبت به مبلمان پلاستیکی دارند.

همچنین به دلیل استفاده از مواد آنتی یووی در تولید آن ها، در برابر اشعه مضر نور خورشید مقاوم اند. مبلمان پلی اتیلن همانند مبلمان پلاستیکی وزن سبکی داشته و به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد.

یکی از محبوب ترین مبلمان پلیمری، مبلمان حصیری پلیمری می باشد. این محصول از جنس پلی اتیلن ساخته شده و طرح آن به صورت حصیربافت می باشد و به همین دلیل افراد زیادی را به خود جذب کرده است.

 

برای مشاهده انواع مبلمان حصیری روی لینک زیر کلیک کنید

مبلمان حصیری

همچنین میتوانید در کنار مبلمان حصیری فضای باز خود از انواع صندلی های حصیری نیز استفاده کنید.

برای دیدن صندلی های حصیری در کنار مبلمان خود روی لینک زیر کلیک کنید.

صندلی حصیری

مبلمان آلومینیومی فضای باز

مبلمان فلزی (آلومینیومی) فضای باز

مبلمان فلزی فضای باز به نسبت سایر جنس مبلمان وزن بیشتری دارند اما در کنار وزن بیشتر، مقاومت فوق العاده نیز دارند. این مبلمان پوسیدگی نداشته، ضد زنگ اند و رنگ پریدگی ندارند.

4- چیدمان میز و صندلی در فضای باز

اگر می‌خواهید برای فضای باغ، تراس یا ویلای خود مبلمان فضای باز خریداری کنید؛ بدیهی‌ست که به میز و صندلی مخصوص آن فضای هم احتیاج پیدا می‌کنید. اگر قصد دارید در فضای باز دورهمی‌هایی داشته باشید میز فضای باز می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد اما اگر می‌خواید در فضای باز باغ و ویلای خود همراه با دوستان و خانوده خود ناهار یا شام بخورید پیشنهاد می‌کنیم از میزهای ناهارخوری مخصوص این فضا استفاده کنید.

برای مشاهده انواع میز فضای باز روی لینک زیر کلیک کنید

میز فضای باز

چیدمان صندلی فضای باز

میز و صندلی های مناسب برای فضای باز می بایست از جنس پلیمر مهندسی شده و یا فلزی و از جنس آلومینیوم باشند (آلومینیوم در فضای باز و با قرار گرفتن در معرض رطوبت زنگ نمی زند). جنس چوبی برای فضای باز پیشنهاد نمی شود؛ چرا که طول عمر کمتری نسبت به میز و صندلی های پلیمری دارند و همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت و نور خورشید به مرور زمان دچار آسیب می‌شوند.

استفاده از میز و صندلی در فضای باز به دو صورت می باشد یا برای استفاده شخصی و یا برای فضا های باز کافی شاپ رستوران ها، تراس و یا روف گاردن که نسبت به نوع استفاده در مکان های مختلف انتخاب هر کدام متفاوت است.

برای مشاهده مدل‌های مختلف صندلی مناسب برای چیدمان فضای باز کلیک کنید

صندلی فضای باز

مبل پاف

5- مبل پاف

دنیای مبلمان هر روز در حال تحول و رشد می باشد. امروزه شرکت ها در ثانیه در حال تولید محصولاتی با کیفیت مرغوب و در عین حال با طراحی های مختلف جذاب برای ماندن در رقابت هستند. پاف از سری محصولات مدرن و نوین با کاربرد های فراوان است.

این محصول به نسبت مبلمان فضای کمتری را اشغال می کند و در عین حال راحت هستند. پاف همچنین به عنوان نشیمن میزبان در کنار مبلمان استفاده می شود. علاوه بر این محصولی مناسب برای افراد مسن با مشکلات کمر درد به شمار می آید؛ چرا که می توانند پای خود را روی آن قرار بدهند. استفاده از پاف به عنوان میز جلو مبلی نیز از دیگر کاربرد های این محصول می باشد.

6- استفاده از نورپردازی مناسب

نورپردازی در جلوه و نمایش چیدمان فضای باز نقش بسزایی دارد. استفاده از نورپردازی مناسب، باعث ایجاد فضایی روشن و دلپذیر برای استفاده افراد می‌شود. تصور کنید شما بهترین مبلمان فضای باز را برای خود خریداری کرده‌اید و آنها را در باغ، تراس یا مکان مورد مورد نظر خود قرار داده‌اید. اما به دلیل نورپردازی ضعیف، فضای مورد استفاده بسیار تاریک است.

در چنین شرایطی آیا شما از نشستن در آن فضا لذتی می‌برید؟ بدهی‌ست که نه. بنابراین همیشه در چیدمان فضای باز به نورپردازی مناسب توجه کنید.

7- ایجاد فضاهای مختلف

ایجاد فضاهای مختلف در فضای باز، باعث ایجاد فضایی چند منظوره و مناسب برای استفاده افراد و کاربردی شدن محیط می‌شود. همچنین با ایجاد فضاهای می‌توان توجه طیف وسیع تری از مخاطبین را به سمت خود جلب کرد. به طور مثال شما در کنار استخر خود از تخت‌های استخر برای چیدمان استفاده کنید و از همه فضا به بهترین شکل استفاده کنید.

تخت استخر فضای باز

تنها با 5 محصول فضای باز رویایی بساز!

1- از استخرهای پیش ساخته و ترکیبشون با تخت استخر ها استفاده کنید.

استخر های پیش ساخته یک راه سریع و آسان برای ساختن استخر در فضای باز هستند. این استخرها از قبل ساخته شده و به صورت قطعاتی به محل نصب می‌شوند.

با استفاده از استخرهای پیش ساخته، زمان و هزینه ساخت و نصب استخر به شدت کاهش می‌یابد. همچنین، این نوع استخرها به دلیل ساختار ساده و قطعات قابل جداسازی، به راحتی قابل حمل و نصب در محل‌های مختلف هستند و به طور کل یک راه حل سریع، آسان و اقتصادی برای داشتن استخر در فضای باز می باشد.

همچنین میتونین از انواع تخت استخر های با جنس های متفاوت اعم از پلاستیک، پلیمر و آلومینیومی استفاده کنید و با استفاده از آن از فضای خود کاملا لذت ببرید.

برای مشاهده انواع تجهیزات استخر روی لینک زیر کلیک کنید

 تجهیزات استخر

چیدمان فضای باز

2- استفاده از حصار باغچه، محصولی پرکاربرد

حصارباغچه یکی از راه‌هایی است که می‌توانید از آن برای فضای باز خود استفاده کنید. این حصارها از قبل ساخته شده و به صورت قطعاتی به یکدیگر متصل می‌شوند. استفاده از حصارباغچه برای فضای باز دارای مزایایی مانند جلوگیری از نفوذ حیوانات و افراد غیرمجاز به فضای شما، افزایش حفظ حریم خصوصی، زیباسازی فضا و جلوگیری از باد و نور خوردن به فضای شما است.

برای مشاهده انواع حصارباغچه و لوازم جانبی روی لینک زیر کلیک کنید

لوازم جانبی

3- سایبان و چترهای باغی

سایبان چتر از محصولات پرفروش برای عاشقان فضای باز و باغ و ویلا است. پارچه سایبان های بادبانی معمولاً از موادی مانند پلی استر و پارچه ساخته شده اند که ضد آب و مقاوم در برابر باد هستند.

از سایبان چتر می توانند به عنوان یک پوشش موقت در برابر نور خورشید برای فضای باز استفاده کرد. آنها می توانند برای ایجاد یک فضای سایه دار، پوشش برای محصولات و مبلمان شما، پوشش برای فضای نشستن و گفتگو و حتی پوشش برای فضای بازی کودکان استفاده شوند.

با توجه به اینکه سایبان چتر در اندازه ها و طرح های مختلفی تولید می شوند، می توانند به راحتی با فضای مورد نظر شما سازگار شوند.

برای مشاهده انواع چتر سایبان روی لینک زیر کلیک کنید

 چتر سایبان

چیدمان مبلمان فضای باز

4- آلاچیق های خاص و شیک

اولین ویژگی آلاچیق، سایه‌بانی و حفاظت از آفتاب گرم است. شما میتوانید در فصل گرم تابستان از پنکه و در فصل زمستان از هیترها برای گرم کردن محیط آلاچیق خود استفاده کنید.

ویژگی دوم آلاچیق، افزایش ارزش و قدرت شیک بودن در فضای باز است. با نصب آلاچیق، فضای باز به شکلی جذاب و دلنشین تبدیل می‌شود که دوستان و آشنایان را به خود جذب می‌کند

یکی از مهمترین ویژگی های آلاچیق، سادگی و سرعت در نصب و حمل و نقل است. آلاچیق‌ها به راحتی نصب می‌شوند و در صورت نیاز میتوانید قطعات آن را باز کنید و برای مونتاژ به محل دیگر انتقال دهید.

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از دیگر فواید آلاچیق است. آلاچیق‌ها با استفاده از مواد مقاوم در برابر آب، باد و باران، در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت خوبی دارند.

چیدمان میز فضای باز

5- تاب ریلکسی یا انواع صندلی های تابی

تاب های ریلکسی برای افزایش راحتی و آرامش افراد در فضاهای باز استفاده می‌شوند.

همانطور که گفته شد اولین ویژگی تاب های ریلکسی، افزایش راحتی و آرامش مشتریان است. با نصب تاب های ریلکسی در فضای باز، میتوانید در کنار طبیعت و با لذت بیشتری از فضای باز استفاده کنید و به دور از شلوغی و سر و صدا،ر با خانواده و دوستان خود از آرامش محیط خود لذت ببرید.

محصولاتی که ظاهر فضاتونو به کل عوض میکنن!

دیوار دکوراتیو

گابیون وال یا دیوار دکوراتیو

بسیاری از افراد تمایل دارند تا از تمام فضای باز باغ و ویلای خود به نحو احسن استفاده کنند. برای انجام این کار آن ها فضای باغ خود را به محیط های مختلف تقسیم بندی کرده و هر بخش را برای انجام کاری تخصیص می دهند.

راه های مختلفی برای این تقسیم بندی وجود دارد. برخی از افراد با کاشت گل یا درخت دو فضا را از یکدیگر جدا می کنند و برخی دیگر نیز با دیوار کشی های چوبی و یا سیمانی که هزینه بر هستند تقسیم بندی را انجام می دهند.

اما پیشنهاد دکورایا، گابیون وال است. گابیون وال به عنوان دیوار دکوراتیو مستحکم و کم هزینه یکی از بهترین گزینه با ظاهری جذاب برای تقسیم بندی محیط های دلخواهتان به کار می رود. این دیوار هزینه بسیار کمتری نسبت به دیوار های سیمانی و چوبی دارد و همچنین از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

 

کفپوش تایل

از دیگر گزینه هایی که به ظاهر جزئی می باشد اما نقش پر رنگی در تغییر جلوه محیط فضای باز باغ و ویلا را دارد، تایل ها هستند. این محصول در ابعاد مختلف و با طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شود.

تایل ها به صورت های مختلفی چیدمان می شوند. برخی از افراد طرح یکسان را با طیف رنگی مختلف آن ها را در کنار یکدیگر قرار می دهند. برخی دیگر طرح های مختلف را با هم چیدمان می کنند. به طور کلی بسته به سلقیه و تم رنگی محیط، هر شخص به نحوی از تایل ها استفاده می کنند.

موکت

موکت ها نیز به عنوان محصولات قدیمی که در فضا های باغ و ویلا مورد استفاده قرار می گرفتند، می توانند گزینه خوبی برای افزایش زیبایی محیط باشند. موکت ها نیز طرح ها و رنگ های مختلفی دارند که بسته به محیط و سلیقه هر فرد انتخاب می شوند.

گرین وال یا دیوار سبز

سر سبزی و گل و گیاه همواره حس خوب و نشاط آوری را القا می کند. ایده دیوار سبز یا گرین وال یکی از بهترین گزینه ها برای افزودن به حس خوب سر سبزی است.

گرین وال ها محصولاتی از جنس نمد هستند که با ابعاد مختلف و در تعداد متفاوت خانه یا سلول برای قرار دادن گلدان ها تولید می شوند. این محصول روی دیوار قرار گرفته و وقتی خانه های آن را با گلدان ها پر می کنید، دیواری سراسر سبز و زیبا شکل می گیرد.

کلام آخر

در نهایت، از کالاهای مختلف و متنوعی میتوان در فضاهای باز مختلف استفاده کرد؛ چیدمان فضای باز به عنوان یکی از عوامل مهم در استفاده افراد از این فضا، بسیار مهم است. با رعایت عوامل مهم در چیدمان فضای باز، می‌توان استفاده بهینه و حداکثری را از فضای باز داشت.

علاوه بر این استفاده از جنس محصول مناسب برای فضای باز بسیار اهمیت دارد؛ چرا که محصول مناسب ماندگاری بیشتری خواهد داشت. مشاوران متبهر دکورایا آماده پاسخگویی رایگان به شما هستند و در دیزاین و چیدمان محیط فضای باز شما کمک رسان هستند.

تماس با پشتیبانی سایت

0993-044-7398

مجموعه چند منظوره دکورایا همواره به دنبال جلب رضایت مشتری با فراهم کردن مرغوب ترین و بهترین محصولات فضای باز از بهترین برند های مطرح کشور می‌باشد. انواع مبلمان، میز و صندلی، استخر و تخت استخر، سایبان چتر و کفپوش تایل و دیگر محصولات مناسب و متنوع برای فضاهای باز را می توانید از فروشگاه دکورایا تهیه کنید.

ما به صورت حضوری در مشهد و یا به صورت غیر حضوری از طریق سایت و اینستاگرام DECORAYA.IR در کنار شما عزیزان هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *