دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, مقالات

بهترین ایده ها و اصول چیدمان میز و صندلی در کافی شاپ و رستوران

اصول چیدمان میز و صندلی در کافی شاپ و رستوران

اگر با اصول چیدمان میز و صندلی در کافی شاپ آشنا باشید و از آن در فضای کافه یا رستوران خود استفاده کنید؛ مطمئن باشید که مشتریان بیشتری را مجذوب خود می کنید. فضای مناسب و مطابق با اصول چیدمان میز و صندلی رستوران نه تنها رستوران شما را برای مشتریان جذاب تر می کند بلکه فضا را برای کارکنان شما نیز مهیا می کند تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کنند. شما باید مدل مناسبی برای میز و صندلی کافی شاپ انتخاب کرده و آن ها را با رعایت اصولی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، بچینید.

1- به سلیقه مشتری توجه کنید

مشتریان نیازهای مختلفی دارند و هر یک فضایی را برای رستوران یا کافه می پسندند. اصول چیدمان میز و صندلی رستوران با توجه به نیاز مشتریان تغییر می کند. به صورت کلی می توان دو سبک زیر را برای فضای غذاخوری انتخاب کرد:

  • فضای دنج: برخی از مشتریان به دنبال فضایی دنج و آرام برای صرف نوشیدنی یا میل کردن غذای خود می گردند. برای این دسته از افراد باید فضا را به گونه ای چیدمان کنید که حریم خصوصی شان حفظ شود. اگر فضای بزرگی ندارید با انتخاب بهترین ست برای کافی شاپ های کوچک می توانید این فضا را در اختیار مشتریان خود بگذارید.
  • فضایی مخصوص دورهمی: دسته دوم مشتریان کسانی هستند که کافه یا رستوران را محل مناسبی برای دورهمی با دوستان و اقوام خود می دانند. این افراد میزهای بزرگ و صندلی های مرتفع را ترجیح می دهند. در این موارد اصول چیدمان میز و صندلی در کافی شاپ با مورد قبلی متفاوت است.

اگر بتوانید هر دو فضای فوق را در کافه یا رستوران خود ایجاد کنید می توانید پذیرای مشتریان بیشتری باشید. حتی اگر فضای کوچکی در اختیار دارید با انتخاب بهترین میز و صندلی باغی برای فضاهای کوچک می توانید هر دو سبک چیدمان را در کسب و کار خود داشته باشید.

ابعاد و شکل رستوران

2- ابعاد و شکل رستوران شما مهم است!

دومین پارامتری که در اصول چیدمان میز و صندلی رستوران اهمیت دارد ابعاد و شکل فضایی است که در اختیار دارید. قبل از خرید یا اجاره مغازه بهتر است مساحت آن را در نظر بگیرید. هر چه فضای شما بزرگتر و از نظر هندسی منظم تر باشد، دست شما برای چیدمان آن بازتر است.

3- از تعداد مناسب میز و صندلی استفاده کنید

مهمترین مسئله در اصول چیدمان میز و صندلی در کافی شاپ، انتخاب تعداد مناسب میز و صندلی است. شما باید چیدمان را به صورت منظم انجام دهید تا مشتری در هنگام ورود احساس شلوغی یا درهم ریختگی نکند. البته اگر تعداد صندلی ها از تقاضای مشتریان شما کمتر باشد با مشکلات جدی و کاهش محسوس درآمد روبرو خواهید شد.

تعداد مناسب میز و صندلی نه تنها بر هزینه های لازم برای راه اندازی کافی شاپ در مشهد تأثیر دارد بلکه موارد زیر را نیز تحت تأثیر خود قرار می دهد:

  • سرویس دهی مناسب: باید فضای لازم برای چرخش کارکنان، ورود و خروج آن ها مهیا باشد تا بتوانند سرویس دهی را به درستی انجام دهند.
  • رضایت مشتریان: سرویس دهی به موقع و فضای تردد کافی بر روی میزان رضایت مشتریان نیز تاثیرگذار است.

4- فضای مناسب برای میز کمکی و صندلی کودک را در نظر بگیرید

میزهای کمکی به میزهایی گفته می شود که در صورت لزوم در کنار میز مشتری قرار می گیرد تا تعداد افراد بیشتری از آن استفاده کنند. همچنین صندلی های بلند کودک نیز به فضای اختصاصی نیاز دارند. این موارد کوچک در اصول چیدمان میز و صندلی رستوران اهمیت بسزایی دارند.

رعایت فاصله استاندارد بین میز و صندلی

5- فاصله استاندارد بین میز و صندلی ها را رعایت کنید

مورد بعدی که در اصول چیدمان میز و صندلی در کافی شاپ باید رعایت شود، فاصله استاندارد بین میز و صندلی ها است. این استاندارد بر اساس یکی از انواع چیدمان زیر تعیین می شود:

  • چیدمان موازی: در چیدمان موازی باید بین 100 تا 110 سانتی متر بین میز و صندلی های مجاور فاصله باشد. این فضا برای نشستن مشتریان کافی است اما اگر قصد دارید فضایی برای تردد پرسنل در اختیار داشته باشید باید فاصله را از این مقدار بیشتر کنید.
  • چیدمان ضربدری: در چیدمان ضربدری فضای کمتری بین میز و صندلی ها وجود دارد. در این حالت باید بین 70 تا 80 سانتی متر فاصله را بین میز و صندلی ها رعایت کرد.

بین صندلی های پشت به پشت باید بین 15 تا 25 سانتی متر فضا باشد تا بتوان از هر دو صندلی استفاده کرد. در این حالت فاصله استاندارد بین لبه میزها، 50 تا 160 سانتی متر است.

6- میزها را در ابعاد مختلف تهیه کنید

اگر بخواهید اصول چیدمان میز و صندلی رستوران را رعایت کنید بهتر است میز در ابعاد و اشکال گوناگون تهیه نمایید. میزهای دو نفره، چهار نفره، شش نفره و هشت نفره برای مشتریان مناسب هستند. همچنین می توان از میزهای گرد، مربع و مستطیل برای سرویس دهی به مشتریان استفاده نمود. ترکیب انواع میزها نه تنها فضای کافه و رستوران شما را شیک تر می کند بلکه بر روی رضایت مشتریان نیز تأثیر می گذارد.

7- بهترین مدل صندلی را انتخاب کنید

انتخاب صندلی مناسب مورد بعدی در اصول چیدمان میز و صندلی در کافی شاپ است. شما می توانید از صندلی های کم جا، دسته دار، بی دسته یا حتی مبله برای فضای کافه یا رستوران خود استفاده نمایید. مدل صندلی اهمیت چندانی در چیدمان شما دارد اما در نظر داشته باشید که راحتی مشتریان در اولویت است. طراحی صندلی باید به گونه ای باشد که مشتری در حین صرف غذا، خسته نشود.

نکات مهم در چیدمان میز و صندلی

نکات مهم در چیدمان میز و صندلی

تا اینجا 7 مورد از اصول چیدمان میز و صندلی رستوران را با یکدیگر مرور کردیم اما رعایت نکات زیر می تواند به فروش بیشتر و افزایش درآمد شما کمک کند:

  • بهتر است صندلی ها به آشپزخانه نزدیک نباشند تا رفت و آمد کارکنان یا سر و صدای آشپزخانه مشتریان را آزار ندهد.
  • فضای رستوران باید تمیز و پاکیزه باشد به همین دلیل بهتر است با بهترین روش برای از بین بردن لک‌های روی میز آشنایی داشته باشید.
  • منوی شما بر انتخاب میز و صندلی ها تاثیر می گذارد. مشتریانی که می خواهند یک فنجان قهوه بنوشند یا میان وعده ای کوچک میل کنند با صندلی بار مشکلی ندارند اما غذاهای دیگر را در پشت میز و صندلی رستورانی می خورند.
  • بهتر است از یک هارمونی رنگی مناسب در فضای کسب و کار خود استفاده کنید. در این هارمونی باید دیوارها، کف، رومیزی و میز و صندلی ها با یکدیگر همخوانی داشته باشند.
  • چیدمان میز و صندلی ها باید به گونه ای باشد که مشتری نظم را در آن ها احساس کند؛ بنابراین بهتر است فاصله مساوی آن ها را از یکدیگر و دیوار رعایت نمایید.

سخن آخر درمورد آشنایی با اصول چیدمان میز و صندلی در کافی شاپ

رعایت اصول چیدمان میز و صندلی در کافی شاپ ضروری به نظر می رسد؛ زیرا بر میزان سرمایه موردنیاز، فروش و رضایت مشتریان تاثیر می گذارد. توجه به سلیقه مشتری، ابعاد و شکل رستوران، تعداد مناسب میز و صندلی، فضای کافی برای میز کمکی و صندلی کودک، فاصله استاندارد بین میز و صندلی ها، انتخاب میز با اشکال و ابعاد مختلف و خرید بهترین مدل صندلی از مهم ترین موارد در اصول چیدمان میز و صندلی رستوران است.

ما در دکورایا با عرضه بهترین برندهای میز و صندلی رستورانی آماده این تا فضای کافه یا رستوران شما را به بهترین شکل تجهیز کنیم. تمام محصولات این فروشگاه دارای ضمانت اصالت و کیفیت هستند و با قیمتی مناسب به شما ارائه می شوند. در دکورایا علاوه بر تجهیزات کافه و رستوران، محصولات هتلی و فضای باز را نیز عرضه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *