مقالات, دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, دکوراسیون فضای داخلی منزل

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل برای فضاهای کوچک (صفر تا صد اصلاعات)

آیا شما هم در یک خانه کوچک زندگی می‌کنید و اطلاعات زیادی در مورد نحوه چیدمان مبلمان در فضاهای کوچک ندارید؟ این روزها که بازار دورکاری داغ است، محیط خانه باید برای کار هم مناسب باشد. قرار دادن مبلمان و وسایل خانه باید طوری باشد تا احساس خفگی نکنید و بتوانید از بودن در خانه، استراحت کردن و کار کردن لذت ببرید.

رسیدن به این هدف نیازمند بازنگری در چیدمان مبل و وسایل است تا بتوان از پتانسیل اتاق نشیمن و محیط خانه حداکثر استفاده را کرد.

در این مقاله قصد داریم نظرات برترین طراحان داخلی در مورد چیدمان فضای کوچک را بررسی کنیم تا بتوانید با به کار بردن آن‌ها فضایی باز، دلپذیر و کاربردی برای خود و خانواده ایجاد کنید.

نحوه چیدمان مبل راحتی در یک اتاق نشیمن کوچکی چگونه است ؟

یکی از مهمترین چالش‌ها هنگام چیدمان مبل راحتی در یک فضای کوچک می‌تواند این باشد که تلویزیون را باید کجا قرار داد تا محیط بیش از حد پر نشود. بیشتر افراد معمولا هنگام چیدمان اتاق نشیمن، تلویزیون را به عنوان یک عنصر اصلی در نظر می‌گیرند و مبلمان را اطراف آن قرار می‌دهند. این کار اصلا مناسب فضاهای کوچک نیست.

بر اساس نظر بیشتر طراحان داخلی، در فضاهای کوچک تلویزیون بهتر است روی دیوار نصب شود. برای زیبایی بیشتر و استفاده کاربردی از محیط اطراف تلویزیون می‌شود برای آن یک قاب درست کرد و یا قفسه‌هایی بر روی همان دیوار قرار داد.

به هر حال به یاد داشته باشید که در محیط‌های کوچک نباید فضایی را به تلویزیون اختصاص دهید. در ادامه این بخش به بررسی راهکارهای مهمی در مورد نحوه چیدمان مبل برای فضاهای کوچک می‌پردازیم.

شماره 1:وسایل را متقارن قرار دهید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای چیدمان 👈مبل خانگی👉در یک اتاق نشیمن کوچک، انتخاب یک چیدمان متقارن با دو مبل است که روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. اگر در محیط شما شومینه وجود دارد، این چیدمان می‌تواند در کنار آن انجام شود. تقارن ایجاد شده با دو مبل رو‌به‌روی هم، یا حتی یک مبل و دو صندلی راحتی همیشه از نظر بصری جذاب است.

تقارن همه چیز را برای چشم آسان‌تر می‌کند و به صورت خودکار فضا منظم به چشم می‌آید. اگر فضای شما به شکل مربع یا مستطیل است ایجاد تقارن راحت‌تر است. می‌توانید محیط را با قرار دادن یک میز عسلی، گلدان یا سایر وسایلی که دارید به تعادل برسانید. به این نکته توجه کنید که در فضاهای کوچک باید از تعداد مبلمانی که نیاز دارید استفاده کنید. فضا را برای ورود مهمان پر و شلوغ نکنید.

چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل

شماره 2:تعداد مبلمان را با دقت انتخاب کنید.

قبل از خرید مبلمان به فضایی که دارید و تعداد صندلی یا مبلی که نیاز دارید توجه کنید. گاهی فضای شما به قدری کوچک است که نباید سراغ چیدمان مبل سنتی بروید. یک مبل در وسط، چند صندلی راحتی در اطراف گاهی بهترین گزینه است و محیط را برای شما کاربردی می‌کند. استفاده از پاف‌، لاوست یا یک مبل ال مطابق با فضای شما هم انتخاب‌های خوبی هستند.

شماره 3:مبلمان را اطراف یک فرش مناسب بچینید.

قرار دادن یک فرش بزرگ طوری که بیشتر فضای کف را بپوشاند، محیط را هماهنگ‌تر نشان می‌دهد. بهتر است مبل‌ها یا صندلی‌ها طوری روی فرش قرار دهید که پایه‌های جلویی آن‌ها روی فرش و پایه‌های عقب آن‌ها بیرون فرش قرار بگیرند. مبل‌ها و صندلی‌های بزرگ با تودوزی‌های زیاد، پشتی‌های بلند و دسته‌های مبل ضخیم بر فضای کوچک غلبه می‌کنند و آن را کوچک‌تر جلوه می‌دهند. بهتر است از مبلمان ظریف و باریک‌تر استفاده کنید.

شماره 4: به فضای اطراف پنجره توجه کنید.

اگر در فضایی که می‌خواهید مبلمان را قرار دهید یک پنجره وجود دارد، از آن برای طراحی بهتر محیط کمک بگیرید. می‌توانید مبل‌هایی که دارید را در یک سمت اتاق نشیمن قرار دهید و کنار پنجره یک یا دو صندلی برای مهمان اضافه کنید. توجه کنید بهتر است هنگام چیدمان مبل راحتی یک فضای خالی در وسط برای آن‌ها در نظر بگیرید. قرار دادن یک میز در وسط برای این هدف مناسب است و باعث بزرگ دیده شدن فضا می‌شود.

هنگامی که اتاق نشیمنی کوچکی دارید لازم است از هر سانتی‌متر از فضا استفاده کنید. اگر از قبل مبل ندارید و می‌خواهید با توجه به فضایی که دارید مبل سفارش دهید، یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. می‌توانید نیمکت‌هایی برای کنار پنجره سفارش دهید که پایین آن‌ها کمد باشد و روی آن‌ها را با کوسن و بالشتک‌های مختلف تزیین کنید. اگر در کنار آن فضای بیشتری وجود دارد، با اضافه کردن قفسه‌های کتاب از کف تا سقف می‌شود یک گوشه دنج برای مطالعه ایجاد کرد.

شماره 5: اجازه دهید مبلمان شناور باشند.

یکی از ترفندهایی که طراحان داخلی معمولا برای چیدمان مبل در فضاهای کوچک از آن‌ استفاده می‌کنند این است که مبل‌ها را با فاصله اندکی از دیوار قرار می‌دهند. هیچ وقت مبل‌ها را به دیوار نچسبانید. دور کردن مبل‌ها و صندلی‌ها از دیوار به ایجاد یک فضای باز در اطراف آن‌ها کمک می‌کند و محیط را بزرگتر نشان می‌دهد.

شماره 6: از مبلمان کاملا اندازه استفاده کنید.

استفاده از مبلمان مدولار یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش فضا و طراحی یک محیط دنج است. این مبل‌ها از بخش‌های جدا از هم تشکیل شده‌اند که با توجه به فضایی که دارید می‌توانید تعدادی از آن‌ها را کنارهم قرار دهید تا فضا پر شود. همچین امکان ایجاد طرح‌های خلاقانه برای چیدمان مبل با هر بخش آن وجود دارد. مبل‌های مدولار معمولا در کنار دیوار قرار می‌گیرند و فضای بازی ایجاد می‌کنند.

چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل راحت

شماره 7:سعی کنید رنگ مبلمان روشن باشد

روشن بودن رنگ مبلمان و دیوارها باعث می‌شود تمام عناصر محیطی یک دست شوند و محیط بزرگتر دیده شود.بنابراین در انتخاب رنگ مبلمان باید دقت بسیاری کنید. این مسئله فقط مختص به چیدمان مبل راحتی نیست بلکه اگر به دنبال چیدمان برای👈 مبلمان رستورانی 👉خود هستید باید به این مسئله توجه کنید. جالب است بدانید در دکورایا مبلمان براساس کالیته مورد نظر شما انتخاب و مبل مورد نظر شما تهیه می شود.

 

چیدمان مبل در فضاهای کوچک نکات انتهایی

اگر در یک خانه کوچک زندگی می‌کنید یا چنین تجربه‌ای در گذشته داشتید، از پیچیدگی چیدمان مبل برای فضاهای کوچک آشنا هستید. گاهی ممکن است ساعت‌ها وقت صرف کنید تا به یک طرح نهایی برای قرار دادن تمام وسایل و استفاده حداکثری از فضا برسید. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام چیدمان مبل راحتی در یک اتاق کوچک در ذهن داشت، پرداختیم. با به کارگیری آن‌ها می‌توانید مبلمان مناسب‌تری انتخاب کنید و فضای دلپذیری برای خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *