دکوراسیون فضای داخلی منزل, دکوراسیون رستوران و کافی شاپ, دکوراسیون فضای باز و باغ و ویلا, دکوراسیون هتل و تالار, مقالات

تمیز کردن مبل پارچه ای

تمیز کردن مبل پارچه ای

استراحت روی مبلمان لمی ، تماشای تلویزیون و خوردن انواع خوراکی ها از لذت بخش ترین کارها برای همه ما حساب می شود. ولی در حین خوردن تنقلات و نوشیدنی ها، ممکن است مبلمان شما کثیف شده و لکه هایی روی آن بماند که تمیز کردن آن سختی های مخصوص به خود را دارد اما اگر به صورت اصولی و درست انجام شوند، تاثیر فوق العاده ای در تمیز بودن مبلمان شما دارد. تمیز کردن مبل پارچه ای یکی از بزرگترین دغدغه های هر خانمی و از وظایف مهم در خانه ها است.

برای تمیز کردن مبل پارچه ای بهتر است از روش های مناسب و ابزارهای مناسب استفاده کنید. بدون شک ، تمیز کردن مبلمان پارچه‌ای از جمله وظایف مهمی است که باید به آن توجه کنید تا ظاهر تمیز و درخشان آن حفظ شود. در ادامه، برخی راهنمایی ‌های مهم برای تمیز کردن مبلمان پارچه ‌ای را ارائه می ‌دهیم.

اگه به دنبال یک مبل جدید برای کافی شاپ و رستورانت می گردی کافیه روی لینک زیر کلیک کنی.

 میز و صندلی کافه

شستن میل پارچه ای

راهکار های تمیز کردن مبل پارچه ای

جدول راهنما برای تمیز کردن مبل پارچه ای

پیش از اینکه به روش های خانگی تمیز کردن مبل پارچه ای بپردازیم، باید مواردی را تذکر دهیم. رعایت کردن این موارد مهم حین تمیز کردن مبل پارچه ای، از آسیب دیدن الیاف پارچه ی روکش مبل و سایر مشکلات احتمالی جلوگیری می کند. یکی از این موارد، توجه به دفترچه راهنما یا سایر توضیحاتی است که سازنده ارائه کرده است.

استفاده از مواد شوینده برای لکه های ساده توصیه نمی شود. یک دستمال خیس آغشته به آب به تنهایی برای از بین بردن لکه ها و اثر غذا یا نوشیدنی روی مبل پارچه ای کافی است. در صورتی که لکه های ایجاد شده روی پارچه ی مبل یا صندلی با آب از بین نمی رود، باید با توجه به موارد تذکر داده شده توسط سازنده مبل، به انتخاب و استفاده از مواد شوینده یا حلال مناسب پرداخت. 

برخی مبل ها فقط باید با آب شسته شوند و این در حالی است که تمیز کردن انواع دیگر مبل پارچه ای فقط با شوینده و لکه برهای شیمیایی مجاز است. ممکن است سازندگان بعضی از مبلمان، طوری مبل را ساخته باشند که شستن آن با هر ماده ای میسر باشد و در مقابل، شستشوی آن چه با آب و چه با مواد شوینده به الیاف آن آسیب بزند.

در جدول راهنما این چهار نشانه را مشاهده خواهید کرد که معنای هر کدام را برای شما توضیح می دهیم:

علامت W:

اگر این نشانه را در دفترچه مشاهده کردید، تميز كردن مبل پارچه ای با استفاده از شوینده‌ های محلول در آب مانند شامپو یا صابون بلامانع است.

علامت S:

با دیدن این نشانه متوجه می شوید که تميز كردن مبل پارچه ای در خانه باید با استفاده از شوینده‌های غیر آبی صورت بگیرد؛ یعنی فرایند شستشو باید خشک باشد.

علامت SW:

این نشانه استفاده از هر دو نوع شوینده را مجاز می کند.

علامت X:

نشانه X یعنی استفاده از هر نوع ماده شوینده باعث آسیب رسیدن به مبل و الیاف آن می شود و تمیز کردن مبل پارچه ای در خانه باید فقط با گردگیر یا جاروبرقی انجام شود.

 راهنمای اتتخاب بهترین پارچه برای مبلمان خانگی

مراحل شستن مبل پارچه ای

مراحل تمیز کردن مبل پارچه ای به شرح زیر می‌باشد:

شستن مبل پارچه ای - دکورایا

۱. حذف گرد و غبار

ابتدا از روی مبلمان پارچه‌ای گرد و غبار را با استفاده از جارو ، مکنده یا برس های خاصی که برای این منظور طراحی شده است، بردارید. این مرحله بهتر است به صورت منظم تکرار شود تا گرد و غبار به طور کامل پاک شود. اگر در نهایت پرزهایی باقی مانده بود، میتوانید با استفاده از پرزگیر لباس یا حتی پرزگیر حیوانات آن ها را از روی مبل خود پاک کنید.

۲. بررسی برچسب

بررسی کنید که آیا بر روی مبل پارچه‌ای شما چیزی نوشته شده است یا خیر. اطلاعاتی مانند نحوه شستشو و مراقبت از پارچه و یا محلول شست و شو ممکن است روی برچسب یا دستورالعمل تولید کننده قرار داشته باشد.

این موضوع به شما کمک میکند که اگر محلول خاصی برای مبل شما وجود دارد از همان محلول در این مرحله استفاد کنید و همان محلول تمیز کننده مخصوص مبل را با یک پارچه نرم و تمیز بر روی سطح مبل بریزید.

۳. حذف لکه‌ها

اگر لکه‌ای روی مبل پارچه‌ای وجود دارد، سعی کنید آن را به صورت سریع حذف کنید. برای حذف لکه، از دستمال نرم و تمیزی استفاده کنید و آرام و بدون فشار لکه را تمیز کنید. هنگام استفاده از محلول، باید بهترین نوع و مقدار استفاده را مطابق با نوع پارچه مبل خود رعایت کنید . در صورت وجود لکه های سخت و قابل حل نبودن با محلول تمیز کننده، از جذب کننده لکه استفاده کنید.

شستن مبل پارچه ای در خانه - دکورایا

۴. شستشن مبل پارچه ای

اگر مبل پارچه‌ای شما قابل شستشو است، پس از حذف لکه‌ها می‌توانید به شستشو بپردازید. از محلول شستشو یا شامپوی مبلمان ویژه برای پارچه ‌ها استفاده کنید. دستورالعمل‌های روی بسته را دقیقاً دنبال کنید و به دقت نسبت به نوع پارچه و راهنمایی‌های تنظیمات درج شده بر روی بسته عمل کنید.

معمولاً مبلمان پارچه‌ای را با روش‌های دستی یا با استفاده از ماشین لباسشویی با مراقبت ویژه شستشو می‌کنند. پس از شستشو، بهتر است پارچه را به‌طور طبیعی خشک کرده و از استفاده کردن خشک کننده حرارتی خودداری کنید. همچنین، بهتر است قبل از استفاده مجدد از مبل، مطمئن شوید که مبل به طور کامل خشک شده است.

۵. استفاده از نرم‌کننده

پس از شستشو، می‌توانید برای برگرداندن لطافت و نرمی به پارچه‌ها، از نرم‌کننده خانگی ویژه یا محصولات نرم‌کننده پارچه استفاده کنید. این کار به پارچه‌ها لطافت و نرمی بیشتری می‌بخشد.

۶. نگهداری و حفاظت

برای حفظ پارچه‌ ها و ظاهر تمیز آنها، توصیه می‌شود روی مبل خود پارچه یا پوششی محافظ قرار دهید تا از لکه ها، آلودگی و خراش‌های احتمالی در مدت زمان‌های بی استفاده جلوگیری شود. همچنین، اجازه ندهید مبل در معرض نور مستقیم خورشید بماند تا از کاهش رنگ آن جلوگیری شود.

با رعایت این مراحل و استفاده از دستورالعمل‌های تولید کننده، می‌توانید مبلمان پارچه‌ای خود را تمیز نگه دارید و از ظاهر تمیز و درخشان آن لذت ببرید.

همچنین اگر مبلمانی برای تراس، بالکن، حیاط و یا روف گاردن خود تهیه کرده اید که از جنس حصیر، پلاستیک و پلیمر می باشند و با نحوه نگهداری و شست و شوی آن ها آشنا نیستید، توصیه میکنیم نیم نگاهی به مقاله زیر داشته باشید پس همین الان روی لینک آن کلیک کنید.

شستن مبل حصیری

مواد و شوینده های متفاوت برای شستن مبل پارچه ای

تمیز کردن مبل پارچه ای با صابون - دکورایا

برای تمیز کردن مبل پارچه ای، می‌توانید از چند روش مختلف استفاده کنید. البته بهتر است قبل از هر روشی، یکبار به طور ساده با آب و مایع شستشوی ساده، مبل را تمیز کنید. اگر با این تمیز کردن ساده نتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید، می‌توانید به روش‌های خاصی زیر مراجعه کنید.

تمیز کردن مبل پارچه ای با صابون

صابون یک شوینده محلول در آب است و معمولا برای تمیز کردن مبل های مخملی، پارچه ای و چرمی قابل استفاده است. برای تمیز کردن مبل با صابون باید ابتدا مقداری پودر صابون یا صابون رنده شده را داخل آب حل کنید و سپس با کمک یک دستمال نخی بی رنگ آغشته به این محلول شروع به تمیز کاری مبل کنید. دستمال نباید محکم روی مبل فشرده شود و حرکات دست باید دایره وار انجام شوند. توجه کنید که بعد از شستشو حتما مبل خیس را خشک کنید و با پیروی از موارد ذکر شده در بخش روش های خانگی تمیز کردن مبل پارچه ای صبر کنید تا رطوبت مبل کاملا از بین برود.

شست و شو مبل با سرکه

می‌توانید از سرکه برای تمیز کردن مبل پارچه ای استفاده کنید. سرکه اثرات ضد باکتریال و ضد لکه‌ بر را دارا است. برای استفاده از این روش، مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و به آرامی روی لکه یا منطقه کثیف اسپری کنید. سپس با یک پارچه تمیز یا اسفنج نرم، آن را پاک کنید و آبکشی کنید. در نهایت، با استفاده از یک پارچه خشک، روی مبل را خشک کنید.

تمیز کردن مبل پارچه ای با جوش شیرین

روش دیگری که می‌توانید برای تمیز کردن مبل پارچه ای استفاده کنید، استفاده از جوش شیرین است. یک قاشق چایخوری از جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس روی لکه یا منطقه کثیف اسپری کنید، سپس با یک پارچه تمیز یا اسفنج نرم پاک کنید. این روش می‌تواند به خوبی لکه‌ها و آلودگی‌های سطحی را از پارچه یا مبل پاک کند.

تمیز کردن مبل با شامپو فرش

استفاده زیاد و طولانی مدت از شامپو فرش ممکن است به الیاف مبل آسیب بزند یا رنگ آن را تغییر دهد. با این وجود یک شوینده مناسب برای انواع مبل ها است. برای استفاده از شامپو فرش باید به نسبتی که روی بسته آن درج شده است در آب ولرم حل شود. بعد از حل شدن کامل و کف کردن محلول آب و شامپو می توانید با کمک یک دستمال تمیز به تمیز کردن مبل پارچه ای در خانه بپردازید.

تمیز کردن مبل با محلول مایع ظرفشویی

آماده کردن محلول مایع ظرفشویی مشابه بقیه محلول ها است؛ با این تفاوت که باید مایع ظرفشویی را در آب رقیق کنید. بعد از اطمینان از رقیق شدن مایع ظرفشویی و فراهم شدن محلول، با کمک یک ابر مبل را با این شوینده خانگی تمیز کنید. سپس با دستمال نمناک سطح مبل را پاک کنید و تا خشک شدن کامل مبل منتظر بمانید

تمیز کردن مبل با جوش شیرین و سرکه

برای تهیه محلول جوش شیرین و سرکه کافی است مقداری جوش شیرین را با سرکه ترکیب کنید. تمیز کردن مبل پارچه ای با جوش شیرین و سرکه با ریختن محلول حاصل روی لکه های کثیفی انجام می شود؛ اما باید بین چهار الی یک روز صبر کنید تا لکه ها کاملا پاک شوند و بتوانید با جارو بقایای شوینده را از روی مبل تمیز کنید.

تمیز کردن مبل پارچه ای با الکل سفید و نمک

این محلول نیز مانند پنج محلول معرفی شده دیگر از حل کردن نمک در مقداری الکل سفید به دست می آید. برای جلوگیری از آسیب زدن به الیاف مبل از یک پارچه استفاده کنید و میزان بسیار کمی از محلول را روی لکه ها بریزید.

تمیز کردن لکه های مختلف از روی مبل

حالا که با تهیه ی محلول های برای تمیز کردن مبل پارچه ای در خانه آشنا شدید، راحت تر می توانید شوینده ی مناسب برای لکه های مختلف را شناسایی کنید. در این بخش چند مورد از رایج ترین لکه های ایجاد شده روی مبل و روش از بین بردن آن ها را معرفی می کنیم.

باید توجه داشته باشید که در صورت ایجاد لکه یا خیس شدن پارچه، باید به سرعت و به کمک یک پارچه یا جاذب رطوبت، از نشر لکه یا رطوبت روی پارچه جلوگیری کرد.

از بین بردن لکه آب از روی مبل

لکه آب از رایج ترین لکه ها است که با روش های ساده ای از بین می رود. بهترین راه برای از بین بردن لکه آب از روی مبل استفاده از یک دستمال نم دار آغشته به آب است. در صورتی که این روش مشکل شما را حل نکرد از محلول نمک و الکل سفید استفاده کنید.

از بین بردن لکه چای از روی مبل

پاک کردن لکه چای کمی چالش برانگیز تر است و ممکن است شما را وادار کند دو شوینده را با هم ترکیب کنید؛ بدین صورت که سرکه و مایع ظرفشویی را همراه با کمی آب سرد مخلوط کنید و یک دستمال را به محلول نهایی آغشته کنید تا با کمک آن لکه چای را از بین ببرید. 

تمیز کردن لکه رنگ از روی مبل

مناسب ترین محلول برای تمیز کردن لکه رنگ، شامپو فرش یا یک شوینده نسبتا ضعیف مشابه است. لکه رنگ ممکن است سخت تر از بین برود و نیاز به برس یا مسواک داشته باشد.

تمیز کردن لکه روغن و غذا از روی مبل پارچه ای

جوش شیرین در برابر لکه روغن و غذا مثل آب روی آتش است. با حل کردن یک قاشق چایخوری در حدود یک فنجان آب گرم می توانید محلول شوینده مناسب برای لکه چرب را به راحتی در خانه آماده کنید.

تمیز کردن مبل پارچه ای رنگ روشن و رنگ سفید

در ارتباط با تمیز کردن مبل پارچه ای رنگ روشن یا سفید، ممکن است لکه‌ها و آلودگی‌ها به ‌نسبت پیدا‌تر باشند. بنابراین قبل از استفاده از هر روشی، بهتر است با دقت بیشتری به تمیز کردن آن بپردازید. اگر مبلمان شما امکان استفاده از آب و صابون یا سرکه را ندارند، بهتر است از محصولات رطوبتی و خشک کننده مخصوص مبل استفاده کنید. این محصولات شامل خشک کننده فوری و فوم‌های تمیزکننده هستند که به‌خوبی برای پاک کردن لکه‌های کوچک و آلودگی‌های سطحی مناسب هستند.

تمیز کردن مبل پارچه ای

روش های خانگی تمیز کردن مبل پارچه ای

در این بخش برای شما لیستی از روش تمیز کردن مبل پارچه ای به صورت کامل و اصولی فراهم کرده ایم. شما می توانید این لیست را به صورت مو به مو انجام دهید و یا با توجه به وضعیت مبل پارچه ای، مطابق صلاحدید خود بخشی از آن را هنگام تمیز کردن مبلمان اجرا کنید.

1- گردگیری

با استفاده از یک گردگیر یا برس نظافت، لایه های رویی مبل خود را گردگیری کنید. توجه داشته باشید که اگر گردگیر سخت و محکم باشد، امکان خراب شدن مبل وجود دارد.

2- جارو کشیدن

به کمک جارو برقی، زیر بالش ها و لای درزهای مبل را غبارگیری کنید و آشغال هایی که لای درزها گیر کرده اند را بدون آسیب زدن به مبل پارچه ای بردارید. هنگام جارو برقی کشیدن از لوله های مخصوص جارو کردن فرش و مبل استفاده کنید تا به الیاف پارچه صدمه نزنید. بهتر است جارو کشیدن با یک الگوی دایره ای انجام شود.

3- بخارشویی

بخارشویی را حین تمیز کردن مبل پارچه ای در خانه مدنظر داشته باشید. در صورت عدم دسترسی به لوازم مخصوص بخارشویی، از یک اتو با این قابلیت استفاده کنید تا کثیفی های موجود بین الیاف پارچه را از بین ببرید.

4- پاک کردن لکه ها

اگر لکه ای روی مبل باقی مانده است، با یک دستمال خیس آغشته به آب و در موارد خاص با کمک مواد شوینده و لکه بر آن ها را کاملا از بین ببرید.

5- شوینده های مخصوص مبل پارچه ای

از مواد شوینده قابل اطمینان که مخصوص پارچه های مبل ساخته شده اند استفاده کنید. از همان ابتدا تمام مبل را به این ماده های شیمیایی آغشته نکنید و روی یک نقطه کوچک، تاثیر آن را آزمایش کنید.

6- خشک کردن مبل پس از شستشو

بعد از اینکه تمیز کردن مبل پارچه ای خود را به پایان رساندید، نوبت به خشک کردن مبل خیس می رسد. گذشته از بوی بد پارچه ی مرطوب، برای حفاظت از پارچه باید آن را با حوله یا دستمال های خشک و جاذب رطوبت، خشک کنید. همچنین، باز گذاشتن پنجره ها برای فراهم کردن تهویه مناسب و جریان هوا به فرایند خشک شدن مبل پارچه ای سرعت می بخشد.

7- اطمینان از تمیزی مبل پارچه ای

بعد از خشک شدن پارچه، برای برداشتن پرزها و آشغال های به جا مانده از فرایند خشک کردن، یک بار دیگر با جارو برقی به تمیز کردن مبل پارچه ای بپردازید. به خاطر بسپارید که تمیز کردن مبل به صورت دوره ای، وضعیت سلامت آن را پایدارتر و زیبایی آن را ماناتر خواهد کرد.

نکات کلی و نهایی برای تمیز کردن مبل پارچه ای

 

تمیز کردن مبل پارچه ای در منزل - دکورایا

  1. آشنایی با نوع پارچه:

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم قبل از هر چیز، باید با نوع پارچه مبل خود آشنا شوید. که می‌تواند شامل پارچه‌های مختلف مانند پلی استر، نخ، ولور و غیره باشد. هر نوع پارچه می‌تواند نیازها و روش‌های مختلفی برای تمیز کردن داشته باشد.

  1. معاینه برچسب پارچه:

با دقت برچسب پارچه را بررسی کنید. توصیه می‌شود همیشه به دستورالعمل‌های نوشته شده بر روی برچسب پارچه توجه کنید و دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید. همچنین تمام اطلاعات شست و شوی آن را از تولید کننده یا مجموعه ای که مبلمان را از آن ها خریداری کرده اید، بپرسید و یادداشت کنید.

  1. انتقال لکه‌ها سریعاً:

اگر لکه‌ای روی مبل ایجاد شده است، سعی کنید آن را سریعاً حذف کنید. استفاده از دستمال نازک برای کشیدن روی لکه، به جای ضربه زدن یا تراشیدن لکه، توصیه می‌شود.

  1. استفاده از جارو و مکنده:

همیشه از جارو یا مکنده استفاده کنید تا گرد و غبار و قطرات آلودگی را از روی مبل بردارید. این روش می‌تواند مبلمان شما را تمیز نگه دارد و از بافت پارچه حفاظت کند.

  1. استفاده از نرم‌کننده و خشک کننده هوای‌سرد:

اگر مبل پارچه‌ای شما از طریق ماشین لباسشویی قابل شستشو است، ضمن استفاده از محلول شستشو، می‌توانید از نرم‌کننده ملایم استفاده کنید. همچنین، پس از شستشو، بهتر است مبل را به صورت طبیعی خشک کنید و از خشک‌کننده هوای سرد استفاده کنید تا از تغییر اندازه و تغییر شکل پارچه جلوگیری کنید.

  1. شستشوی نیمه ‌فنی:

در صورتی که مبل پارچه‌ای شما غیرقابل شستشو است، می‌توانید از روش شستشوی نیمه‌فنی استفاده کنید. به طور معمول، این روش شامل استفاده از محلول شستشوی خنک، پاک‌کننده پارچه یا فوم روان کننده برای پاک کردن لکه‌ها و آلودگی‌ها است.

  1. پاکسازی مبل از طریق خشکشویی مبلمان:

یک روش حرفه‌ای برای تمیز کردن مبلمان پارچه ای، استفاده از خدمات خشکشویی مبلمان حرفه‌ای است. در این روش، تخصصی‌ها از تجهیزات و محلول‌های خاص برای تمیز کردن و بازسازی مبلمان استفاده می‌کنند تا شما بهترین نتیجه را دریافت کنید.

و باز هم تکرار میکنیم که برای گرفتن بهترین نتیجه همیشه به دقت دستورالعمل‌های تولید کننده را مطالعه کنید و به نکات خاص آنها توجه کنید. همچنین، توصیه می‌شود تمیز کردن مبلمانی را که دارای آلودگی و کثیفی زیادی می باشند و با روش های خانگی قابل شست و شو نیستند را به متخصص های مربوطه بسپارید تا از بروز هرگونه خطری جلوگیری و حفظ عمر آن بیشتر شود.

جمع بندی نهایی برای تمیز کردن مبل پارچه ای

در این مقاله روش های خانگی تمیز کردن مبل پارچه ای را ارائه کردیم و بر اهمیت تمیز کردن مبل پارچه ای در خانه پس از خرید مبل و صندلی تاکید کردیم. بعد از به خانه آوردن مبل پارچه ای از فروشگاهی مانند دکورایا، نوبت شما است که با تمیز کردن مبل پارچه ای به صورت دوره ای، سلامت و زیبایی مبلمان خریداری شده خود را حفظ کنید. مطابق راهنمای ارائه شده در مقاله، موارد لازم هنگام جارو کشیدن، بخارشویی و یا گردگیری را رعایت کنید تا به جای حفظ کیفیت مبل به آن آسیب نزنید.

شستن مبل پارچه ای

خدمات پس از فروش دکورایا

راهنمایی شما عزیزان برای شست و شو و نگهداری مبلمان خود از مسئولیت ها و خدمات مهم دکورایا است. همچنین آشنا کردن شما با انواع پارچه ها و کالیته های آن که انتخاب راحتری برای سفارش گذاری محصولات مورد علاقه خود داشته باشد.

شما میتونین با کارشناسان فنی دکورایا در تماس باشید تا شما را برای انتخاب بهترین پارچه راهنمایی کنند و اطلاعات لازم از هر کدام را در اختیار شما بگذراند.

09351107780

سوالات متداول 

مبل چرک مرده را چگونه تمیز کنیم؟

یک پارچه میکروفیبر بردارید. محلولی از سرکه سفید یا آبلیمو و آب مقطر تهیه کنید. توجه داشته باشید که این دو مایع باید با هم متناسب و هم اندازه باشند. پس از آماده شدن محلول، پارچه آغشته به آن را روی سطح مبل بکشید و از لبه ی لکه ها تمیز کردن را شروع کنید و به سمت مرکز کثیفی پیش بروید.

از بین بردن لکه از روی مبل مخمل چگونه است؟

مخمل از حساسیت بالاتری برخوردار است؛ بنابراین بهتر است از محلول آب و صابون استفاده کنید و پارچه بدون پرز آغشته به محلول را آرام روی لکه ها بکشید.

اسپری نانو واقعا کار می کند؟

بله اسپری های نانو نقش چربی زدا را ایفا می کنند و باعث از بین رفتن رنگ پارچه نمی شوند.

دلیل بوی بد مبل چیست؟

مهم ترین دلایلی که ممکن است باعث بوی بد مبل شوند عبارت اند از: کثیفی مبل، نفوذ مایعات بدبو به الیاف مبل پارچه ای، به کار رفتن مواد بی کیفیت در زیرسازی یا چوب خیس در مراحل تولید، انتشار بوی چسب چوب از مبل نو، رطوبت بالا و نم کشیدن مبل.

برای از بین بردن بوی بد مبل، محلول سرکه و یا محلول جوش شیرین را روی مبل اسپری کنید. حواستان باشد که مبل خیس نشود. اسپری خوشبو کننده نیز یک گزینه برای تهویه ی هوای اطراف مبل است.

هر چند وقت باید به تمیز کردن مبل پارچه ای پرداخت؟

به طور کلی، هر دو یا سه هفته یک بار نظافت مبلمان ضروری است. البته باید توجه داشت که تمیز کردن سطح مبل کفایت می کند. تمیز کردن لایه های زیرین مبل بهتر است هر چهار یا شش هفته یک بار صورت بگیرد. برای تمیز کردن سطح یا زیر مبل پارچه ای، فقط کافی است از دستمال پارچه ای، فرچه و برس نظافت، و جارو برقی استفاده کنید.

اهمیت تمیز کردن مبل پارچه ای تنها به خاطر خاک و کثیفی یا نمای آن نیست. عدم تمیز کردن مبل پارچه ای، به هجوم آفت های نخ و پشم به الیاف آن می انجامد. پیشگیری از حضور حشرات با تمیز نگه داشتن مبل، آسان تر از دفع آن ها است.

شما چه روش های برای تمیز کزدن مبل پارچه ای دارید ؟

عنوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *